Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Panssarivaunu - 03.09.2015, 20:13:29

Otsikko: B200E Toiminta
Kirjoitti: Panssarivaunu - 03.09.2015, 20:13:29
Muutin B200K moottorin B200E malliksi lyömällä k-jetronic ruiskun vermeet kylkeen ja päälle, huohotin pönttö vaihtui samalla pienenpään.
Pöntöltä menee liekkilukolle, sieltä määräjakajan kylkeen ja nipalla imusarjalle.

Ongelmana on hyrskyttävä tyhjäkäynti, epätasainen käynti, tutisee moottori. Imuvuotoa on etsitty, jakoa on tarkistettu, sytytysennakot tarkistettu. Ainut ratkaisu minkä olen löytänyt on se että tämän pienen huohotusletkun tukkii, mikä menee imusarjalle. Silloin käynti muuttuu hienoksi. Mutta kyllä sen pitäisi toimia ilman tälläisiä temppuja. Voiko tällä olla tulevaisuudessa dramaattisia seurauksia. Ampiaispesä liekkulukosta on poistettu. Huohotuspönttöä putsailtu jarrusprayllä ennen asennusta, O-renkaat kunnossa.

Kannesta on 0.8mm otettu tavaraa pois ja D-nokka istuu sisällä.
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: Panssarivaunu - 04.09.2015, 16:55:23
Noh.. Vaikkuttaako porukalla miten autojen käyntiin kun esim imusarjalle tulevan letkun puristaa umpeen..?
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: Xuppo - 04.09.2015, 18:56:32
Oletko kokeillut seosta säätää? Jos vaikka sillä asettuisi.
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: Panssarivaunu - 04.09.2015, 19:15:45
Joo parhaimmillaan oltiin 8 co arvossa. Nyt ollaan kahdessa
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: TVS - 04.09.2015, 22:03:29
Se vaikuttaa vain tyhjäkäyntikierroslukuun ja -seokseen, eli seosruuvista sopat kohilleen ja kaasuläppää pienemmälle pitäisi kyllä aikaansaada tuo sama efekti kuin letkun tulppaamisella.
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: Panssarivaunu - 05.09.2015, 00:49:35
K-jetissähän on käsittääkseni tyhjäkäynnillä kaasuläppä kiinni.
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: tommi m - 05.09.2015, 12:38:56
tyhjäkäynnin säätöruuvi on kaasuläpän vieressä.
Otsikko: Vs: B200E huohotusjärjestelmä
Kirjoitti: Panssarivaunu - 05.09.2015, 16:06:08
Joo niin on?

Huohotusletku auki ja kaasuläppä kiinni- tyhjäkäynti 900rpm +- ja V8 soundi. Vähän kun kaasuläppää aukasee niin käynti muuttuu normaaliksi ja hyvin vetää.

Kysymys: Käykö B200K ison huohotuspöntön tilalle suoraan pieni huohotuspönttö, olisi tarvinnut tehdä jtn muutoksia lohkoon?. Pieni pönttö paikallaan siis.
Otsikko: Vs: B200E Toiminta
Kirjoitti: Panssarivaunu - 12.09.2015, 21:40:58
Ilmamäärämittarin lautasesta pari kyssäriä.. Tarkoitetaanko lepokorkeudella 0-0.3mm vapaata liikettä. Nyt lautasta joutuu arviolta kolme milliä nostamaan, ennen kuin suuttimista alkaa tulla bensaa. Eli 0.4mm-> nostoa niim bensaa pitäisi alkaa tulla. Nimimerkillä sormi suussa :D
Otsikko: Vs: B200E Toiminta
Kirjoitti: Panssarivaunu - 13.09.2015, 11:52:14
Ilmamäärämittarin lautanen näyttäs toiselta reunalta olevan ok (kurkun reunalla). Ja taas toiselta puolelta pari milliä kurkun sisällä. Eli vinossa on lautanen  :( Mistä tuota nyt suoristamaan?

Tämän aiheen voisi siirtää Korjaamo ja yleistekniikka otsikon alle. K-jettiä tässä tullut käsiteltyä, liittyy muuhunkin kuin kaksisataasarjalaiseen.
Otsikko: Vs: B200E Toiminta
Kirjoitti: temle - 13.09.2015, 13:14:29
Katopa  k jet org sielt 200series ja engine siellä ohjeita ja arvoja k jettiin .lautasen säätöön myös .alla olevasta lätkästä  kääntöä vaan ..
Otsikko: Vs: B200E Toiminta
Kirjoitti: temle - 17.09.2015, 00:23:12
Saikko toimii ,,,
Otsikko: Vs: B200E Toiminta
Kirjoitti: Panssarivaunu - 17.09.2015, 22:02:52
Joo sain, lautanen on erittäin tarkka lepokorkeudesta, mulla oli kaiken lisäks hieman vinossa. Jousta vääntelemällä asettui.
Mukavasti toimii. D nokkakaan ei juuri muuttanut tyhjäkäyntiä mitä pelkäsin.