Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jormaw - 27.08.2015, 15:04:33
-
Eli aiemmin kirjoitin että kytkinpoljin jää pohjaan jos pitkään pitää pohjassa. Nyt huomasin että myös jarrupoljin painuu kokoajan syvemmälle jos esim liikennevaloissa painaa pitkään. Onko tää nyt sittenkään se kytkimen työsylinteri vai jokin muu osa mikä on rikki?
-
Kytkimellä ja jarruilla on sama säiliö, tarkista nesteen määrä säiliössä
-
Huh huh. :D nestettä on kyllä tarpeeksi... Tarkotin että vaikuttaako KYTKIMEN TYÖSYLINTERIN vuoto myös jarrujen toimintaan tuolla tavalla...? vai vuotaako mulla nyt JOKU MUU paikka , joka vaikuttaa sekä kytkimeen, (jää pohjaan pitkään painaessa) että jarruihin (poljin menee syvemmälle ja syvemmälle kun tarpeeksi pitkään painaa.)
Auto s40 2009 1.6d
-
Enpäs katsonut topicin avaajan auto mallia, ennen ekaa viestiä. En oo varma kuinka tuossa uudemmassa on se nestesäiliö toteutettu.
-
Sama neste ja säiliö niissä on.
Vuotohan siellä varmaankin on, hyvin mahdollista että on kytimen työsylinteri.
-
Nyt pakko tulla sanomaan oma ihmetys aiheeseen liittyen..
Löysin jarrunestettä auton sisältä, jarrupoljinta pitkin valunut. Ei ole tullut lisää tässä viikon aikana yhtään eli vuoto tosi hidasta..
Kytkimen sylinteri kuiva. Tuntuu, että vuoto tulee tehostajan läpi !??!! Pääsylinteriltä tiiviste vuotaa ja tulee tehostimen vartta pitkin sisään? (Ainoa arvaus minkä keksin)
Ei aiheuttane toimenpiteitä vielä. Tarkkaillaan ja tutkitaan. Kaikki toimii kuitenkin normaalisti.