Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Korppi - 09.09.2015, 23:20:42
-
Tuli hankittua ensimmäinen oma Volvo ja samalla ensimmäinen diesel. Käsitykseni mukaan autossani on molemmat lämmittimet, sekä kotipihassa käytössä sähkötolppa.
Mitä eroa käytännössä näillä kahdella on? Mihin asti lohkolämppärillä pärjää? Duunimatka sellainen 15-20 min...
-
Käyttäisin Webastoa kotona kunhan pitää huolen että ajaa ajallisesti saman verran kuin lämmittää niin akku ei pääse tyhjenemään. Töissä voi sit käyttää lohkariakin jos ja kun ei tarvitse maksaa sähköstä. :D
Mutta veikkaan että tykästyt Webastoon siinä määrin ettet lohkolämmitintä enää käytä. :)
Niin ja onhan Webastossa kello-ohjaus ajotietokoneessa?
-
Webaston mukava puoli on, että se lämmittää myös kajuutan autosta ;).
Itellä sama homma, molemmat lämmittimet. Kaveriksi sähköpuolelle on laitettu Defan laturi, ihan toimiva setti :).
Jokatapauksessa, ei juurikaan ole talvisin tullu käytettyä lohkolämmitintä sillä teho ratkaisee. Polttoainelämppäriä käyntiin vain :)
-
Kyllä webasto on aina parasta.. Siihen vaan kunnon akku itellä 110ah biltemasta.. Ja ittellä vielä puhelin ohjauksella.. Ja jos letkulämppäriä aattelee mikä lämmittää kunnolla niin tuollasen laittasin http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=1341
-
Oliko nyt näin, että tällä saisi tehdaseberin toimimaan kaukosäätimellä suoraan: http://autopluginstore.com/en/volvo/v3/autoplugin_key.html (http://autopluginstore.com/en/volvo/v3/autoplugin_key.html)
Onkohan kukaan kokeillut tuota kun hinta on varmaan viidesosa alkuperäisestä kaukosäätimestä?
-
Ei ole kokemusta, mutta pariin autoon voisin tuollaiset hommata, kunhan kuulisi kokemuksia jostain ensin. Mutta .ru loppuiset sivut pelottavat (http://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/2funny.gif)