Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 855 - 06.09.2015, 19:21:24
-
Kysyisin asiaa että kun autoni on vm-94 kymppi venttilinen josta porsii laatikko.
Minulla olisi laatikko -95 mallista jossa nopeusanturi eri paikassa mutta onko laatikko muuten sama -95 kuin -94 mallissa ?
-
liekö muuten samanlaisesta autosta? Samanlainen moottori yms?
-
Kysyisin asiaa että kun autoni on vm-94 kymppi venttilinen josta porsii laatikko.
Minulla olisi laatikko -95 mallista jossa nopeusanturi eri paikassa mutta onko laatikko muuten sama -95 kuin -94 mallissa ?
Edellyttäen vaihteiston olevan samanlaisen koneen perästä, se sopii. Muutat vain sen liittimen siihen nopeusanturiin. Vanhassa on se musta iso anturi ja uudessa pieni pyöreä. Kaikki muu menee suoraan paikoilleen.
-
Kyllä.
Samanlaisesta autosta on laatikko.
Kiitos nopeista vastauksista.
-
Elikkäs tämänkö anturin liittimen yhdistän vanhaan anturin piuhaan?
(http://s17.postimg.org/4fsa89ynf/Harmaa.jpg) (http://postimg.org/image/4fsa89ynf/)
-
Elikkäs tämänkö anturin liittimen yhdistän vanhaan anturin piuhaan?
(http://s17.postimg.org/4fsa89ynf/Harmaa.jpg) (http://postimg.org/image/4fsa89ynf/)
Kyllä
-
Kiitos.
Näin arvelinkin.
-
Vaihdelaatikko vaihto operaatio valmis mutta on ongelma kun ei yksikään vaihde mene päälle.
Tietäisikö kukaan mistä ongelmaa voisi lähteä etsimään?
Öljyt laatikossa on ok.
PNP kytkin tarkistettu ja säädetty mutta vaihteet ei vaan kytkeydy.
-
Vaihdelaatikko vaihto operaatio valmis mutta on ongelma kun ei yksikään vaihde mene päälle.
Tietäisikö kukaan mistä ongelmaa voisi lähteä etsimään?
Öljyt laatikossa on ok.
PNP kytkin tarkistettu ja säädetty mutta vaihteet ei vaan kytkeydy.
Vaikuttaako vaihdekeppi ihan normaalilta, että pykälät loksahtavat paikalleen?
Eli onko vaijeri kohdallaan, sitä tässä ajan takaa...
-
Sekin on säädetty ohjeiden mukaan.
-
Liikkuuko PNP-valitsin siinä laatikon päällä? Vai onko kenties vaijerin kiinnitys irti?
-
Siis liikkuuko että olisi irti?
Kiinnitys on kyllä tiukka.
Normaalisti liikkuu.
Vaijerikin on kyllä kiinni.
-
Nyppäiseppä ensimmäisenä ylimmäinen öljyputki jäähdyttimestä irti ja laita letku kannuun, auto käyntiin, kulkeeko öljy?
Oliko laatikko varmasti toimiva ennen asennusta?
-
Onko laatikossa öljyä?
-
Laatikko oli ihan täysin toimiva koska sillä pystyi ajamaan.
Laatikossa on öljyä.
-
Toden totta tuo öljynkierto pitää tarkistaa.
-
Tuliko laitettua vetolevy kiinni turbiiniin? ;)
-
Kyllä tuli.
-
Öljypumppu rikottu asennuksen yhteydessä tod. näk.
-
Missähän siellä on öljypumppu?
-
Vaihdelaatikko ei ole missään vaiheessa päässyt kolahtamaan.
Ei purkaessa purkuautosta ja nyt asennuksessa omaan autoon.
On käsitelty koko ajan varovasti.
-
Turbiinin takana, Turbiinissa on sellaiset kolot, jotka pyörittää öljypumppua. Jos ne eivät ole olleet paikoillaan, kun laatikko pultattu koneeseen, ne menevät poikki. Silloin ei ole öljypaineita ja vaihteet eivät kytkeydy päälle.
-
Ok. Asia selvä.
Öljy ei kierrä yhtään joten siellä se vika.
-
Jälleen autossa vaihteet.
Oli aika jumppa vaihtaa taas vaihdelaatikko.
Tällä kertaa ei mennyt kuin noin viisi päivää
kun edellisen kerran meni melkein kolme viikkoa.
Sieltä laatikosta näytti olevan molemmat turbiinin takaa
öljypumpun nystyrät poikki.
Voikohan sen jotenkin korjata ?
-
Jälleen autossa vaihteet.
Oli aika jumppa vaihtaa taas vaihdelaatikko.
Tällä kertaa ei mennyt kuin noin viisi päivää
kun edellisen kerran meni melkein kolme viikkoa.
Sieltä laatikosta näytti olevan molemmat turbiinin takaa
öljypumpun nystyrät poikki.
Voikohan sen jotenkin korjata ?
Vaihtamalla öljypumpun