Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Vovo - 26.06.2011, 20:35:15
-
Moi kaikille olen uusi täällä foorumilla ja tartteisi heti tietoa Volvoon.
Eli kyseessä -97 V70 tdi automaatilla.
Välillä tekee niin että kun pysähdyn parkkiin ja laitan laatikon P asennolle niin nostaa kierrokset 1800rpm ja vaiva ei poistu ennen kuin auto ollut sammuksissa n.10-15min
Mistä johtuu?Joku vakio vaiva Volvoissa?
Toinen vika mikä ihmetyttää on se että kun laitat P asennolle tai vaikka D asennolle tyhjäkäynti rynkyttää vähän aikaa ja sitten tasaantuu,tätäkään ei tee aina.
ja miten saa service valon nollattua?
-
Löytyikö vikkaa vikkaa?
Itsellä on tullut vähän samantapaisia oireita V70 -00 vanhakopassa. Eli kun tökkää vaihtimen D tai R:ltä N:lle tai P:lle niin tyhjäkäynti rytkyttää ainakin hetken aikaa. Tosin saman voi tehdä myös ihan paikkallakin käydessä? Ajossa en ole vielä huomannut mitään erityistä. Jos ois pensa moottori niin voisi kuvitella että tyhjäkäyntimoottori takeretelisi tai sytyspätkisi??
Vika koodeja ei ole vielä luetettu. Pa-putkessa ei pumpulle tule ilmaa, suuttimet on vastikkään vaihdettu tarkastettuihin (ennen ko vikaa), pa-suodatin vaihdettu, polttoainetta ei tunnu kuluvan normaalia enemmän, EGR-tukittu 5v sitten, ilmamassamittari vaihdettu pari vuotta sitten, moottorinohjausjärjestelmä MSA15.8... mittarissa n 290tkm
Onkohan syöttöpumppu menossa paskaksi :(
-
Eipäs ole vikaa löytynyt.Tosin vähentynyt se "rynkytys" on mutta ei tietoa miksi.Päätelmieni/tutkimuksieni mukaan se ehkä johtuu lastusta mutta eipä ole varmuutta asiaan saanut.Eipä tuo tosin ole menoa haitannut joten en edes jaksa enää välittää koko asiasta. :)Jos meneminen loppuu kokonaan niin kyllä se vika sitten lopultakin selviää. :3/4 jättää sen:
-
EVRY-modi tai ns. tehoboksi (vähän liian "tiukalle" säädettynä) yhdistettynä pielessä olevaan ajoitukseen ja/tai huonokuntoisiin suuttimiin voisi tehdä tuollaista?
-
Täällä olikin jotain juttua tuosta rynkytyksestä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7374.msg156607#msg156607
-
Jep,eli tarviis naputella.Kulutusmittari näyttää nimittäin päin hanuria juuri kävin työntää lappulattiassa(160-190 Km/h hela tiden) 300km ja todellinen kulutus oli 10l kun mittari taasen näytti jotain 7,5-8,0l.Normi vauhdilla matkassa näyttää alle 4,8l kun taas todellinen on 6,5l.
-
...juuri kävin työntää lappulattiassa(160-190 Km/h hela tiden) 300km...
Vedit sitten kunnon "ratasession"...
;oD
-
imuilmanvuoto? jokin alipaineletku viallinen?
-
imuilmanvuoto? jokin alipaineletku viallinen?
Kun kyseessä nyt on dieseli, ei imuilmasta paljon kannata murehtia. Alipainettakaan ei löydy muualta kuin jarrutehostimesta sekä ahtopaineen ja egr:n säätimistä ja tyhjäkäynnillä ei ole ahtopainetta ja egr tehty tarkoituksella virattomaksi.......
-
Alipaine linjassa voisi olla vuoto. Itellä audi samalla koneella temppuili vastaavasti. Oli alipainepumpun letku murtunnut. Jarrutehostajan juuresta lähtee letku johonkin moottorin ohjaus systeemiin, en nyt vaan muista mihin. Muutenkin sieltä kannattaa tarkastella letkujen kuntoja, on jos jonkin näköistä systeemiä ja letkua.
-
Täsmennän vielä hiukan, eli pirsissä ei ole hammermodia, tosin PSI-voimapoksi löytyy. Lisäksi vaikuttaisi ettei kylmänä oireile?? Silloin kun oireilee niin kierrokset heittelevät rundikellon mukaan 800-900 rpm ja rumalta kuulostaa lisäksi päälle alipainepumpun pikantti kalkatus. Normaaliisti käy jokseenkin 800rpm.
Pitää viikonloppuna ihmetellä letkuja ja johtohässäköitä josko jotain löytyisi :o
-
Ei sitä hammermodia siihen ole tarvinnut erikseen tehdäkään.
Useampikin rynkyttävä auto on ollut ihan tehtaan jäljiltä.
Anti-hammerointi on silti korjannut tilanteen.