Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jorma - 21.08.2015, 09:11:23
-
Tästä on varmasti juttua aiemmin, mutta hakusanat hukassa.
Eli töissä on uusi Volvo kuski, V70 D5 '03, mittarissa on vajaat 300tkm. Moottori ikäänkuin nakuttaa kiihdytyksen aikana, noin 2000-reilut 2500 rpm. Ääni on pieni, mutta helposti korvinkuultava. Neuvoin tekemään ohivuototestin, eikä siinä ollut käytännössä mitään isompaa eroa. Autoon on vaihdettu kaksi dieselsuutinta joskus aiemmin, juurikin ohivuodon vuoksi. Ostettu käytettynä jostain Ruotsista ja se numero siinä päässä, ympyrön sisässä, on kaikissa sama.
Muistelen, että tätä nakutusta voi pienentää tai suorastaan poistaa jotenkin sinisen huollossa säätämällä softaa joka ajoittaa ruiskutusta. Muistaako joku tätä ja voisi vahvistaa? Lastutettu tietysti, haittaaks se?
-
Nakutus johtuu todennäköisesti sylinteriin vuotavasta suuttimesta ja se ei luonnollisestikaan selviä paluuletkusta tehtävällä ohivuotomittauksella.
Volvon Vidalla ei pysty tekemään muuta, kuin ohjelmoimaan ne suuttimien koodit.
-
Nakutus johtuu todennäköisesti sylinteriin vuotavasta suuttimesta ja se ei luonnollisestikaan selviä paluuletkusta tehtävällä ohivuotomittauksella.
Volvon Vidalla ei pysty tekemään muuta, kuin ohjelmoimaan ne suuttimien koodit.
Kiitos Kulmamies. Joku joskus kertoi myynnissä olevista tarvikesuuttimista, joissa suuttimien koodia ei ole lainkaan. Pitääköhän ne ohjelmoida vai meneekö oikein pelkästään asentamalla?
-
Kiitos Kulmamies. Joku joskus kertoi myynnissä olevista tarvikesuuttimista, joissa suuttimien koodia ei ole lainkaan. Pitääköhän ne ohjelmoida vai meneekö oikein pelkästään asentamalla?
Suuttimien koodauksella on hävyttömän pieni, käytännössä olematon vaikutus, joten ei kannata tuota koodausta ottaa kynnyskysymyksenä.
-
Itse olen kuullut useammasta suusta,että ei pitäisi olla suurempaa merkitystä vaikka seassa olisikin eri numerolla olevia suuttimia..
-
Voikos vuotavaa suutinta tällaisessa tapauksessa löytää tutkimalla hehkutulppia, osa kosteita kun sammuttaa?