Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: toppura123 - 23.08.2015, 13:44:56
-
Eli ostin äskettäin 740 Farkku volvon talvea ajatellen.
Eilenhän autolla ajeltiin päivä, ja yksi kytkimen kovempi käyttö aloitti tämän ongelman.
- Paukkuu / Naksuu tolkuttomasti peränluota?
- Hiljenee kun vauhti nousee yli 40km/h, mutta nykii säännöllisesti!
- Ääni on todella paha, terävä pauke + nykiminen.
- Ei kuulu vapaalla ollenkaan, ainoastaan vetopäällä.
- Pamahtaa myös kun nostaa kytkimen tiettyyn asentoon ja veto välittyy taakse.
Onko arvon porukalla ollut samanlaista ongelmaa?
Nytkö se perä porsii?
-
Ei siinä oikein muuta ole kun auton alle kattelemaan mikä on menossa, ristikko, perä, ei siellä montaa osaa ole mikä paukkuu ja aiheuttaa nykimistä
-
Ei kannata hirveästi ajaa. Jos sieltä jotain paukahtaa viimeisen kerran ja hajoaa, voi esim kardaani lähteä irti perästä ja sitten vauriot on isoja.
-
Auto tutkittu. Perä rikki. Nyt jostain uusi. Olisi tarjolla 2.0 bensa perä sedanista.
Käykö se tähän mun 2.3 bensa farkkuun?
-
Käy, välitys vain saattaa olla tiheämpi.
Putsaa se kuskinpuolen akseliputki perästä niin näkyy tarra missä välitykset on.
(http://www.omsorgspartiet.se/arboga/CealmSeven/Bakaxel1041PICT4786%20%28Medium%29.JPG)
Jos ei löydy niin perälevy irti ja tekemään jakolaskua rattaita pyöriteltyä..
Veikkaan että 2.3 koneisessa on harvempi perä kuin 2.0 koneisessa. No, kiihtyyhän paremmin. :)
3.73 ja 3.54 on veikkaukset.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35537.0
-
Omassa B200f+ M47 oli 3.73, ei kai tota 3.5 ole vapareissa pahemmin käytetty (700/900)
-
Yhdessä 740 200E:ssä jonka omistin oli 3.54. En tiedä oliko vaihdettu mutta epäilen.
-
Huomenna haen perän sedanista. Onko kuinka iso homma vaihtaa, kun ei ole perehtynyt? Tulee siis koko akselisto.
-
Huomenna haen perän sedanista. Onko kuinka iso homma vaihtaa, kun ei ole perehtynyt? Tulee siis koko akselisto.
Ei mitenkään älytön jos kaikki irtoaa suosiolla. Ihan suoraviivaista pulttaamista.
-
Omassa B200f+ M47 oli 3.73, ei kai tota 3.5 ole vapareissa pahemmin käytetty (700/900)
On näitä,nykyisessä 940-91 (B230FB)on välitys 3.5 ja edellisessä 940-92(B230FB)oli 3,73
-
Täällä 940 -93 B230FD ja 3.54
-
Perä vaihdettu. Oli se vanha aika karussa kunnossa, kun ei hampaita juuri näkynyt.
Uuden perän sisukset ei mennyt vanhaan, joten koko akselisto vaihtoon. Uuden perän kansi oli puhki, joten vanhasta otettiin kansi, mutta nopeusanturi on vääränlainen niin ei toimi nopeusmittari nyt, mistähän keksisi uuden ehjän kopan ja anturin?
Käsijarruvaijerikin tuntui olevan muka lyhempi, niin jäi nyt laittamatta se toistaiseksi.
Muutenhan tuo meni lähes bolt-on
-
Eli siis perä vaihdettu uuteen Sedanista.
Nyt käsijarruvaijerit ovat hieman llyhyemmät kuin ennen, molemmin puolin. Katsastaa pitäisi, mutta en saa kiinni vaijerinpäistä.
Onko perä nyt sitten pidempi vai?
Nopeusmittarikin siis pimeänä, kun koppa tuli vanhasta ja anturi ei yletä ottamaan signaalia.
-
Eli siis perä vaihdettu uuteen Sedanista.
Nyt käsijarruvaijerit ovat hieman llyhyemmät kuin ennen, molemmin puolin. Katsastaa pitäisi, mutta en saa kiinni vaijerinpäistä.
Onko perä nyt sitten pidempi vai?
Nopeusmittarikin siis pimeänä, kun koppa tuli vanhasta ja anturi ei yletä ottamaan signaalia.
Anna käsijarruvaijeriin löysää kahvan päästä vai onko jo löysät pois?
On toki erimittasia vaijereita mut muistaakseni vaan retkuperä vs jäykkä akseli.
Toisessa perässä saattaa olla eri hammastuskin nop anturikehässä vaikka signaalin saisitkin mittarille asti. Nythän ei pelaa abs eikä ajaessa mene nopeustieto eculle ja kierrokset jää päälle.
Vie anturia lähemmäs kehää, välys on joitakin kymppejä.
-
Hei, mä kokeilen ton löysät pois kahvalta kohta.
Tässä ei oo abs jarruja ja auto toimii normaalisti silti.
Miten saan anturia lähemmäs, ilman oikeeta koppaa mihin menee oikeanlainen anturi?
Erilaiset ne perän sisukset olivat.
-
Tarviit varmaan pikkuperän kannen jos vanhasta vaihtanu.
-
Oliko anturikehä samanlainen ::) Niitä kun on se 2 mallia, tiheä ja harvahampainen
-
Oli se erilainen. Nyt etin sitä oikeeta koppaa, eikös sillä rupee förkkii
-
Jos hammasluku vaihtuu, nopeusmittarisi näyttää 4x liian vähän tai liian paljon riippuen kumpaan suuntaan vaihto meni.
80 vauhdissa siis joko 20 tai 240km/h
Nopeusmittarin vaihtamalla saa toimimaan
-
Jos hammasluku vaihtuu, nopeusmittarisi näyttää 4x liian vähän tai liian paljon riippuen kumpaan suuntaan vaihto meni.
80 vauhdissa siis joko 20 tai 240km/h
Nopeusmittarin vaihtamalla saa toimimaan
Vaihtoehtoisesti tiheäripaisesta kehästä voi katkoa 3/4 rivoista pois niin saa harvaripaisen.
-
Tällainen se koppa on minkä tarvitsen!
(http://s9.postimg.org/b3cmacrnv/20150826_135727.jpg) (http://postimg.org/image/b3cmacrnv/)
Tämän uuden kopan kun saan hommattua ja vaihdan tämän perän tulleesta autosta mittariston omaan, niin toimii ja näyttää oikein vai?
Peruutusvalokatkaisija vaihdettu -> Ei toimi pakkivalot. Liekö johdoissa vikaa? Vai onko näissä joku muu heikkolenkki?
-
Leima jäi kiinni
- Käsijarru teho ei aivan riittänyt
- Etuakselipalkki ruostevaurio -> Vaihdettava.. Millainen työ ja mistä saa?
-
Leima jäi kiinni
- Käsijarru teho ei aivan riittänyt
- Etuakselipalkki ruostevaurio -> Vaihdettava.. Millainen työ ja mistä saa?
Tarkoitat moottorin tukipalkkia?
Hankin foorumilta tukipalkin, hiekkapuhallutin ja maalautin sen.
Moottori kannatukseen, ohjaus purettava pois.
2-4 tuntia vaihto korjaamolla, riippuu osien irtoamisesta, lopuksi suuntaus.
:smoke:
-
Haen vikalistan ja laitan tänne sen. Renkaan takaa se näytti; että reikä sielä pulttien vieressä siinä palkissa. Puolelta toiselle siis se palkki.
-
(http://i8.aijaa.com/b/00661/8259235.png)