Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: kartano 850 - 06.09.2015, 18:37:12

Otsikko: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 06.09.2015, 18:37:12
eli autona on vm 91 volvo 240. nyt on alkanut tympimään kun kone on mopo kuin mikä. Tarkoitus olisi laittaa vuoden 88 b230f kone keulille nyt enskeväänä, koneeseen tehdään täydellinen läpikäynti. mutta mitä muuta kannattaa ottaa huomioon, käykö sytkä ja bensa boxit päittäin, entä imusarja ?
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: Kaziganth - 06.09.2015, 18:39:48
Jos sullaon b230F:n boksit on koko projekti hyvin pitkälti Plug&Pray.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 06.09.2015, 20:32:09
Bensaboxi on eli tarvii myös sytkä boxin ? Mites imusarja ?
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: Kaziganth - 06.09.2015, 20:33:28
Imusarja on sama.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: s73 - 06.09.2015, 21:20:08
eli autona on vm 91 volvo 240. nyt on alkanut tympimään kun kone on mopo kuin mikä. Tarkoitus olisi laittaa vuoden 88 b230f kone keulille nyt enskeväänä, koneeseen tehdään täydellinen läpikäynti. mutta mitä muuta kannattaa ottaa huomioon, käykö sytkä ja bensa boxit päittäin, entä imusarja ?

Kasaa se siniseltä haetuilta stefoilla, moottorin etu- ja takastefa.
Venakopan tiiviste ja ainakin vesipumpun (mielellään pumppukin) tiivisteet samasta paikasta. Kasatessa venakoppaa liimaa pukkien kohdille.
Vauhtipyörälle on sitten tietty kohta missä sen pitää olla.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 06.09.2015, 21:31:32
Itsellä on toiminu mätänetin pumputkin hyvin eli sen haen motonetistä, Olisko jotain infoa tästä vauhtipyörä asiasta ?
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: Huikkoster - 06.09.2015, 21:38:04
Se ei sitten juurikaan kiihdy nopeammin sataseen mutta vääntöä tulee ja ajaminen on mukavampaa kuin 2 litraisella.

Sitten kun vaihdat boksia, pitää ottaa huomioon millä kokoonpanolla se boksi on ollut. Eli onko egr:ää, pulsairia ja kylmäkäynnistys suutinta.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 07.09.2015, 22:40:39
Mitäs kun tuossa b230f on pääty jakaja ja meinaan laittaa lohkojakan nii tarviiko apuakseli vaihtaa ?
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: Huikkoster - 07.09.2015, 22:49:42
Kyllä. Päätyjakajallisissa ei ole koneistettu jakajan hammastusta apuakseliin.
Otsikko: Vs: b200k vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 24.12.2015, 01:12:30
Noniin asioihin on tullut muutoksia niinkuin suunnitelmat vaihtuu. eli autona on vm88 240 b200k koneella ja tarkoitus on pitää kaasarina se että voi jonain kauniina päivänä laitella tuplia kiinni. kysymys kuuluukin käykö b200k yläkerta b230f koneeseen ? vai onko b200k ja b230f saman kannet, mutta eroaa vain että toinen on kaasutin ja toinen ruisku ?
Otsikko: Vs: b200k vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 28.12.2015, 23:03:50
osaako kukaan sanoa ??
Otsikko: Vs: b200k vaihto b230f
Kirjoitti: Elk - 29.12.2015, 13:50:14
Noniin asioihin on tullut muutoksia niinkuin suunnitelmat vaihtuu. eli autona on vm88 240 b200k koneella ja tarkoitus on pitää kaasarina se että voi jonain kauniina päivänä laitella tuplia kiinni. kysymys kuuluukin käykö b200k yläkerta b230f koneeseen ? vai onko b200k ja b230f saman kannet, mutta eroaa vain että toinen on kaasutin ja toinen ruisku ?
B200K ja B230F on yleensä sama kansi, B230F:n kannessa ei vain ole vesikiertoa imusarjalle. Ja tuplien imusarjoissa ei yleensä ole vesikiertoa, eli mä en ottas tuosta B200K:sta edes kantta.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 30.12.2015, 01:27:46
okei mutta alkuun, on mentävä tuolla solexilla ja vakioimusarjalla ennenkuin lompakko antaa myöten tuplien hankinnan. eli onnistuuko näin jos laittaa sille b230f kannelle sen veden kierron mahdolliseksi poistamalla sen vesimarkan mikä kannessa sijaitsee ?
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: Elk - 30.12.2015, 13:33:44
okei mutta alkuun, on mentävä tuolla solexilla ja vakioimusarjalla ennenkuin lompakko antaa myöten tuplien hankinnan. eli onnistuuko näin jos laittaa sille b230f kannelle sen veden kierron mahdolliseksi poistamalla sen vesimarkan mikä kannessa sijaitsee ?
No siinä tapauksessa että kannessa on vesimarkat seka ykkösen että nelosen imukanavien alla. Jos ei, niin sitten menee poraushommiksi. Mulla on tukittuna vesikierto kun kansi on vuodelta 1975 ja imusarja 1987, niin toinen vesikierron reikä on väärässä paikassa.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: TVS - 30.12.2015, 13:50:41
Miksi pistää siihen parempi kone ja samalla tehdä siitä huonompi? Ihan näin ohi aiheen....
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: kartano 850 - 31.12.2015, 04:09:19
kyllä kannessa on vesimarkat. mitenniin huonompi mikä kaasarissa on vikana, tuntuu vaan nykyään liikaa olevan noita puhaltimia olevan 2 satkujen pellin alla, eikä enään oikeen kukaan harrasta noita vapareita ja itse vaparit enemmän mieleen varsinkin kaasuttimen kanssa. eikä tuo ruisku ole niin kiinnostava että lähden vaihtamaan johtosarjoja kun ei noi sähkötyöt ole oikeen meikäläisen alaa.
Otsikko: Vs: b200f vaihto b230f
Kirjoitti: Elk - 31.12.2015, 11:36:38
kyllä kannessa on vesimarkat. mitenniin huonompi mikä kaasarissa on vikana, tuntuu vaan nykyään liikaa olevan noita puhaltimia olevan 2 satkujen pellin alla, eikä enään oikeen kukaan harrasta noita vapareita ja itse vaparit enemmän mieleen varsinkin kaasuttimen kanssa. eikä tuo ruisku ole niin kiinnostava että lähden vaihtamaan johtosarjoja kun ei noi sähkötyöt ole oikeen meikäläisen alaa.
Oikeastaan kaikki kunnon sähköruiskuun verrattuna. Ja tämä ihan kaikella rakkaudella, omassa käyttöpelissä on Weber DGV, mutta en kyllä kahta kertaa miettis jos sattuis sopivaan hintaan esim. MS3:een pohjaava setti kohdalle...