Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jaakola69 - 03.09.2015, 09:33:53
-
Missähän mahtaisi olla vikaa kun tälläinen volkkarin diesel vm 00 lähtee todella huonosti käymään, olkoon lämmin tai kylmä niin saattaa joutua sahaamaan melkeen minuutin ennen kuin hörähtää tulille, joskus saattaa lähtiä nätisti käymään mutta yleensä joutuu sahaamaan. Lisäksi ku starttaa niin näyttöön tulee huolla abs jarrut yms, että onko virta loppumassa ku starttailee vai mikä.
Sitä kirkasta putkea ku kahtoo niin selvästi menee kuplia, että vetääkö se ilmaa sitte jostain että sen takia ei taho jaksaa käydä. Onko ehdotuksia mistä aletaan vikoja karsimaan, vuotoja en oo nähny missään kuitenkaan.
-
Akun kunto? Vois oireet viitata siihen, että akku tullut tiensä päähän.
-
Entäs pumpun hihnan ajoitukset?
-
Joo Elikkäs pumppu on ajotettu viikko sitte volvo huollossa kohdilleen kun luulin kans että vikaa voisi olla siinä. akun kunnosta en osaa sanoa mutta täytyy kokeilla sitäkin vaihtoehtoa toisella akulla miten vaikuttaa. pumppu oli kyllä ajoitukseltaan pielessä mutta se asia on korjattu pois listalta
-
minähän löin äsken toisen akun kiinni ja starttasin, no sehän hörähti palio paremmin käyntiin, eli oisko ollukki vika vain akussa 8) ::) kiitoksia, en ois ensimmäisenä ajatellu..tais olla alkuperäinen akku paikallaan ku luki vielä volvon tarratki kyljessä, kauan on kestäny kyllä mutta hyvä näin jos alkaa nyt pelaan.. pitää vaan jotku kiinnikkeet tehä ku oli tuo alkuperäinen niin pirun iso että ei tuo normaali akku pysy oikeen paikallaan tuossa ilman tukia. Tai sitte haen ison akun tilalle =)
-
Tai sitte haen ison akun tilalle =)
Näiden TDI-vekottimien kanssa ainoa oikea tapa. Niin iso akku kun vaan menee ja sellainen joka antaa varmasti kunnon kylmäkäynnistysvirran.
-
vedetään ilo takasi... Alko tekemään samanlailla... saa sahata ennenku starttaa kunnolla. monta kertaa ku peräkkäin starttaa niin lähtee helposti käyntiin? vuotaa siellä sitten kuitenkin joku? mutta mikä?
-
ja sen verran vielä että nyt ajoin töihin 14km sammutin ja starttasi n7in kerrasta käyntiin, monta kertaa kokeilin ja aina käyntiin . Oisko ehdotuksia, tai kohtalo tovereita?
-
Startti tiensä päässä? Ei jaksa sen takia pyörittää riittävän nopeasti, uusi akku auttaa vähän, mutta ongelma ei poistu. Mulla aikanaan oli tällainen.
-
No siinäkin tietty voisi yks vaihto ehto olla, saako sitä tarkistettua muutaku vaihtamalla? tuota mietin ku se pukkaa sitä kuplaa siitä kirkkaasta putkesta että vetääkö se ilmaa kuitenki vaiko ei.. uus ongelma niin osaa pikee lähtiä paikantaa vikaa. uus akku nyt kuitenkin on vaihdettu ja pumpun ajoitus on säädetty
-
Antaako vikakoodia? Kannattaa katsoa samalla mitä ilmoittaa naftan lämmöksi, kaverilla oli pumpun lämpöanturi sökönä ni sai starttailla pitkään ja useasti. Ei välttämättä anna vikakoodia mut lämpötilasta huomaa ku näyttää ihan ihmeellistä.
-
No siinäkin tietty voisi yks vaihto ehto olla, saako sitä tarkistettua muutaku vaihtamalla?
No ei oikein. Mutta jos pystyt vertaamaan johonkin toiseen samanlaiseen, kyllä sen kuulee kuinka toinen pyörittää iloisen reippaasti moottoria ja toinen paljon vaivalloisemmin.
-
Kyllä siellä ilmaa kulkee ja kunnolla. Siitä se onkiinni ja on edelleen. Hirveitä ilma vanoja menee 3 sekunnin. Välein. Paluu letkut vaihdettu. Ei vaikutusta... Seuraavaksi suodatin tänään.,en tiiä onko vaikutusta mutta tuleepa sekin vaihdetuksi.. Onko muita ehdotuksia?
-
Antaako vikakoodia? Kannattaa katsoa samalla mitä ilmoittaa naftan lämmöksi, kaverilla oli pumpun lämpöanturi sökönä ni sai starttailla pitkään ja useasti. Ei välttämättä anna vikakoodia mut lämpötilasta huomaa ku näyttää ihan ihmeellistä.
ei oo näytössä ainakaan vikakoodeja, eikä sanonut huollossa mitään kun pumppu säädettiin ja katto vissiin kuitenkin samalla kaikki muutkin vikakoodit, missä tämä pumpun lämpötila anturi sijaitsee ?
-
ja nyt on vaihdettu sitten myös suodatin, ei vaikutusta mutta sen verran vaikutti kuitenkin että kun käyntiin sai auton niin meni joku 25 sekuntia ennenkuin alkoi taas ilmaa tulemaan kirkkaasta putkesta oikein kunnon vanoina? saako tähän liitettyä videota mitenkään päin niin näkis muutkin mistä siis kyse.
-
saako tähän liitettyä videota mitenkään päin niin näkis muutkin mistä siis kyse.
Olisiko linkki youtubeen mitään...
-
syy on löytynyt ja ilmaa ei tule enään sitte yhtään =) niinkin pienestä oli kiinni että suodattimen kannessa oleva pieni o rengas oli revennyt reunoilta hiukan ja otti ilmaa sieltä itteensä, nyt ku on rengas vaihdettu niin loppu ilman tulo ja auto käynistyy ku palmun alta. NO tulipa rempattua letkuja ja vaiheltua osaa mutta nyt toimii. Eli kandee kahtoa sitä o rengasta jos sattuu samoja vikoja ilmenevän.
-
Jälkiviisaana voi todeta, että sen suodattimen päällä olevan muovisen T-haaran tiivisteet on aina ensimmäinen tarkistuskohde kun tulee ilmavaivoja ja vaatii pitkän startin. Transportereissa ongelmaa on kierretty asentamalla golfin suodatin, jossa sitä paluun T-haaraa ei ole. Putkenpätkällä paluuletkut yhteen ja pelkkä tulo suodattimen kautta. Sen T-haaran kautta tapahtuva paluun kiertona on käsittääkseni vain tarkoitus lämmittää suodattimen läpi virtaavaa naftaa.
-
joo oishan tuonki tienny aikasemmin niin ois kattonu, empä osannu aatella että sen liittimen sisällä moinen o renkula olisi ollut mutta nyt on sitten viisaampi senkin kanssa, vähän myöhässä tuli neuvo mutta parempi myöhään ku ei millonkaaan.. josko ei muilla tarvis ettiä vikaa yhtä kauan :idiot2: