Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Antsa244 - 19.08.2015, 19:19:02
-
Elikkäs alkuperäinen 240 Turbo B21et sammuu kuumana ja huono käynnistyvyys kuumana. Kaupunkiajossa sammuu kun kuumenee enemmän kuin maantieajossa (ilmavirta viilentää). Lämpömittarin neula kyllä pysyy samassa asennossa .
Kylmänä toimii moitteettomasti
Vaihdettuja ja tarkistettuja osia: bensapumppu , bensapumpun rele, paineenkerääjä, tankin siirtopumppu, koko polttoainelinja uusi, kylmäkäynnistyssuutin vaihdettu, imusarjan tiiviste vaihdettu, sytytysosat vaihdettu, kaikki letkut ja klemmarit tarkistettu.
Silloin harvoin kun saa käymään kuumana niin pölläyttää siniset savut .
2 v sitten turboon vaihdettu korjaussarja , öljynlauhduttajasta letku irti (kävi kuivana)
-
Itsellä aikoinaan ei saanut kuumana b21et käyntiin. Uusi syyläri ja lämmöt kuriin ja kaikki oli sitten ok.
-
Syylärikin uudenkarhea alle 1000 km ajettu
-
Mitkä sytkän osat on vaihdettu? ???
-
Motonet
-
Onko suuttimien tiivisteet vaihdettu?
-
Ei vielä, vaihdetaan
-
Mites ohjauspaineensäädin ja lämpöaikakytkin, vieläkö on alkuperäiset?
-
Ei vielä vaihdettu, katotaan ja tutkitaan
-
Itsellä aikoinaan ei saanut kuumana b21et käyntiin. Uusi syyläri ja lämmöt kuriin ja kaikki oli sitten ok.
Onkohan sama b21et kone minkä ostin sinulta joskus aikaa sitten, vaihdoin siitä lämpöaikakytkimen mutta ei vaikutusta
-
Motonet
Tarkoitin mitä osia olet vaihtanut, tulpanjohtoa ja jakajan kantta?
Lämpeneekö esimerkiksi puola normaalia enemmän?
-
Onkohan sama b21et kone minkä ostin sinulta joskus aikaa sitten, vaihdoin siitä lämpöaikakytkimen mutta ei vaikutusta
Sulle tais tulla laatikossa tuo oma b21et.
-
Tarkoitin mitä osia olet vaihtanut, tulpanjohtoa ja jakajan kantta?
Lämpeneekö esimerkiksi puola normaalia enemmän?
Uusi puola vaihdettu,tulpat,tulpanjohdot,jakajankansi ja pyörijä
-
Sulle tais tulla laatikossa tuo oma b21et.
Laatikossa tuli
-
maadoitukset ja sytysohjaustoosa epäilyksen alle. mis jamassa moottorin johdotus? Sulakkeiden kunto kanssa.
-
Tuo K-jetin huono/käynnistämättömyys kuumana aikalailla yleinen vika, kun tuli lueskeltua täältä ja _Landian_ puolelta joskus läpi nuo korjaamo-osiot.
-
Itsel ollu ainoostaan k-jetin kuumakäynnistysongelmii kun oli bensapumpun takaisku rikki.
-
Tuntuu että mitä enemmän autolla ajaa, niin sitä paremmin auto toimii. Voiskohan olla käytön puutetta. Auto seisoo tallissa n.11 kk vuodessa. Ei ole vaihdettu vielä muita osia. Nyt lähtee kuumanakin käymään eikä sammuile. Katsotaan nyt...