Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: jursi - 27.08.2015, 07:24:21
-
Tervehdys!
Elikkäs mulla tuollainen 940 deeku Volvo vuosimallia 95 ja ongelmana on että puhallin pyörii kokoajan täysillä vaikka kuinka kääntäisi puhaltimen nopeutta eikä silti hönkä ole päätä huimaava. Sitten mitenkäs tuo Lämmönsäätö ja puhalluksen kohde valinta toimii alipaineellako? Auttakaa miestä mäessä!
Yst.terv. Jura Rantanen
-
Eikö kukaan?
-
Tutki johtosarjat, mitkä liittyvät puhaltimeen, jos puhallin pyörii täysiä eikä ilmaa tule, se pyörii ehkä väärinpäin. Eli puhaltimen moottorin piuhat ehkä väärin kytketty. Onko tehty tähän liittyen jotain aikasempaa remppaa? Pura apparin puolelta kojelaudan alta muovit ja hanskaloota pois niin pääsee näkemään mitä siellä tapahtuu.
Puhallussuulakkeiden valinta toimii alipaineella. Lämmönsäätö sähköservolla on ainakin s90:ssa.
-
Tutki johtosarjat, mitkä liittyvät puhaltimeen, jos puhallin pyörii täysiä eikä ilmaa tule, se pyörii ehkä väärinpäin. Eli puhaltimen moottorin piuhat ehkä väärin kytketty. Onko tehty tähän liittyen jotain aikasempaa remppaa? Pura apparin puolelta kojelaudan alta muovit ja hanskaloota pois niin pääsee näkemään mitä siellä tapahtuu.
Puhallussuulakkeiden valinta toimii alipaineella. Lämmönsäätö sähköservolla on ainakin s90:ssa.
Noniin puhaltimen sain toimimaan ja hönkää tuloo. Sitten ku purkasin tuota niin säätö paneelista oli irti se alipaine letku nippu muttei vaikuttanut ollenkaan . mistä tuonne tulee alipaine kun en tulipellissä nähnyt mitään mistä menisi alipaine tuonne sisälle? Ja mistä kuuluu tulla alipaine lämmityskennon sille venttiilille joka konehuoneessa on letkun välissä?
-
Up apua kaivataan
-
Jostainhan se tulipellin läpi tulee ne alipaineletkut, en tosin tiedä enkä muista mistä. Puuttuuko lämmönsäätimeltä, mikä on kennon letkun välissä se alipaineletku?
-
Alipainepumpun ja jarrutehostimen välisessä letkussa kuuluisi olla haarakappale, johonka lämmityslaitteelta tulee mallista riippuen (autom/manuaali) yksi tai kaksi letkua, ja lämmityslaitteen hanalle kanssa yksi. Letkunippu tulee tulipellistä läpi letkujenläpiviennin alapuolelta. Muistaakseni mustat letkut alipaineeseen ja harmahtava lämppärinhanaan.
-
Alipainepumpun ja jarrutehostimen välisessä letkussa kuuluisi olla haarakappale, johonka lämmityslaitteelta tulee mallista riippuen (autom/manuaali) yksi tai kaksi letkua, ja lämmityslaitteen hanalle kanssa yksi. Letkunippu tulee tulipellistä läpi letkujenläpiviennin alapuolelta. Muistaakseni mustat letkut alipaineeseen ja harmahtava lämppärinhanaan.
Ei ole minulla mitään läpivientiä tuossa lämmityskennon letkujen läpiviennin alapuolella . alipaine pumpulta tehostimelle menevässä letkussa on haara ja siitä lähtevä letku tukittu.
-
Ei ole minulla mitään läpivientiä tuossa lämmityskennon letkujen läpiviennin alapuolella . alipaine pumpulta tehostimelle menevässä letkussa on haara ja siitä lähtevä letku tukittu.
Nojuu ei se ihan suoraan alapuolella ole vaan hieman keskemmällepäin autoa lisäksi, mutta siinä suunnalla kuitenkin. Sieltä samasta läpiviennistä tulee myös kompuran sähköpiuha, eli löytänet seuraamalla ilmastoinnin kuivaimeen tulevaan liittimeen meneviä johtoja.