Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Times - 27.08.2015, 12:58:26
-
Yrittää käydä suorakäynnistyksellä/ajastuksella jonkin aikaa, mutta sammuu. Auton käydessä lähtee toimimaan ja pysyy päällä. V70 2.4d -08
-
Yrittää käydä suorakäynnistyksellä/ajastuksella jonkin aikaa, mutta sammuu. Auton käydessä lähtee toimimaan ja pysyy päällä. V70 2.4d -08
Joko liittyy ympäristön lämpötilaan, että näkee olevan riittävän lämmin tai sitten sähköinen kiertovesipumppu ei toimi, jolloin Weban sisällä vesi lämpenee liikaa ja täten sammuttaa itsensä. Testerillä näkee mitä tapahtuu.
-
Kiertovesipumppu testattu suoralla virralla ja näin ainaki toimii.
-
Heikko akku. Lämmitin sammuu (eikä lähde päälle), jos akun varaus on huono.
-
Tähän asti ainaki ilmoittanu akun kunnosta, mikäli sen takia sammuttanu.
-
Itsekin yritin käynnistää suoraan ja ajastimella, kun lämpötila (ulko) oli + 16 C --> ei anna käynnistää.
Kun ulkolämpötila oli yhtenä aamuna + 9 C, niin kokeilin suoraan käynnistää ja tällöin lähti käyntiin. Eli lienee syy ulkolämpötila
-
Juu tiedossa on tuo 15 C raja jolloin lähtee käymään, temppuilu jo viimetalvesta asti.
-
Minulla samanlainen propleema, eli eeberi käynnistyy suorakäynnistyksellä ja ajastimella normaalisti, mutta syttyminen on vaikeaa pröpeltämistä ja sammuu noin 15 sekunnin kuluttua. No mittasin akun jännitteen reilun vuorokauden ulkoparkin jälkeen 12,4V ja se laskee 12 volttiin kun lämmitin yrittää käynnistyä. Akku vuoden vanha mallia Volvo 80ah. Autossa Defa lohkolämppäri+laturi, kun auton laittaa piuhaan, niin 10 minuutin jälkeen jännite 14V. Lämmitin käynnistyy edelleen vaikeasti pröpeltäen, mutta jaksaa jäädä päälle ja muutaman minuutin kuluessa pöhisee tasaisesti. Jännite laskee 12,5 volttiin. Auto käynnissä toimii samalla tavalla, kuin piuhassa. Eeberiin on vaihdettu uudet tiivisteet, hehkutulppa ja sihti. Palopesässä oli sisällä pyöreässä pellissä halkeama, jonka hitsasin kiinni kokeilumielessä, karstaa oli hieman. Voisko tuo laite olla niin pirun tarkka, kun siellä on se ylimääränen hitsisauma, että se pyörtää palovirtausta jotenkin ja vaikeuttaa syttymistä? Ennen korjausta ei jaksanut syttyä millään jännitteellä. Auto on s40 1.6D 08 189tkm
-
Mulla autto akun vaihto ei temppuillu viimetalvena kertaakaan vebasto eikä auttanu vaikka on laturiki ollu kiinni lähes joka päivä. Olihan se jo 5v vanha akku et aika hyvin kesti ja orkkis tuli tilalle.
-
veikkaisin sitä kiertovesipumppua.Surisee kyllä kun ulkoista virtaa tarjoaa,mut ei siivet pyöri/pyörii heikosti.Ei olisi ensimmäinen kerta :)