Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tarzan - 30.08.2015, 10:56:27
-
Piti lähtee aamusti helsinkii mut jouduttii palaa takas "hiukka" väkisin ajellen.. Laatikko "paukuttaa" ja vaihteen "koodi" katos näytöltä. Mittaristoon sytty se varotusvalo mikä kertoo jostain päästöistä tms.
Nimimerkillä : hätä kädessä
-
Älä vielä menetä toivoa, toi voi johtua myös moottorista / sen ohjauksesta, ei välttämättä ole laatikko.
-
Varoitusvalo kertoo, että vikakoodeja olisi tarjolla. Niiden lukemisella tai luetuttamisella lienee hyvä aloittaa.
Olikos autosi suorakylkinen vai pattikylkinen? Eli uudempaa vai vanhempaa mallia?
-
En mä tiedä onko siinä kyljissä patteja :) mut toi 2000-2007 väline malli se on..
Miten mä nyt mitää koodeja luen/luetutan ku ei sillä voi minnekää ajaa ? Kotipihaan sen riskillä ajoin.
Ja siinä näytöllä ei olemitään uusia viestejä ja varotuskolmio on oranssi niinku on ollu kokoajan.
Suoraan sanottuna nyt vituttaa niin paljon et vois vetää savut mut en sorru..
-
Samantapainen vika kävi itellä päällä, hävisi myös vaihdenäyttö ja valot kepin juuresta. elm327 ja känny yhdistelmällä sain vikakoodin ja nollattua sen, toimii taas. Missä päin auto nyt ?
-
Raaseporissa
-
Ja mä ite laakson ratsastus stadikalla
-
En mä tiedä onko siinä kyljissä patteja :) mut toi 2000-2007 väline malli se on..
Noh, se nyt on sellainen kielikuva jonka alkuperä kyllä selviää kun katselee suorakylkistä ja pattikylkistä vierekkäin! :D EDIT: niin ja tunnetaanhan toi 00-07 malli myös nimellä läskiposki!
Siksi vaan tarkensin, koska 2000-mallisia voi olla sekä että. :)
Miten mä nyt mitää koodeja luen/luetutan ku ei sillä voi minnekää ajaa ? Kotipihaan sen riskillä ajoin.
Ja siinä näytöllä ei olemitään uusia viestejä ja varotuskolmio on oranssi niinku on ollu kokoajan.
Suoraan sanottuna nyt vituttaa niin paljon et vois vetää savut mut en sorru..
Näitä yleismallisia testereitä on olemassa, lisäksi seudullasi saattaisi olla foorumilaisia, jotka kenties pientä kulukorvausta vastaan käyvät paikan päällä auttamassa. :)
Mutta kerro ihmeessä hieman lisää taustoja, mitä tuo "paukuttaminen" tarkoittaa ym. Ilman lisätietoja tai vikakoodeja vianetsintä on vaan melkoista arpapeliä, siksi tässä ehdottelen koodien lukua ja utelen lisätietoja. :)
-
Mites mä nyt sen osaisin .. Sellanen "pauke" ja nykiminen ku koittas vaihtaa vaihdetta mut ei vaihdu..eikä auto meinannu liikkua eteenpäin.... Aamusti pitäs päästä sillä pas*** töihinki :(
-
Koska muuten viimeksi on vaihdettu öljyt? Tai tarkastettu että miltä näyttää ja paljonko sitä on? Tuon tarkistuksen voisi ainakin tehdä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16658.0
-
100 000 km sitten, mä en etsinnästä huolimatta ole löytäny sitä laatikon mittatikkua...
Pystyiskö joku laittaa vaiks kuvan et tietäsin mistä kohtaa saattasin sen tikun perkeleen löytää :D ?
Jos ei tänne ni sitte vaikka mailiin: cassu04(ät)live.fi
-
https://www.youtube.com/watch?v=yDAYHQJcGDI (https://www.youtube.com/watch?v=yDAYHQJcGDI)
Tuolta löytyy öljynvaihto ohjeet. N.1min kohdalla näytetään mistä mittatikku löytyy.
-
Jos se on loppupään mallia niin tikkua ei ole.
-
Vaihdelaatikon öljytikku löyty, oli muute sika hankalas paikassa.. En meinannu millään löytää sitä reikää et saan laitettua tikun takas. Mutta, öljyy taitaa olla.. ja punasta. En tietenkää oikeeoppisesti voinu sitä tarkistaa.
Mut sen verran ollaan sen kanssa tossa riskillä pelattu että : vaihteet kyllä kepistä vaihtuu, mutta näytöllä ihan summamutikassa vaihtuu kirjain jos kirjain on näkyvissä. Pakittaa pääsee ja vaihteen saa vapaalle ja parkkiasentoon. Mutta laittaa sitte minkä tahansa eteenpäin pyrkivän vaihteen ni ei taho mennä, ei. Nykyttää ja pitää jotain paska ääntä :( ja tosiaan se "moottorin varotus" valo palaa. Viesteissä ei o mitään. Testerikin ostettiin tänään mut ei sillä saa mitään luettua (edes uudesta bemarista)
Paikallisesta liikkeestä : CRX40 , toi ei taida olla tohon edes sovelias.
-
Kyllä ton crx 40 kapulan pitäis saada yleiset obd koodit luettua...
-
Eilen se sitte lähti traikun kyydis tutkimuksii... nyt sitte isosti peukkui et on vaa pikku (halpa) vika ettei tarvi laittaa paskaa lihoiks >:(
-
Sen verran oon saanu uutisia tosta et sillä on tänään ajettu...
Rempankaan testerillä ei ollu päässy tietoihin käsiks ennenku oli joku sulake irrotettu ja laitettu takas (olisko ollu laatikkoon liittyvä) ja jotai boxii "pidelty". Oli antanu sitte testerillä jonku tiedonsiirtoon liittyvän ilmon. Huomenna perehtyvät asiaan syvemmin.. eli VIELÄKIN saa pitää peukkuja ettei vika olis suuri ja olis helposti korjattavissa.......
Peli ollu mulla nyt torstai-illasta ja ainakin toistaseks toimii (koputtaa päätä) mitään vikaa ei löytyny eli vaan noi aiemmin mainitut toimenpiteet suoritettu
Nyt sit ajellaan kokoajan jännittäen koska iskee taas.
-
Jos (ja kun) moottorin hihnojen väliin joutuu jotain sinne kuulumatonta (mikä ei ihan heti sieltä pois lähde...) voiko auto käyttäytyä noin kun alotuksessani oon kertonu?
-
Mulla hajos kerran pihasta lähtiessä (oikeanpuolinen) vetonivel, päästi pauketta ja tuli ihan turhia vikailmoituksia. Kandee siis kattoa vetarit myös.
-
Jos (ja kun) moottorin hihnojen väliin joutuu jotain sinne kuulumatonta (mikä ei ihan heti sieltä pois lähde...) voiko auto käyttäytyä noin kun alotuksessani oon kertonu?
Jos jakohihnan ja hihnapyörien väliin joutuu jotain sinne kuulumatonta, auto ei yleensä käyttäydy sen jälkeen yhtään mitenkään koska täystuho iskee...
-
Siis autohan toimii nyt (koputtaa puuta/päätä) ja mitää vikaa ei tutkimuksissa viime viikolla löytyny.
Mä löysin konehuoneesta eilen polttimon suojakotelon mikä on ihan satavarmasti siellä remmie joukos jonnii hetken pyöriny, on se sen näkönen :)
-
Apulaitehihnan välissä pahvinpala ei välttämättä tee yhtään mitään. Tuskin se on oireita aiheuttanut.
-
Ei vaan muovinen härpäke minkä kuuluisi olla konehuoneessa polttimon suojana :)
(http://s3.postimg.org/3xdk9qenz/233050ea4c1e16966e94796850e63c138ab53fdfd71b6fd3.jpg) (http://postimg.org/image/3xdk9qenz/)