Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: kartano 850 - 06.09.2015, 18:37:12
-
eli autona on vm 91 volvo 240. nyt on alkanut tympimään kun kone on mopo kuin mikä. Tarkoitus olisi laittaa vuoden 88 b230f kone keulille nyt enskeväänä, koneeseen tehdään täydellinen läpikäynti. mutta mitä muuta kannattaa ottaa huomioon, käykö sytkä ja bensa boxit päittäin, entä imusarja ?
-
Jos sullaon b230F:n boksit on koko projekti hyvin pitkälti Plug&Pray.
-
Bensaboxi on eli tarvii myös sytkä boxin ? Mites imusarja ?
-
Imusarja on sama.
-
eli autona on vm 91 volvo 240. nyt on alkanut tympimään kun kone on mopo kuin mikä. Tarkoitus olisi laittaa vuoden 88 b230f kone keulille nyt enskeväänä, koneeseen tehdään täydellinen läpikäynti. mutta mitä muuta kannattaa ottaa huomioon, käykö sytkä ja bensa boxit päittäin, entä imusarja ?
Kasaa se siniseltä haetuilta stefoilla, moottorin etu- ja takastefa.
Venakopan tiiviste ja ainakin vesipumpun (mielellään pumppukin) tiivisteet samasta paikasta. Kasatessa venakoppaa liimaa pukkien kohdille.
Vauhtipyörälle on sitten tietty kohta missä sen pitää olla.
-
Itsellä on toiminu mätänetin pumputkin hyvin eli sen haen motonetistä, Olisko jotain infoa tästä vauhtipyörä asiasta ?
-
Se ei sitten juurikaan kiihdy nopeammin sataseen mutta vääntöä tulee ja ajaminen on mukavampaa kuin 2 litraisella.
Sitten kun vaihdat boksia, pitää ottaa huomioon millä kokoonpanolla se boksi on ollut. Eli onko egr:ää, pulsairia ja kylmäkäynnistys suutinta.
-
Mitäs kun tuossa b230f on pääty jakaja ja meinaan laittaa lohkojakan nii tarviiko apuakseli vaihtaa ?
-
Kyllä. Päätyjakajallisissa ei ole koneistettu jakajan hammastusta apuakseliin.
-
Noniin asioihin on tullut muutoksia niinkuin suunnitelmat vaihtuu. eli autona on vm88 240 b200k koneella ja tarkoitus on pitää kaasarina se että voi jonain kauniina päivänä laitella tuplia kiinni. kysymys kuuluukin käykö b200k yläkerta b230f koneeseen ? vai onko b200k ja b230f saman kannet, mutta eroaa vain että toinen on kaasutin ja toinen ruisku ?
-
osaako kukaan sanoa ??
-
Noniin asioihin on tullut muutoksia niinkuin suunnitelmat vaihtuu. eli autona on vm88 240 b200k koneella ja tarkoitus on pitää kaasarina se että voi jonain kauniina päivänä laitella tuplia kiinni. kysymys kuuluukin käykö b200k yläkerta b230f koneeseen ? vai onko b200k ja b230f saman kannet, mutta eroaa vain että toinen on kaasutin ja toinen ruisku ?
B200K ja B230F on yleensä sama kansi, B230F:n kannessa ei vain ole vesikiertoa imusarjalle. Ja tuplien imusarjoissa ei yleensä ole vesikiertoa, eli mä en ottas tuosta B200K:sta edes kantta.
-
okei mutta alkuun, on mentävä tuolla solexilla ja vakioimusarjalla ennenkuin lompakko antaa myöten tuplien hankinnan. eli onnistuuko näin jos laittaa sille b230f kannelle sen veden kierron mahdolliseksi poistamalla sen vesimarkan mikä kannessa sijaitsee ?
-
okei mutta alkuun, on mentävä tuolla solexilla ja vakioimusarjalla ennenkuin lompakko antaa myöten tuplien hankinnan. eli onnistuuko näin jos laittaa sille b230f kannelle sen veden kierron mahdolliseksi poistamalla sen vesimarkan mikä kannessa sijaitsee ?
No siinä tapauksessa että kannessa on vesimarkat seka ykkösen että nelosen imukanavien alla. Jos ei, niin sitten menee poraushommiksi. Mulla on tukittuna vesikierto kun kansi on vuodelta 1975 ja imusarja 1987, niin toinen vesikierron reikä on väärässä paikassa.
-
Miksi pistää siihen parempi kone ja samalla tehdä siitä huonompi? Ihan näin ohi aiheen....
-
kyllä kannessa on vesimarkat. mitenniin huonompi mikä kaasarissa on vikana, tuntuu vaan nykyään liikaa olevan noita puhaltimia olevan 2 satkujen pellin alla, eikä enään oikeen kukaan harrasta noita vapareita ja itse vaparit enemmän mieleen varsinkin kaasuttimen kanssa. eikä tuo ruisku ole niin kiinnostava että lähden vaihtamaan johtosarjoja kun ei noi sähkötyöt ole oikeen meikäläisen alaa.
-
kyllä kannessa on vesimarkat. mitenniin huonompi mikä kaasarissa on vikana, tuntuu vaan nykyään liikaa olevan noita puhaltimia olevan 2 satkujen pellin alla, eikä enään oikeen kukaan harrasta noita vapareita ja itse vaparit enemmän mieleen varsinkin kaasuttimen kanssa. eikä tuo ruisku ole niin kiinnostava että lähden vaihtamaan johtosarjoja kun ei noi sähkötyöt ole oikeen meikäläisen alaa.
Oikeastaan kaikki kunnon sähköruiskuun verrattuna. Ja tämä ihan kaikella rakkaudella, omassa käyttöpelissä on Weber DGV, mutta en kyllä kahta kertaa miettis jos sattuis sopivaan hintaan esim. MS3:een pohjaava setti kohdalle...