Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Zeroy - 26.06.2011, 23:00:12
-
Moro.
Ajattelin kysellä fiksummilta että mikähän mahtaa S80 vaivata?
Kaasuttaessa tehot välillä häviää ja välillä palautuu (siinä 1800 rpm jälkeen). Välillä nousee vaan musta nokisavu ja ei tehoja ollenkaan. Vikakoodista en tiedä, mutta veikkaisin että turbon läpissä on ongelma? onko muut samaa mieltä? Ilmansuodatin on uusi ja kaaralla ajettu n.268k km.
Ilmeisesti turbon uusiminen on melko suolanen paukku, mutta pitää nyt tiedustella olisiko siihen muita konsteja kuin uuden ostaminen.
Kiitoksia vaivannäöstä.
-
onko koska naftasuodatin vaihdettu?
-
Hetkinen...otsikossa sanotaan että -02, 2.4 ja TDI. Jos tosiaan on -02 mallinen ja 2.4 litrainen, kone ei ole TDI vaan se 2.4D tai D5.
-
Hetkinen...otsikossa sanotaan että -02, 2.4 ja TDI. Jos tosiaan on -02 mallinen ja 2.4 litrainen, kone ei ole TDI vaan se 2.4D tai D5.
Onhan se toisaalta myös Turbo diesel :)
Mutta totta, että -02 ja vielä 2.4 ei voi olla Tdi joka on se volkkarin 2.5 mylly.
Ahtovuodot nyt ainakin ensin kannattaa tarkastaa, erityisesti se ahtimeen tuleva imuletku on huomioitavan arvoinen paikka, sen ei tarvi olla halkikaan, riittää, että se on löysä ja menee lyttyyn, kun ahdin alkaa ilmaa imaisemaan.
-
Ahtimen letkut ja putket tutkittu, ettei ole vuotoja.. D5:sen ominaisuus on, että vedätettäessä savuttaa..
-
Omassani en ole huomannut muuten savutusta kuin että jos 2:sos vaihteelle (manuaali) vedättää pölhäyttää savua mutta muuten ei huomaa, että kaipa se on normaalia ja välillä kannattaa antaa hieman monoa.
-
Joo D5 tuo ompi.
Kattelin tuossa reissun päällä noi ahtimen putken päältäpäin läpi, mutta en löytänyt mitään. Vein auton viime viikon lopulla pajalle ja siellä pojat löysivät haljenneen imuputken. Kuulemma oli sen suojamuovin alla, niin se jäi tien päällä huomaamatta.
Noo alkuperänen Volvon putki on nyt sitten tulossa Ruotsista (Ei Suomesta sellasta ollut heidän tavarantoimittajalla). Kaippa siihen olis voinu lyödä myös jonkun kuumuutta ja painetta kestävän muoviputkenkin, mutta ompahan nyt alkuperäinen tulossa.
Kiitoksia neuvoista!
-
Joo D5 tuo ompi.
Kattelin tuossa reissun päällä noi ahtimen putken päältäpäin läpi, mutta en löytänyt mitään. Vein auton viime viikon lopulla pajalle ja siellä pojat löysivät haljenneen imuputken. Kuulemma oli sen suojamuovin alla, niin se jäi tien päällä huomaamatta.
Noo alkuperänen Volvon putki on nyt sitten tulossa Ruotsista (Ei Suomesta sellasta ollut heidän tavarantoimittajalla). Kaippa siihen olis voinu lyödä myös jonkun kuumuutta ja painetta kestävän muoviputkenkin, mutta ompahan nyt alkuperäinen tulossa.
Kiitoksia neuvoista!
Siinä letkussahan on myös reikä huohottimen liitäntää varten, joten melkeimpä pääsee halvemmalla ja helpommalla, kun pistää sen vajaa satasen alkuperäisletkun siihen (tai sitten toki, jos ulkomaailmasta sen saa halvemmalla, niin aina parempi)
-
Itsellä ahtimen imuletkun vaihto edessä (S80 D5 -02).
Siinä pitänee irroittaa moottoritilan poikkituki ja moottorin yläkiinnike?
Joutuuko moottoria tukemaan alta? (joutuu iroittamaan suojalevyn moottorin alta)
Nimim. ei jaksais tehdä hirveesti ylimääräistä ;)
-
Itsellä ahtimen imuletkun vaihto edessä (S80 D5 -02).
Siinä pitänee irroittaa moottoritilan poikkituki ja moottorin yläkiinnike?
Joutuuko moottoria tukemaan alta? (joutuu iroittamaan suojalevyn moottorin alta)
Nimim. ei jaksais tehdä hirveesti ylimääräistä ;)
tarkoitit letkua joka on ennen turboa, S60 ei tarvinut muuta kuin letku irti uusi tilalle. huohotin letku on erittäin tiukka laittaa paikoilleen joten se kannattaa laittaa imuletkuun etukäteen paikoilleen.
suojalevyn joutuu irrottamaan jos irrotaa putken heti turbon jälkeen.
-
Itsellä ahtimen imuletkun vaihto edessä (S80 D5 -02).
Siinä pitänee irroittaa moottoritilan poikkituki ja moottorin yläkiinnike?
Joutuuko moottoria tukemaan alta? (joutuu iroittamaan suojalevyn moottorin alta)
Nimim. ei jaksais tehdä hirveesti ylimääräistä ;)
kyllä se pitäs pystyä vaihtamaan ilman poikkituen irrottamista.
v70:ssä ei ainakaan tarvinu irrottaa ja sen yläkiinnikkeenki vaihoin pihalla ilman mitään moottorin tukemisia.