Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Panssarivaunu - 07.09.2015, 17:42:16
-
2011 keväällä ostin ensimäinen 200-sarjan Volvon. Ennen tätä autoa opettelin ajamaan pelloilla ja hiljaisemmilla teillä 340 Volvolla, joka laitettiin sitten paaliin, minne se joidenkin mielestä kuuluukin..
Autoista tuolloin en hirveästi ymmärtänyt, 240 Volvo sen vain piti olla. Autoon asennettiin opetuspaketti ja ajokortin ajoin mallikkaasti isäni ''opastuksella''. Taskuparkkeeraamisesta tuli sanomista insissä, silloin ei ohjaustehostinta ollut ja yritin olevinaan sääliä autoa :D
Ostaessa varusteet ja tekniikka olivat suosittua DL-mallia
B200K+M45
Lohkolämmitin
Penkilämmittimet
Kasettimankka
Omistushistoria
25.03.1988-14.09.2010 Vanhempi herrasmies, ilmeisesti myyntimies, Puhelin asennettu autoon.
14.09.2010-1.01.2011 Autokorjaamo Romppanen Oy
1.01.2011-18.5.2011 Hili Oy
18.05-2011- Minä :) 310 000km->
Kuvia nyt aika huonosti löytyi alkutaipaleelta. Tässä aika ostokuntoinen, etuvilkut vaihdettu kirkkaisiin ja silloin tuli hirvitarratkin laitettua.
(http://i11.aijaa.com/b/00405/13957911.jpg)
Ruostetta autossa ei hirveemmin ole- ainakaan inssiä ja minua ei koskaan ole haitannut. Helmaan hitsattu muutama lappu. Tuulilasin vaihdossa löytyi yllätyksiä..
(http://i7.aijaa.com/b/00871/13957913.jpg)
Aurinkoverhot laitettu.. :pomo:
(http://i3.aijaa.com/b/00828/13957918.jpg)
Kaasuttimen kanssa on tullut taisteteltua, kolmea kaasutinta olen käyttänyt. Ei koskaan toimi kunnolla-omasta mielestä. ::)
(http://i9.aijaa.com/b/00833/13957935.jpg)
S, eli Pohjois-Karjalan lääni S*
(http://i3.aijaa.com/b/00788/13957952.jpg)
Sitten vaihdettiin K-Jetronic kaasuttimen tilalle. Vanha tankkilaite saatu irti, mulle suunniteltu työpiste :)
(http://i4.aijaa.com/b/00849/13957958.jpg)
Bensapumpputelinettä ja letkuja pohjaan..
(http://i6.aijaa.com/b/00562/13957964.jpg)
Melekee valmis.. Tallia ei tosiaan ole, pihalla talvet ja kesät. :tonttu:
(http://i1.aijaa.com/b/00634/13957982.jpg)
Kilometrejä nykyään 408tkm
Tekniikkana
B200E, kantta laskettu ainaski 0.8mm
D-nokka
M47
Varusteina
Ohjaustehostin
Penkinlämmittimet
Lohkolämmitin
Sähkölasit
Sähköpeilit
Keskuslukitus
Sisätilanpistoke
Ulkolämpötilamittari
Kierroslukumittari
Sen verran jo tän kanssa tullut taivellettua milloin lumihangessa milloin ojassa niin tullut jo perheenjäseneksi S*
-
Hyvältä näyttää, sisäkuvia myös :), kuuluuko ajovalojen alla olla tuommoinen rako vai roikkuuko lista vaan?
-
Auto kulkee ja kilometrit taittuu.
(http://i10.aijaa.com/b/00586/14129227.jpg)
(http://i7.aijaa.com/b/00409/14129228.jpg)
Löyty tommoset karvalakki sisustan niskatyynyt eteen ja taakse, enpä tiennyt noita on tehty :o Kiitos nimimerkki 240
(http://i11.aijaa.com/b/00007/14129229.jpg)
Sain snowcapit laitettuu paikoilleen. Kuumailmapuhaltimella lämmittelin kiinnikkeet, kesti laittaa.
-
Siisti on tämä teidän 240 de luksus :). Tuo ruiskun vaihto kaasarin tilalle on itsellänikin pyörinyt mielessä vaikka nyt toistaiseksi tuo "soolex" toimiikin ihan hyvin. Onko muuten arpin luuri joka tuossa yhdessä kuvassa näkyy?
-
HAAA!! Ratti löyty!! Hyvä! ;)
-
Kesä takana päin ja taas on oltu mukana oikeissa tapahtumissa. Nettikerhot jääneet unholaan.
Kiitos kaikille saunailloista,ajoista, Göteborgista ja muista reissuista..
Autolla on oikeastaan vaan ajettu, ei oo vakionopeudensäädintä löytynyt, ei pääse näpräämään.. ::)
(http://i11.aijaa.com/m/00279/14291284.jpg) (http://aijaa.com/NO61NQ)
(http://i4.aijaa.com/m/00567/14291286.jpg) (http://aijaa.com/9OajRF)
(http://i8.aijaa.com/m/00511/14291287.jpg) (http://aijaa.com/Z8dwnA)
Tuli sitä jotain laitettua. Tukivarsiin uudet puslat ja maalimyrkyt. Oli kuskin etualatukivarsi melkein poikki ruostunut. Puslatkin olivat vaihtokunnossa. erityisesti Scantech nimellä olleet puslat täysin loppu. Alkuperäiset Volvolaiset (1988) leimakelpoisia.
Yllätyin positiivisesti kuinka hyvin onnistui puikolla hitsata perusruostepaikat kuntoon. 5 paikkaa sain hakattua läpi ja paikattua.
Pakoputki vaihtu
Etujarrukilvet
Etupyörän laakerit
Ulommat raidentangonpäät
Alapallot
Moottorin ja vaihteiston tukikumet
Heijastimet etu-umpioihin
Ja tietenkin kaikki normi huolto.. Huoltokirjaan en tietenkään pidä, ei tule autoa myytyä vanhingossakaan pois.. heheh 8)
Mittarilukema 430 000km.. eli 120 000km tullut tämän kanssa oleskeltua. Tuolla farmarillakin aika reippaasti tullu kilsoja... Automaatin kyyti on niin koukuttava..
-
Muutama ajokuva.
(http://i9.aijaa.com/m/00486/14291291.jpg) (http://aijaa.com/ovlKKT) Eipä oo 240 tiellä jättäny, enenmän oltu auttajan roolissa.. 8)
(http://i11.aijaa.com/m/00135/14291292.jpg) (http://aijaa.com/o7MZLf) Kierojen immeisten kaa kahavilla..
(http://i6.aijaa.com/m/00760/14291293.jpg) (http://aijaa.com/yYQYMd) Letka kohti kuntorantaa
-
Jaahas, kuvat hävinny O0
Tilanne tänään. Uutta vakkari ja 123 sytytys
(http://i11.aijaa.com/m/00758/14359801.jpg) (http://aijaa.com/0aA83i)
-
505 tkm 9.5.2020 . Korona perkele pudotti ajomäärät miltein nolliin 16.3.2020 alkaen syystä että Venäjän raja sulkeutui
B230E, 46/38mm venat, kanavat portattu, kantta höylätty
Sininen plyysisisustus. Vakkari ei toimi ja varaosia ei löydy. Takalasinritilä ja alkuperäinen spoileri. Hydra vanteet. Laikkamadallus. erkkasarjat vahvistimella ja 12 subi kontissa. Top speed 185.
-
Tässä kuvaa kesältä 2021. Jakohihna vaihtui, öljyt ja suodatin. Juu tuo virranjakaja kans aika rare
(http://img.aijaa.com/m/00743/15023859.jpg) (https://aijaa.com/XTj1WM)
(http://img.aijaa.com/m/00815/15023860.jpg) (https://aijaa.com/pnn3TJ)
-
Nyt jäi tuo k-jetronic ruisku ylimääräiseksi. Jollekkin olis nyt oikeasti toimivia osia museoautoon.
Lh 2.4 jettiä asentelen uuden moottorin ympärille, kehveli tässä ei ollukkaan apparin jalkotilassa sitä 9 pinnistä liitintä mitä arvelin. Pittää nyt vähän zuumailla mihin kytken nuo johdot, vaikkei tuossa montaakaan tarpeellista piuhaa ole.
https://www.tori.fi/koko_suomi?w=3&cg=0&ca=9&aid=871055 Toriin oon noita osia myyntiin laitellut
-
Laitetaanpa tänne muistiin
Tänään mittarinlukeman ollessa 550 tkm on uusittu:
Vaihteensiirtäjän stefa, Corteco
Vetoakselin stefa taka, Volvo
M47 päätylaippa ja väliin tiivisteliimaa
KL-racing messinkiset puslat ja o-rengas vaihteensiirtäjään
Vaihdelaatikon tukikumi, Febi Bilstein
Kardaanin tukikumi, Volvo
Moottoriöljyt Teboil Gold- S
Bosch öljynsuodatin
Mobil ATF 220 laatikkoon
-
3 tuuman putkisto kahdella vaimentimella ja pappamutkalla asennettu 6.12.2024
Turbon öljynpaluun laipan tiiviste uusittu liiman kanssa
Vaihdelaatikko ei vuoda tippaakaan öljyä, jippii ELK
-
Kestihän se vuotamattomuus kaks viikkoa. Lauantaina Turbon öljynpaluuletku irtosi jossain vaiheessa matkaa. Parkkiksella huomasin kun öljyvana tulee auton perässä. Letku takas paikalleen ja 3 litraa moottoriöljyä sisään, jolloin tikussa oli puoleen väliin asti öljyä. Aika kuivaks pääsi. Öljynpaineen valo ei kerennyt syttyä. Pieni lenkki nyt ajettu, tuntui vielä toimivan ihan normaalisti.
Puskureihin asennettu heijastinteipit 12/2024