Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mulugren - 10.09.2015, 20:24:56
-
vähän liian hyvin tulee nuo tien pienet epätasaisuudet läpi. Tuntuu ratissa ja penkissä. Auto ei häiritsevässä määrin keinahtele, huoju eikä kolise mutta tuntuu "vanhalle". Sileellä uudella asfaltilla lipuu hienosti. Painelin hihnahommien sivussa keulaa niin ei se ylen jäsy ole iskarien puolesta kyllä mutta kun ajaa vähän terävämpään pieneen pattiin niin nasauttaa ihan kuin ois hyvinkin/liiankit napakat iskarit :idiot2:
Takaiskarit ja eteen yksi koiranluu vaihdettu kuin myös raidetangon päät. Muiden alustaosien vaihdosta ei hajuakaan ja mittarissa 267tkm. Minulle nämä alusta-asiat on vähän hepreaa enkä osaa diagnosoida näitä. Mistä kannattais aloittaa ja mitä näillä kilsoilla alkaa olla vaihtokunnossa? Saisko tästäkin uuden veroisen kohtuukustannuksin8). Autohan edelleen harmaakoppa diesel v70 2006.
-
Alatukivarret edessä, missä kunnossa puslat..
-
Alatukivarret edessä, missä kunnossa puslat..
sen verran kunnossa että "läpäisi katsastuksen". Pitääpä alkaa tutkimaan, kiitos vinkistä
-
sen verran kunnossa että "läpäisi katsastuksen". Pitääpä alkaa tutkimaan, kiitos vinkistä
Omalla ajettu 337 tkm ja katsastuksessa ei sanonut mitään alatukivarsista..
Ajossa meni huonompaan suuntaan, sai ohjata koko ajan ja muutenkin sellainen rikkinäisen alustan oloinen, että olisi muutakin rikki.
Oiken puolen tukivartta irtiottaessa tipahti yksi pusla kokonaan pois, joten ei ihme että kulki minne tuuli kuljettaa.
Puslat oli muuten loppu, kahdesta revennyt osittain irti..
Vaihdettiin uudet "taxi"-mallin alatukivarret eteen ja suunnattin pyörät, nyt kulkee suoraan eikä hae..
-
Omalla ajettu 337 tkm ja katsastuksessa ei sanonut mitään alatukivarsista..
Ajossa meni huonompaan suuntaan, sai ohjata koko ajan ja muutenkin sellainen rikkinäisen alustan oloinen, että olisi muutakin rikki.
Oiken puolen tukivartta irtiottaessa tipahti yksi pusla kokonaan pois, joten ei ihme että kulki minne tuuli kuljettaa.
Puslat oli muuten loppu, kahdesta revennyt osittain irti..
Vaihdettiin uudet "taxi"-mallin alatukivarret eteen ja suunnattin pyörät, nyt kulkee suoraan eikä hae..
Paljon oli tukivarsilla hintaa?
-
Paljon oli tukivarsilla hintaa?
2 kpl 274,20..
-
Myös iskareitten yläpää "heikoin lenkki" joten tsekkaa myös ne. Alapään puslat voi vaihtaa itsekin (alk. 13€) ja tulevat halvemmaksi kuin koko tukari mutta vaihto vaatii jo vähän taitoja/konsteja tai sitten irroittaa tukivarret valmiiksi ja vie jonnekin mistä prässi löytyy ym.
-
Myös iskareitten yläpää "heikoin lenkki" joten tsekkaa myös ne. Alapään puslat voi vaihtaa itsekin (alk. 13€) ja tulevat halvemmaksi kuin koko tukari mutta vaihto vaatii jo vähän taitoja/konsteja tai sitten irroittaa tukivarret valmiiksi ja vie jonnekin mistä prässi löytyy ym.
mitä sieltä yläpäästä pitää tarkalleen tutkailla?
-
Iskarin yläpään tukikumi repeää metalliholkista. Konepellin ku avaa ja katsoo iskarin yläpäätä niin näkyy. Haulla löytänee kuvia miltä iskarinyläpää näyttää kun kumi on revennyt. Kuitenkaan iskari ei ole enää silloin holkin keskellä.
-
Alapallot kannattaa mun mielestä vaihtaa kanssa tukivarsien kanssa, voivat aiheuttaa samanlaista leijumisen tunnetta keulaan. Usein tosin ilmoittelevat väljyydestään kuoppaan ajettaessa kuuluvalla "lotkauksella". Ei siis varsinaisesti kolahda, mutta kyllä siitä ääni lähtee.
"Katsastettu huomautuksetta" ei tänä päivänä kerro autosta juuri mitään, ainakin omista autoista on itse saanut katsastuksen jälkeen hakea ne alustan väljyydet.
Puslat kannattaa laittaa sitten kerralla kunnolliset, vähintäänkin etummaiset tiskiltä. Polyuretaani on myös vaihtoehto.
-
Yläpään antautuessa lopullisesti näyttää tältä:
(http://i89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/V70N/2013-10-21154429_zps2aa802b7.jpg) (http://s89.photobucket.com/user/muurala1/media/V70N/2013-10-21154429_zps2aa802b7.jpg.html)
-
Yläpään antautuessa lopullisesti näyttää tältä:
(http://i89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/V70N/2013-10-21154429_zps2aa802b7.jpg) (http://s89.photobucket.com/user/muurala1/media/V70N/2013-10-21154429_zps2aa802b7.jpg.html)
Oho, eikö tuo ota jo konepeltiin kiinni..?
-
Oho, eikö tuo ota jo konepeltiin kiinni..?
Ei se tainnut kauas jäädä, oli hieman "Oho!"-fiilis itselläkin.