Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Miksaa - 25.06.2011, 08:56:47
-
Eli auto on B200ET:llä vuosimallia -86.
Kylmäkäynnistys-suuttimen johto oli hinkaantunut poikki lohkonkylkeen ja ei vieläkään toimi niinkun pitäs.
Käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta kun antaa jenkaa niin röpeltää/puputtaa eikä mene ajossa yhtään mihinkään.Pintakaasulla pystyy ajaan mutta kun antaa kaasua niin alkaa nykiin ja tokoon.
Käyntiin ei vaikuta vaikka ottaa kaasuläpänasentoanturin johdon irti.Eikä vaikuta mitenkään vaikka ottaa ahtoilmanlämpö-anturin johdon irti.
Aluks auto kävi vaan 3.lla pytyllä,4. oli pimeenä mutta kun otti kk-suuttimen johdon pois maista niin alko käymään 4.llä pytyllä.
Menee pikkuhiljaa hermot kun aina tulee uusi vika kun saa entisen korjattua.
-
Olikos mitää vikakoodipurku mahdollisuutta?
Mikä ruisku täs on?
Kylmäkäynnistyssuutin toimii vain alle -20C lämpötiloissa, tietääkseni.
Tuntuus jotta olis muutaki johdin vikaa autossasi, vaikia näin kuulematta ja näkemättä mitää sanoa mutta......
-
B200ET:ssä on ruiskuna Motronic, josta ei pysty lukee vikakoodeja.
Imuvuodot aiheuttaa myös käyntihäiriöitä eli syyniin kaikki alipaineletkut, tiivisteet ym. Ja kannattaa kattoo myös ahtimelta, että onko hukkiksen letku kiinni ja yleensäkin kaikki sinne kuuluva. Omassa rassissa oli unohtunu ahtimen öljyputken pidike irralleen ja kone pääs sen pultinreiän kautta hörppimään ylimääräistä ilmaa.
-
Kyllä tuo kylmäk.suutin toimii lämpimämmässäkin, ei se muuten lähtis tulille. Lämpöaikakytkimessä on merkittynä kytkentäaika jossain tuolla -20 asteessa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kytkisi lyhyemmän ajan lämpimämmässä.
Kato pyöriikö tankkipumppu.
Mittaa imm.
Ohjeita faq.
-
Kyllä tuo kylmäk.suutin toimii lämpimämmässäkin, ei se muuten lähtis tulille. Lämpöaikakytkimessä on merkittynä kytkentäaika jossain tuolla -20 asteessa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kytkisi lyhyemmän ajan lämpimämmässä.
Kato pyöriikö tankkipumppu.
Mittaa imm.
Ohjeita faq.
Mites tuo immu mitataan? En löytänyt FAQista ??
Mites toi siirtopumppu on helpoin testata?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=595.0
Tankkipumpun voi ihan kuunnella täyttöaukosta moottorin käydessä, kuuluu kyllä jos toimii.
-
nyt mittailin immua:
6,9 napa 666ohm.
6,7 napa läppä kiinni ~95ohm ja kun läppää avaa niin ohmit nousee sinne 1000ohm paikeille?
Eli immu vissiin viallinen?
voiko se tehdä tuollaiset oireet?
Ja mikä tuon immun nyt yhtäkkiä olis hajottanut?
-
nyt mittailin immua:
6,9 napa 666ohm.
6,7 napa läppä kiinni ~95ohm ja kun läppää avaa niin ohmit nousee sinne 1000ohm paikeille?
Eli immu vissiin viallinen?
voiko se tehdä tuollaiset oireet?
Ja mikä tuon immun nyt yhtäkkiä olis hajottanut?
No, ei taida ihan uus olla... Suunnilleen kaikilta se kertaalleen on mennyt tuon ikäisistä. Voithan avata kannen ja tentulla putsata liukuja mutta epäilen silti toimivuutta kun on noin pielessä arvot...
Hommaa uus käytetty, täysin uusi kun maksaa apaut 750€.
Mulla aikanaan kypsyi immu 740 turbosta ja oireina oli tuo että pystyi hiipimään pintakaasulla mutta ei kestänyt yhtään ruoskaa.
Voit etsiä 200ET:n ja 230ET:n immua, kumpikin käy.
200ET:n on 067 loppuinen
230ET:n on 035 loppuinen
Itellänikin on jemma nimisessä paikassa toimiva läppäimmu motikkaan joka on koottu kahdesta viallisesta mutta en uskalla luopua kun perheessä on vielä 740 230ET. :P
Tuo motikka kun on katoavaa kansanperinnettä. Äkkiä vaihto 940 turboon, saa pelkällä lastulla parikymmentä hepoa enemmän ja osia löytyy. Tai sitten joku muu ruutta tuohon 740 tboon. :juhau:
-
Nyt on toinen IMM eikä vaikuttanut mitenkään.
Kun polkasee kaasua niin empii/meinaa röpeltää.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun 2000rpm kierroksia niin ikäänkuin pätkii/röpeltää.
Ajossa nyppii.
Vaihdettu:
-IMM
-BP säädin
-Lastu
-Ei imuvuotoja.
Alkaa menee hermot koko paskaan siinä määrin että kohta siellä on sttömperi ruiskun tilalla.
-
Kokeiles toisella puolalla.
-
Nyt on toinen IMM eikä vaikuttanut mitenkään.
Kun polkasee kaasua niin empii/meinaa röpeltää.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun 2000rpm kierroksia niin ikäänkuin pätkii/röpeltää.
Ajossa nyppii.
Vaihdettu:
-IMM
-BP säädin
-Lastu
-Ei imuvuotoja.
Alkaa menee hermot koko paskaan siinä määrin että kohta siellä on sttömperi ruiskun tilalla.
Koitettu toisella puolalla,ei auta.
Bensanpaineet ok.
Voisko boksisa olla vikaa?Jos joku komponentti o kärähtänyt kun johdot olöi maihin?(3 johtoo.Vihree-sininen,keltanen ja oranssi oli hinkaantunut puhki/kärähtänyt imusarjan alta,mut nyt teipattu ettei maadota)
Alkaa vituttaan kun auto ollu saman vian takia jo 2,5kk telakalla....
-
Mulla oli sama vika ja se oli vaan siitä kiinni et se sytytyksen pääteasteen liitin siinä akun vieressä oli täynnä vettä ku se kuori oli halki.
-
Mulla oli sama vika ja se oli vaan siitä kiinni et se sytytyksen pääteasteen liitin siinä akun vieressä oli täynnä vettä ku se kuori oli halki.
Se on suutinten tehopääte.
Sytkän erillistä päätettä ei tässä mallissa ole. Korjataan se nyt tähänkin.