Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Divi - 03.09.2015, 19:11:50
-
Tässä ensimmäisessä viestissä ompi tallennettuna ja jatkuvasti päivitettynä auton tiedot, nykyinen kokoonpano ja nykykunto sekä tulevaisuuden suunnitelmat. Alkuperäinen ensipostaus siirretty toisen viestin alkuun.
Merkki: Volvo
Malli: Amazon P131
Mallivuosi: S = 1969
Alkuperäinen tunnus: BZN-87 (edelleen käytössä, mustat kilvet)
Käyttöönotto: 24.09.1968
Valmistenumero: 315148
VIN: 131341-S/2600
Värikoodi: 99 (Medium blue / Mediterranean blue)
Sisustan väri/materiaali: 431-596 (Blue leatherette)
Special: 5370 = Radiator in steel for nordic market, 5577 = Door mirror for nordic market
Katsastettu: 24.9.2016 asti
Kori:
- Hitsattu joskus muutamia vuosia sitten vähän ympäriinsä
- 9 / 2015 penkkien kiinnikkeet hitsattu
- Etulokareissa sisälokasuojat olleet paikallaan varmaan uudesta asti koska moottoritila ja lamppujen taustat ei ruosteessa
- 9 / 2015 Tuulilasi käytetty irti, alanurkat hitsattu ja koko setti tiivistetty
Moottori: (ilmeisesti 9/2013-7/2015 omistaneen rakentama)
- B20, alunperin A
- Kampiakselin etu- ja takatiivisteet koneistettu ja vaihdettu stefoiksi
- Peltisarja (4-1, liekö Simons?, lambdamutteri hitsattu kollektoriin)
- 2x40mm Dellorto DHLA
- Lyhyet imusarjat
- Nokka vaihdettu (ei tietoa mikä?)
- Kansi työstetty (ilmeisesti 8/2012-9/2013 omistaneen toimesta?)
- Tankin etupuolella sähköinen bensapumppu (mäntämalli)
- Kaasarien edessä 90-asteen mutkat joiden päällä alkuperäset B20A suodattimet tuplana
- Persdyno kertoo että sielä on ainaki 120hv. Penkitellään kaasarien säädön merkeissä joskus tulevaisuudessa.
Voimansiirto, alusta ja jarrut:
- M40 vaihdelaatikko
- Amazonin perä, semmoinen kutina on että ois farkun välityksillä.
- Jarrutehostin poistettu käytöstä
- Edessä levyjarrut 4-mäntäsatuloilla, takana alkuperäinen akseli eli rumpujarrut, Kaikki hyvässä kunnossa eikä eroja leimalla 9/2015
- Jouset, iskarit yms nykytiedon mukaan alkuperäistä
- 10 / 2015 Vasemman ylätukivarren puslat uusittu, muutkin aika huonona jo
- 10 / 2015 Peräöljyt vaihdettu Motox 80W90
Sisusta:
- Mustat orkkikset ovipahvit
- Vihreät penkit, varmaan verhoilut uusittu joskus kun on aika hyvässä kunnossa
- Kuskinpenkin runkoon tehty hinausköydestä uusi istuinosa syksyllä 2015
- Vanhan mallin ratti paikoillaan, tööttikin laitettu toimintaan
- 10 / 2015 Pohjaan lätkitty STP Silver vaimennusmattoa, vaimennushuopaa sekä lattiamatto
Tehtävää:
- Raidetangonpää pitää vaihtaa
- Kardaanin tukilaakeria pitää tutkia ja korjata
- Kaasarien säätö rullilla
- Jousien lyhentäminen ja alustan ihmettely, miksi oikea puoli makaa alempana
- Huohotukselle keruusäiliö
- Takaovipahvit mustiksi
- Hattuhylly parempaan kuosiin
- Bensatankin vaihto parempaan kunnostettuun
- Moottorin maadoituksen parantaminen
- Vasemmasta poikittaisesta runkopalkista ruostevaurio pois
- Taakse loputkin puslat uusittava
- Kiekkamittari ois kiva
- Lämpömittariksi 240 VDO
- Lisäkaukovalot
- Pillerikapselit
- Etupuskuri roikkuu hieman
- Oikealle peili
- Kickpanelit
- Koko korin läpikäynti ja maalaus ::)
- Ruiskutekniikka, ehkä B5254S? B6254S?
Muutamat kuvat joista nykykunto selviää:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20151008_13_59_13_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20151008_13_59_01_Pro.jpg/_big.jpg)
-
Alkuperäinen ensimmäinen postaus tässä viivojen välissä:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei täälä mitään nähtävää oikeesti ole, yksi Amazoni vaan joka tuli vaihtokaupassa, ja josta olis nyt tarkotus leipoa harrasteauto. Aluksi tämä vanhus joutuu erinäisistä syistä kuitenkin toimittamaan satunnaisen käyttöauton virkaa. Ajoja onneksi on aika vähän tällä hetkellä ja perheessä toinen uudempi auto pidempiä reissuja varten. Listataan nyt tähän ekaan viestiin tietoja mitä mulla on tästä menopelistä. Jos jollakulla on lisätietoa tai yhteystietoja edellisiin omistajiin niin kuuntelen varsin mielelläni! Etenkin moottorin rakentajan ja korin hitsaajan kanssa olis mielenkiintoista jutella.
Merkki: Volvo
Malli: Amazon P131
Mallivuosi: S = 1969
Alkuperäinen tunnus: BZN-87 (edelleen käytössä)
Käyttöönotto: 24.09.1968
Valmistenumero: 315148
VIN: 131341-S/2600
Värikoodi: 99 (Medium blue / Mediterranean blue)
Sisustan väri/materiaali: 431-596 (Blue leatherette)
Special: 5370 = Radiator in steel for nordic market, 5577 = Door mirror for nordic market
Peruskone: B20 (VINin perusteella alunperin B20A)
Vaihteisto: M40
Moottorin nykykunto: (ilmeisesti 9/2013-7/2015 omistaneen rakentama)
- Kampiakselin etu- ja takatiivisteet koneistettu ja vaihdettu stefoiksi
- Peltisarja (4-1)
- 2x40 Dellorto DHLA(?)
- Imusarjat lortoille
- Nokka vaihdettu (mutta mikä?)
- Kansi työstetty (8/2012-9/2013 omistaneen toimesta?)
Muuta tehtyä:
- Jarrutehostin poistettu käytöstä, levyjarrut edessä 4-mäntäsatuloilla
- Pohja hitsattu talvella 2014-2015(?)
- Takaluukkua hitsattu aika reilusti, varmaan joitain vuosia aikasemmin..
- Aiemmin ylimaalattu alkuperäistä hieman vaaleammalla sinisellä(?)
- 2015 kesällä edellinen omistaja harjoitellu liekkien maalaamista..
- Sähköinen bensapumppu asennettu, uusi mekaaninen kuitenkin koneen kyljessä
- Moparin 14" peltivanteet
Puutteita/vikoja:
- Kuskin penkki tuettu puupalikalla
- Bensa haisee ja jonkuverran sitä kuluukin
- Lattiamatto ihan perseestä
- Hattuhylly aika ruma
- Soitin asennettu rumasti
- Ovipahvit rumat DIYt
Omistushistoriaa:
01.07.2015-02.09.2015 Yksityinen 1.omistaja (Toni, Kerava)
05.09.2013-01.07.2015 Yksityinen 1.omistaja
14.08.2012-05.09.2013 Yksityinen 1.omistaja
24.06.2012-14.08.2012 Yksityinen 1.omistaja
01.11.2003-24.06.2012 Yksityinen 1.omistaja (Tämän kanssa olis mielenkiintoista jutella, kukahan on? Ylempien kanssa tietysti kans..)
29.07.2003-01.11.2003 Yksityinen Entinen omistaja
31.08.2001-29.07.2003 Yksityinen Entinen omistaja
05.11.2000-31.08.2001 Yksityinen Entinen omistaja
28.08.1998-05.11.2000 Yksityinen Entinen omistaja
22.10.1997-28.08.1998 Yksityinen Entinen omistaja
05.06.1992-22.10.1997 Yksityinen Entinen omistaja
08.04.1989-05.06.1992 Yksityinen Entinen omistaja
Kesäkuu 2015:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/229_uploaded_file1.jpg/_medium.jpg)
Syyskuu 2015:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150902_18_20_27_Pro.jpg/_medium.jpg)
Laitetaan lisää kuvasaastetta seuraavaan viestiin..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sisustaa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_37_24_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_37_05_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_27_18_Pro.jpg/_medium.jpg)
Joku tehny ite, en oikein tykkää:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_37_13_Pro.jpg/_medium.jpg)
Kuskinpenkki keikkuu tuon varassa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_36_20_Pro.jpg/_medium.jpg)
Takaovipahvi on aika paljon tummempi ja sinisempi kuin penkit, oiskohan penkit vaihdettu sinisistä vihreisiin?
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_33_14_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_32_50_Pro.jpg/_medium.jpg)
Aika hyvältä näyttää nuo jalkalistat:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_32_24_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_31_32_Pro.jpg/_medium.jpg)
Kuskinpenkissä on ilmeisesti joskus ollu niskatuki:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150903_17_27_06_Pro.jpg/_medium.jpg)
-
Konetilan yleisilmettä:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_40_09_Pro.jpg/_medium.jpg)
Kaasaripakettia lähempää: (etummainen näyttäis ainakin vuotavan yläpäästä, mahtaako kiehua tai tulvia)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_41_19_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_38_37_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_38_33_Pro.jpg/_medium.jpg)
Kaasareiden jälkeen on 90-mutkat joiden päällä suodattimet:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_38_50_Pro.jpg/_medium.jpg)
Peltisatsi näyttää tältä:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_41_01_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_41_13_Pro.jpg/_medium.jpg)
Suodattimien tarrat:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_40_20_Pro.jpg/_medium.jpg)
Mekaaninen bensapumppu:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_39_43_Pro.jpg/_medium.jpg)
Venakopan yhden pultin alla mutteri prikkana, onkohan kierteet pilattu?
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150903_17_38_14_Pro.jpg/_medium.jpg)
-
Todella siisti! :o S*
-
Kyllä tässä vähän tekemistä on mutta ei se haittaa, harrastushan tämä. :)
Apukuskin penkki tuntui olevan hyvin jämäkässä kunnossa, kuskin penkki taas tuntui "upottavalta", heilui, klonksui ja oli tosiaan puupalikalla tuettu. Meinasin että nappaan penkit irti, pulttaan apukuskinpenkin kuskin paikalle väliaikaisesti ja korjaan kuskin penkin ensimmäisenä vaan eipä mennykkään ihan suunnitelman mukaan. Kuskin penkistä vasta kaks pulttia auki ni eiköhän jakkara kellahda omia aikojaan selälleen. :'(
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/635771653061745627.jpg/_full.jpg)
Ei muutaku mattoa pois... saakohan hitsata koko pohjan uudestaan.
No ei onneksi. Tuo yksi kiinnike ruostunu irti, pari muutakin irtoamaisillaan kun on niin ohuella pellillä korjattu ettei ole kestäny lihavaa.
Muuten vaikutti että on korjattu ihan oikealla pellillä, tosin hitsaamisesta on pölyn määrästä päätellen useampi vuosi.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150906_19_13_30_Pro.jpg/_small.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150906_19_14_08_Pro.jpg/_small.jpg)
Tästä päästiinkin sitte siihen alkuperäiseen ongelmaan eli kuskin penkki "upottaa".. Syyhän näkyykin kuvassa, alkuperäiset jouset ja rautalangat on korvattu kuminauhalla joka venyy "hieman" liikaa.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150906_19_30_05_Pro.jpg/_small.jpg)
Sitten toista asiaa hieman eli katkojan mekaanisten kärkien korvaus elektronisella katkojalla:
http://www.ebay.com/itm/Volvo-Amazon-1968-70-B20A-Electronic-Ignition-kit25-/180632462560?hash=item2a0e88a4e0
http://www.ebay.com/itm/Volvo-Amazon-electronic-ignition-Powerspark-68-70-B20A-/120692791540?hash=item1c19d9d8f4
Onkos noista täällä kokemusta? Latausaika on vissiin säädetty tehtaalla suurinpiirtein sopivaksi muttei ole itse säädettävissä?
-
Virittelin apukuskinpenkin kuskin paikalle, että saan siirrettyä auton hitsauspaikalle.
Kuskinpenkistä irrotin kiskot niin saa hitsatessa käyttää niitä jiginä.
Turvavöitä varten hain 7/16 UNF pultteja, laitan 240 rullavyöt eteen.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150907_20_02_26_Pro.jpg/_full.jpg)
-
No ihan kelvollisen näköinenhän se ulkoa kuitenkin on. Uusi lattiaverhoilu ja ovipahvit ja hattuhylly niin sehän näyttää jo ihan erilaiselta sisältäkin :)
-
No ihan kelvollisen näköinenhän se ulkoa kuitenkin on. Uusi lattiaverhoilu ja ovipahvit ja hattuhylly niin sehän näyttää jo ihan erilaiselta sisältäkin :)
mmm noh niin...no...nii.... (https://www.youtube.com/watch?v=bNQ5xtlxMbg) :D
Sanotaan näin että kori on kyllä ihan hyvin käyttökunnossa, mutta töitä tulee kyllä olemaan aika reilusti sitten joskus kun pitäisi tehdä pohjat ja maalata koko auto kunnolla. Otetaan tähän vaikka kuvakollaasi virheistä:
Tippuu koko takahelma varmaan jossain vaiheessa, se on kyllä ihan hyvä juttu...
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_04_Pro.jpg/_full.jpg)
Kukkaa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_11_Pro.jpg/_full.jpg)
Kukkaa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_17_Pro.jpg/_full.jpg)
Koko takakylki on ihan väärän muotonen:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_24_Pro.jpg/_full.jpg)
Vasenta etulokaria on joskus kolhittu ja oiottu:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_33_Pro.jpg/_full.jpg)
Tuulilasin alla on vähintään pintaruostetta, kabiiniin ei ole kyllä vesi tullu:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_41_Pro.jpg/_full.jpg)
Upeaa museokuntoista uusiomaalipintaa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_51_Pro.jpg/_full.jpg)
Upeaa museokuntoista uusiomaalipintaa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_41_59_Pro.jpg/_full.jpg)
Liekkimaalari on tehny hommansa näinkin tarkasti, pökkäsin tuon tiivisteen suurinpiirtein paikalleen ilman työkaluja:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_42_10_Pro.jpg/_full.jpg)
Oikea lokasuoja:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_42_20_Pro.jpg/_full.jpg)
Oikea ovi:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_42_27_Pro.jpg/_full.jpg)
Oikea takakaari:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_42_48_Pro.jpg/_full.jpg)
Lisää takahelmaa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_42_55_Pro.jpg/_full.jpg)
Oikean oven alareuna vaihdettu, vaatii puolen kiloa pakkelia:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_43_11_Pro.jpg/_full.jpg)
Lisää ovea:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_43_26_Pro.jpg/_full.jpg)
Maskin alapuolella kans lommo:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150909_19_43_40_Pro.jpg/_full.jpg)
Noh, liekit vie kivasti huomion tuommosista eikä nuo tämmösessä rokkilintassa niin itseä haittaa. Nyt ajetaan ja nautitaan amazonin kyydeistä. Noita virheitä ihmetellään sitten joskus kun on koritöiden ja maalaamisen aika :)
-
Kun katsoo näitä amazoneja mistä lähdetään tekemään, niin oma tuntuu nyt lähes ruosteettomalta kun mätähommat aloitin. Kaikki nämä sun kuvat kertoo, että on aika paljon peltitöitä tiedossa. Hapanta on kaikissa Aman vakiopaikoissa, karies on jo hyvin levinnyttä ja osa hyvinkin työläitä korjata. Rohkeutta kun lähdet polttelemaan peltiä.
mmm noh niin...no...nii.... (https://www.youtube.com/watch?v=bNQ5xtlxMbg) :D
Sanotaan näin että kori on kyllä ihan hyvin käyttökunnossa, mutta töitä tulee kyllä olemaan aika reilusti sitten joskus kun pitäisi tehdä pohjat ja maalata koko auto kunnolla.
...
Noh, liekit vie kivasti huomion tuommosista eikä nuo tämmösessä rokkilintassa niin itseä haittaa. Nyt ajetaan ja nautitaan amazonin kyydeistä. Noita virheitä ihmetellään sitten joskus kun on koritöiden ja maalaamisen aika :)
-
Kun katsoo näitä amazoneja mistä lähdetään tekemään, niin oma tuntuu nyt lähes ruosteettomalta kun mätähommat aloitin. Kaikki nämä sun kuvat kertoo, että on aika paljon peltitöitä tiedossa. Hapanta on kaikissa Aman vakiopaikoissa, karies on jo hyvin levinnyttä ja osa hyvinkin työläitä korjata. Rohkeutta kun lähdet polttelemaan peltiä.
Pitää toki muistaa että tavoitteet on ihan erilaiset eri rakentajilla. Mulle tässä on pointtina tuo fiilis joka ajaessa on, siihen ei vaikuta nämä pienet lommot ja ruosteet ollenkaan vaan tämä tullaan pitämään nyt aluksi ihan vaan käyttökunnossa, museoon tai näyttelyihin ei tästä autosta ole eikä ole siihen suuntaan tippaakaan edes kiinnostusta. Mää tahon vaan ajaa ja nauttia. 8) Sama ideologia tulee säilymään myös siinä vaiheessa kun tätä joskus tulevaisuudessa puhalletaan, hitsataan ja maalataan. Omaan käyttöön, omalla tavalla ja varmasti monilta osin hieman omalla ulkonäöllä. :)
-
Pitää toki muistaa että tavoitteet on ihan erilaiset eri rakentajilla. Mulle tässä on pointtina tuo fiilis joka ajaessa on, siihen ei vaikuta nämä pienet lommot ja ruosteet ollenkaan vaan tämä tullaan pitämään nyt aluksi ihan vaan käyttökunnossa, museoon tai näyttelyihin ei tästä autosta ole eikä ole siihen suuntaan tippaakaan edes kiinnostusta. Mää tahon vaan ajaa ja nauttia. 8) Sama ideologia tulee säilymään myös siinä vaiheessa kun tätä joskus tulevaisuudessa puhalletaan, hitsataan ja maalataan. Omaan käyttöön, omalla tavalla ja varmasti monilta osin hieman omalla ulkonäöllä. :)
Melko lailla samalla mentaliteetilla meikäläinenkin tuon oman Amukan kanssa on liikenteessä. Sen verran laitetaan, että matka jatkuu taas mukavasti. Aina (11 vuotta) on leima tullut ekalla, vaikka ulkonäön perusteella ei näin välttämättä uskoisi. Osaltaan tähän laiskuuteen vaikuttaa kylläkin likvidin pääoman puute ja nytkin ne vähät säästöt menevät kämpän remonttiin.
Kehuja hienosta ajokista kuitenkin tulee säännöllisesti parkkipaikoilla, vaikka maalipintakin on lähinnä auringon raiskaama punainen. Samoin lähiseudun koululaisiakin on usein kännykamerat ojossa, kun saavun töistä. Kyllä tällaisista asioista tulee itselle hyvä fiilis :)
Anyway, jokainen harrastaa omalla tavallaan. Pääasia että näitä vanhoja ajokkeja harrastetaan ja niitä myös ulkoilutetaan näiden nykypuikuloiden seassa 8)
-
(http://fjoni.kapsi.fi/kuvat/Divi%20volvo%20amazon%20-69/WP_20150911_004.jpg)
Öljynsuodattimen vaihtoa :D
-
Pe-La tosiaan ruuvailtiin Joni-:n kanssa aikalailla nonstop. Vol142 kävi kans jeesailemassa, kiitokset molemmille!
Seuraavaa tuli puuhailtua:
- Toista kilometriä turhaa johtoa pois.
- Bensapumpun maajohto lyhennetty ja laitettu kunnolla
- Laturin johdot lyhennetty ja laitettu paremmin
- Öljynpaineanturin johtoa vaihdettu pätkä uuteen ja laitettu kunnolla
- Öljyt ja suodatin vaihdettu (Motonetin peltipurkki Classic 20W50 + Volvo original suodatin)
- Kaasareihin yli 100 eurolla uutta tiivistettä, värinäkumia, kumiprikkaa yms yms
- Imusarjat maalattu
- Pakosarjaan hitsattiin lambda-mutteri sekä kiinnitysmutterit ja maalattiin
- Imu/Pakosarjan tiiviste uusi
- Venakopan tiiviste uusi
- Huohotusta järjestettiin vähän uusiin puihin
- Alipaineletkuja kans uusiin
- Bensaletkua vaihdettiin pätkä ja siirrettiin suodatin eri paikkaan
- Kannesta vaihdettiin pari rikkinäistä venttiilinvälyksen säätönamikkaa, ja säädettiin välykset noin 0.40
- Kaasarien kaasuvivustoa muutettiin rankalla kädellä, nyt aukee läpätkin kokonaan :D
- Penkkien kiinnikeraudat hitsattiin kunnolla, maalattiin yltä ja päältä, massattiin kans pohjan puolelta.
- Kytkinvaijeria säädettiin vähä paremmaksi
- Varmasti jäi monta pienempää hommaa kirjaamattakin
Huomiselle vielä puuhaa:
- Virranjakajan tutkintaa, paljonko on ennakkoa ja jääkö ennakko päälle..
- Ilmanputsareille uutta telinetta ruvettiin tekemään, se loppuun...
- Lattian putsaus ja vähän dynamattia eristeeksi
- Imuvuotojen tarkistus
- Jousia pitäis laikata mutta en tiedä ehtiikö
Kuvia ei juuri tullu räpsittyä, otetaan huomenna muutamia sitte tämän "syyshuollon" jälkeen.
OP-anturin ja startin johdot niputettiin vesiputkeen niin eivät sotkeudu pakosarjaan:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150911_22_48_19_Pro.jpg/_full.jpg)
Pakosarja hitsattuna ja maalattuna:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150912_11_16_36_Pro.jpg/_full.jpg)
Imusarjat ja kaasarit kiinni uusilla tiivisteillä, kuvassa näkyy nuo hajonneet venttiilivälyksen säätimet:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150912_001.jpg/_full.jpg)
Tässä vähän esimakua millasta putsaritelinettä alettiin tekemään:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Moottori/WP_20150912_002.jpg/_full.jpg)
-
- Virranjakajan tutkintaa, paljonko on ennakkoa ja jääkö ennakko päälle..
Olihan sitä :D jotain 25 astetta tyhjäkäynnillä ja yli 40 kierroksilla.
Nyt on 10 paikkeilla tyhjäkäynnillä, 32-33 kierroksilla. Toiminta parani aika huomattavasti!
- Ilmanputsareille uutta telinetta ruvettiin tekemään, se loppuun...
Valmista!
- Imuvuotojen tarkistus
Kierrokset laskee kun painaa jarrua, tehostin rikki?
Saikos näihin jonku muun auton jarrutehostimen sopimaan suht kivuttomasti vai onko alettava ettimään ehjää alkuperäistä?
- Lattian putsaus ja vähän dynamattia eristeeksi
- Jousia pitäis laikata mutta en tiedä ehtiikö
Nämä jäi vielä tekemättä
Tämmöseen malliin saatiin konetila: (kiekkakello kuvassa lasilla kun sytkää säädeltiin)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150913_19_15_09_Pro.jpg/_full.jpg)
-
Kuskinpenkin korjausta.. Lähtökohtana 50mm * 4m hinausköysi.
Koukut pois käyttäen yleisavainta:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_18_31_29_Pro.jpg/_full.jpg)
Toisessa päässä sai käytettyä koukun kiinnityslenkin semmoisenaan, ei varmasti ratkea läskinkään alla:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_18_31_56_Pro.jpg/_full.jpg)
Toisen pään kietaisin rungon ja kiskon väliin, kiskon pultti sopivasti löyhälle niin oli helppo kiristellä tuo köysi ja kiristää pultti. Veikkaisin että pysyy noin, jos tuntuu löystyvän käytössä niin ainakin on helppo kiristää uudelleen.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_18_32_32_Pro.jpg/_full.jpg)
Das lopputulos:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_18_32_17_Pro.jpg/_full.jpg)
Akulle tein uuden maajohdon, plussana käytin vanhaa mutta uusi kenkä siihenkin. Lisäksi laitettiin sulakerasia johon tinasin kaikille sulakkeille suoraa 12v akulta. Tuosta alin menee releelle jota ohjataan herätteellä, on hyvä ottaa siitä herätettä/virtaa omille laitteille esim soittimelle, lisämittareille yms kun ei kaikki virta mene vanhan virtalukon läpi. Yksi sulake menee soittimen jatkuvalle virralle ja pari jää vielä vapaaksi myöhempää käyttöä varten.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150914_14_46_20_Pro.jpg/_full.jpg)
-
Vähän kävin vielä käyttämässä päivänvaloa hyödyksi mutta loppuihan sekin jo kesken.. :nohnoh :D
Vanha ja "uusi": (kiitos Jay Ace!)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_19_44_36_Pro.jpg/_full.jpg)
Paikoillaan: (sisäkahva joutui liimaukseen, laitetaan huomenna paikalleen)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_19_52_57_Pro.jpg/_full.jpg)
Kuskinpuoli:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_20_15_22_Pro.jpg/_full.jpg)
Korjattu jakkara myös paikoillaan:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20150915_20_33_09_Pro.jpg/_full.jpg)
Takakylkiin jos joltain löytyy mustat pahvit niin voisin ostaa halvalla.
Siinä tapauksessa voin nuo nykyiset siniset myydä tarvitsevalle.
Jos ei löydy myyjää tai ostajaa lähiaikoina niin värjään nuo vaan mustaksi.
Sisusta alkaa muuten olemaan jo ihan miellyttävä. Mustat lattiamatot vielä jostain halvalla niin on jo tosi hyvä. Jossain vaiheessa varmaan sitten musta takapenkki (voin vaihtaa nuo vihreät mustiin ihan mielelläni) ja eteen OMP Silverstonet tai jotkin vastaavat retrokupit:
(http://www.rallynuts.com/user/products/large/HA756_600.jpg)
-
Jos takasivut on hyvä, värjää.
Mutta pidäs tää pikkasen rotta luukissa. Ei kaikki pidä olla niin tikissään. ;)
-
On ne ihan ok kuntoset, tuntuu vaan siniset olevan senverran harvinaiset että jos joku oikeesti tarvii ni ei kehtais värjäillä ::)
Rotasta en tiedä mutta tommosena rokkilinttana tulee kyllä pysymään, mitään näyttelypeliä tästä ei saiskaan :pomo:
-
Laitappa kyselyä noista pahveista. Jollain saatta olla joutilaana jokka vois värjätä.
-
Hyvä kun osat kelpasi. Mun mielestäni vol142 teki Amazoniin metritavarasta lattiamaton, häneltä kannattaa varmaan kysellä vinkkejä.
-
Hyvä kun osat kelpasi. Mun mielestäni vol142 teki Amazoniin metritavarasta lattiamaton, häneltä kannattaa varmaan kysellä vinkkejä.
Joo näin teki ja hienot tulikin. En oo vaan ihan varma tulisko omilla taidoilla ihan yhtä hienot.. :D No ehkä sitä vois kokeilla joskus jos ei halpoja alkuperäsiä ok-kuntosia tuu vastaan. Hyvin kyllä pärjää ilmankin nyt kun on kumimatot jalkatiloissa ja kaikki penkit paikoillaan. :)
-
Tulipa vesisade.. lisävarusteena molempiin etujalkatiloihin uima-altaat :facepalm:
Ei muutaku auto katokseen ja purkamaan, tuulilasin alakulmista näkyy tulevan ainakin joten alotetaan tuon ongelman setviminen niiden paikkaamisella. Lasi on ehjä joten toivotaan että lähtee ehjänä irti. Kulmamiehen kirjottamat hyvät ohjeet löytyikin jo veteraanipuolelta eli enää pitäisi keksiä jostain hyvät 4mm ja 6mm narut tuohon hommaan, sekä lahjoa jollain hitsari taas töihin. :D
On tainnu vuotaa jo jonku tovin, senverran pintaruostetta tuola vähän joka puolella:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150918_14_34_20_Pro.jpg/_full.jpg) (http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150918_14_25_34_Pro.jpg/_full.jpg)
-
Jarrutehostimen poistin käytöstä väliaikaisesti niin on mukavampi ajella.
Semmoisen huomion tein tuon operaation jälkeen että jarrua ekalla kerralla painaessa kuului suhaus > Korjatkaa jos olen väärässä mutta voisko tuo kertoa että takaiskuventtiili on ehjä, pitää siis alipaineen tehostimessa vaikka alipaineletku onkin irti moottorista? Samalla se ehkä kertois että kalvo on rikki koska jarrua painaessa ilmanpaineen pitäis työntää jarrutankoa eteenpäin ja tehostaa jarrutusta, mutta sensijaan ilmanpaine vuotaakin sinne venttiilin taakse alipainesäiliöön?
-
Tuuksä sitte ilman ikkunaa kun hitsataan? :D
-
Tuuksä sitte ilman ikkunaa kun hitsataan? :D
Kyllä se matkalla oli vielä kiinni :juhau:
Nykästiin Joni-:n kanssa ikkuna irti Kulmamiehen ohjeilla:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_11_11_04_Pro.jpg/_big.jpg)
Pintaruostetta ja pienenpieni reikä kuskinpuolella alanurkassa:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_11_11_46_Pro.jpg/_big.jpg)
Apukuskinpuolella oli vanha sauma ruostunu irti parista kohdasta:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_11_33_25_Pro.jpg/_big.jpg)
Alareuna on koko matkalta tehty joskus uudelleen mutta ei oo tinattu, ja ilmeisen huonosti myös pohjamaalattu:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_11_33_31_Pro.jpg/_big.jpg)
Siistimistä:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_11_46_55_Pro.jpg/_big.jpg)
Ruosteensyöjää:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_12_01_48_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_12_02_24_Pro.jpg/_big.jpg)
Luontokuvausta:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_14_42_42_Pro.jpg/_big.jpg)
moose kävi hitsaamassa nurkista reijät umpeen. Kiitokset!
Tommosella sudittiin pohjat: (Automaalikaupasta haettu, kuulemma oikein hyvää)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_14_45_47_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_15_09_58_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_15_10_03_Pro.jpg/_big.jpg)
Helvetin hyvin on ylimaalatessa tehty välihionta:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_12_08_Pro.jpg/_big.jpg)
Mustalla päästettiin pinta kun ei tuota sinistä oo tullu ostettua:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_15_20_Pro.jpg/_big.jpg)
Biltemasta 6mm köyttä:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_35_01_Pro.jpg/_big.jpg)
Alanurkkaan narut, veto aloitettiin alasaumasta, sitten molemmat kyljet ylös ja kummastakin reunasta ylös keskelle:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_35_06_Pro.jpg/_big.jpg)
Just ehdittiin suhia eka satsi kotelosuoja-ainetta saumoihin kun alkoi sade:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_17_35_01_Rich.jpg/_big.jpg)
Kyllä se jauhaa märällä asvaltilla vielä kakkosellakin, lukko pitäs vaan olla. Jay Lenoa lainatakseni "It makes all kinds of power and marks" :2funny:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/IMG-20150919-WA0005.jpg/_big.jpg)
50km huristelin kotiin katokseen eikä matkalla ainakaan tullu vesi sisälle. Olkoot nyt sateelta suojassa pari päivää ja suhitaan vielä lisää kotelosuojaa tiivisteen väliin.
-
Hyvä että pääsi sentään tuulilasinympärystän korjauksessa pienellä. Mulla oli kuitenkin farkusta mädäntynyt jo kojelautaakin kun koripelti oli loppunut. Tosin sitä ei vielä oltu korjattukaan.
-
Juu oli oikein mukava homma. :)
Yksi seuraavista isommista hommista lienee tankin vaihto, bensa haisee takaluukussa.
Jay Acelta ostin toisen tankin jota olikin jo hieman tiivistetty valmiiksi.
Rapsultetiin enimmät massat pois, tämmönen sieltä alta paljastui:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_52_54_Rich.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_52_46_Rich.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_52_34_Rich.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_52_23_Rich.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150919_16_52_02_Pro.jpg/_big.jpg)
Takapyörien laakerit ääntää kans sen verran että ennemmin tai myöhemmin tarvis tehdä jotain. Luulempa että hommataan ja rakennetaan 240 perä valmiiksi ja laitetaan semmonen vakion tilalle.
Leimalla pitää käydä ja korjata jos sielä tulee jotain sanomista. Yhtä runkopalkkia voi joutua ainakin vähän hitsailemaan ja mahtaako etujarrutkin vaatia vähän huoltoa. No sen näkee sitten. Muuta kummempaa ei ole nyt ainakaan tiedossa, toki kaikenlaista pientä löytyy aina esim töötin korjaus, ja sitten omaan makuun rakentamista esim madallus..
-
Jarrutehostimeksi käy välitangon muutoksella esim. 960 tehostin. Ei lie väliä onko uus- vai vanhakeulasesta, uuskeulasesta laitoin omaan. Taitaa 240:ssä olla suht sama pulttijako yhtälailla jalan puolella ja sitämyöten myös 140 tehostimessa. 140:n on ulkoisesti kaikkein lähimpänä aman mittoja. 240 paksu ja 960 ovat hyvin samoissa mitoissa keskenään ja silloin jarrupääsylinteri tulee edemmäs. Mahtuu olemaan kyllä, voi joutua tekemään sylinteriltä lähtevät putket uusiksi.
-
Okei, hyvä tietää!
Itseasiassa oisko 140:ssä ja B20 amassa sama tehostin (http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=1387640)?
Tänään tuli ajeltua reilu 100km ilman jarrutehostinta ja hyvinhän nuo jarrut pelaa noinkin. Hanakammin saa polkea mutta on kyllä jotenkin parempi tuntuma näin. ???
-
Eihän ne kaikki Amazonit tarvikaan olla luokkaa täysi entisöinti.
Hyvännäköistä harrastamista. :)
Kyllä se täytyy itsekin sitten joskus hommata LEKA, eli Amazon.
Amazon nyt jostain syystä on itselle mieluisin kaikista Volvon malleista.
-
(https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/l/t1.0-0/q82/s480x480/12036979_10204902339017768_4844485585549675920_n.jpg?oh=ee906a5f5e0f3aeca772ce80eff7248b&oe=5693A7ED)
-
:tykkää:
Eikä sanomista yhtään :o
-
:tykkää:
Eikä sanomista yhtään :o
No kyllä se setä tarkastuslappuun muutamat kohdat kirjotteli että noita kannattaa ehkä vähä kattoa :2funny:
Tiedossa oli jo mennessä parit "ominaisuudet" ja nyt niille löytyi rikkinäiset osatkin eli hyvä näin. Laitetaan kuntoon ja ajellaan tyytyväisenä. O:-)
-
Vähän oli taas eilisen sateista lipsahtanu jalkatilaan. Ei kuitenkaan enää pahasti. Oletan että nuo loput tai ainakin suurin osa on tulleet lokasuojan ja tulipellin saumasta jossa on läpivienti konepellin vaijerille. Sieltä kun puuttuu läpivientikumi kokonaan, ja tuola syvennyksessä olevat moskatkin oli kosteita joten varmasti ainakin osa vedestä on peräisin tuolta. Bräkleenillä putsaten, sisäpuolelle dynamattia sulkemaan reikä ja konehuoneen puolelle hieman kotelosuojaa tiivistämään. ;)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150925_16_37_37_Pro.jpg/_medium.jpg)
-
Vettä tulee vieläkin jostain lattialle >:( Täytyy jatkaa asian ihmettelyä.
Sulatkin oli huonona. Vanhaa ja uutta ruuvasin vähän sekasin jollon kävi niin että vanhat jouset ei jaksanu enää painaa uusia sulkia lasia vasten, ja pyyhkijät pyyhki vain 10cm soiron keskeltä. :D Tämän korjasin vaihtamalla volvo original jouset varsista Peugeot/Citroen/Renault jarrukenkien jousiin. ;D Nyt toimii koko systeemi hienosti!
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150920_13_43_54_Pro.jpg/_medium.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/WP_20150929_15_14_32_Pro.jpg/_medium.jpg)
-
- Vasempaan takaylätukivarteen molempiin päihin vaihdeltu uudet puslat.
- Oikea jarrurumpu kiristetty kun oli kierre pohjannu joten rumpu kolisi kiilan varassa. Loppu monet ylimääräset äänet perältä.
- Peräöljyt vaihdeltu Motoxin 80W90
- Lämpöanturi vaihdettu kannen takapäästä eli rikkinäinen kapillaarianturi pois ja 200-sarjan elektroninen tilalle.
- Muutama reikä taas parsittu umpeen tulipellistä ja putsailtu lämppärin ilmanottokotelon sadevesiputki. Jospa loppuis se veden tulo jalkatiloihin.
Kuvia ei juuri tullu räpsittyä, pari yleiskuvaa ???
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/WP_20151007_18_38_04_Pro.jpg/_big.jpg)
-
Niin se kakssatkun lämpötila-anturi käy ihan suoraan kanteen ja mittaristoon kiinni? Josko sais itsellekin orkkis mittarin pelaamaan, ja vois hylätä nykyisen biltemahirvityksen ::)
-
Anturi käy kanteen suoraan, sähkönen mittari vaatii hieman sovitusta mittaristoon mutta aika pienellä nypläämisellä se kuulemma sinne sujahtaa. Vol142:en projektista (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7016.msg796485#msg796485) löytyy jotain kuvia ja tietoa aiheesta.
-
Pari päivää taas kontittu autossa ja sen vieressä. Ekaan viestiin päivittelin vähän nykytilannetta ja "to do"-listaa. Alkuperänen eka viesti siirretty toisen viestin alkuun.
Pesin lattian:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151009_14_25_22_Pro.jpg/_big.jpg)
Asensin STP Silveriä parit palat mitä oli kaappiin jääny 240 jäljiltä:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_13_42_35_Pro+(2).jpg/_big.jpg)
Kaiutinjohdoilta tuo viemäriputki pois, ja STP:tä tilalle kun ei tuola järeämpää suojausta vaativia virtajohtoja kulje.
Samalla poistin tuon takajalkatiloille ilmaa kuljettavan tötterön kun ei sielä takana kuitenkaan kukaan talvella istu, sammuttimelle etsittävä uusi paikka:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_14_31_01_Pro.jpg/_big.jpg)
Sitten vähäsen tuommosta äänieristehuopaa, tarkoitettu laminaatin alle, biltema 8e 10m tjsp:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_15_04_46_Pro.jpg/_big.jpg)
Sitten käytävämattoa sopivina paloina, Hongkong 8e/metri, 3m riitti.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_15_22_10_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_15_22_19_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_17_34_28_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_18_03_20_Pro.jpg/_big.jpg)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+Amazon+-69/Sisusta/WP_20151010_18_24_35_Pro.jpg/_big.jpg)
Aikalailla tyytyväisiä ollaan lopputulokseen, noin niinkun ite tehdyksi. Hankalaa tuo metritavara vähän oli kun takalattiat varsinkin on vaikean muotoiset. No ne on onneksi aika hyvin piilossakin. Näkyvin osa eli kardaanitunneli laatikon kohdalta onnistui hyvin.
-
Se maalaus tosiaan tehtiin muutamassa tunnissa ulkona kun talven aikana oli suunnitelmissa ylimaalaus. T: Se liekkimaalari :D
-
Auto myyty :idiot2: