Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Bmw - 28.08.2015, 14:19:37
-
Hei!
Mittaristossa lukee srs turvatyyny huolla heti ja vikakoodina 00D0 eli Kuljettajan puolen turvavyön lukko. Aiemmin huomasin että johto joka lähtee vyön lukosta oli poikki joten juotin sen ja alkoi piippaamaan jos ei vyö ollut kiinni niinkuin sen kuuluisikin, tänään kävin lukemassa vikakoodit uudelleen muttei antanut vieläkään nollata vikakoodia. Mietin myös, että kuuluisiko kartturinpuolella piipata myös jos ei vyö ole kiinni? Olen ihan pihalla nyt, että mistähän lähtisi vikaa etsimään? Voiko vyön lukko olla kuitenkin rikki vaikka tunnistaakin milloin vyö on kiinni? :idiot2: :idiot2:
-
kyllä pitää itkeä jos kartturi istuu ilman vöitä ja auto liikkuu.
Lisäksi taisi olla että noita turvatyyny herjoja ei nollata ihan millä tahansa testerillä.
-
kyllä pitää itkeä jos kartturi istuu ilman vöitä ja auto liikkuu.
Ei ainakaan omassa -99:ssä pimputa kuin kuskin vyöstä ja ääni on jo heti kun virrat kääntää päälle. Lie sitten uudemmissa eri systeemit.
-
Ei ainakaan omassa -99:ssä pimputa kuin kuskin vyöstä ja ääni on jo heti kun virrat kääntää päälle. Lie sitten uudemmissa eri systeemit.
tämä mysö mahollista... tosin muistelen että oma 99 S40 itkee vänkäristä mutta -98 V40 ei... olisiko isommissa siirtymää venytetty...
Mutta luulen tässä vikakoodin johtuvan siitä että se ei poistu pilipali kaapeleilla.
-
Olen yrittänyt siis paikallisessa liikkeessä nollata boschin testerillä mikä pitäisi sopia kaikkiin autoihin mielestäni.
-
Olen yrittänyt siis paikallisessa liikkeessä nollata boschin testerillä mikä pitäisi sopia kaikkiin autoihin mielestäni.
Tuossa voi olla että ei välttämättä silläkään onnistu, vaan tarvitsee volvon vct2000 kaapelin ja vadiksen/vidan
-
Voi myös kokeilla vikakoodien nollaamista ensin cem ja sitten srs. Voipi auttaa ongelmaan.
-
Juu, pitää kokeilla jos löytää jostain muualta toisen testerin, kun ei autokillalla suostu nollaamaan jos ne ei tutki vikaa siellä..
-
Oliskohan lappeenrannassa joku tosiharrastaja jolla olis vaikkapa se elekman myymä testeri... sillä varmaan voisi kokeilla noita taikoja.. volvere ainakin on mutta hällä ei lie kaapeleita...
-
Laitettu yv...
-
Ainiin ja se boschin testeri ei näyttänyt kummankaan puolen lukon tilaa, elikkä ei näkynyt onko kiinni vai auki.
-
Autocomilla nollaus onnistui ongelmitta. Siinä ohjelma ohjeistaakin nollausta ensin keskuselektroniikan puolelta ja sen jälkeen airbagin osiosta.