Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jämä - 11.09.2015, 13:57:32
-
Ovatko apulaitehihnan rikkoutumisesta johtuvat jakopäätuhot vain dieselien murhe? Pihassa uusin hankinta 2007 V70 2,4 classic johon jakopää hilppeineen laitettu toukokuussa mutta apulaitehihnasta ei ole varmuutta.
-
Eipä tuo suuri sijoitus ole vaihtaa jos haluaa sen kunnon varmistaa..?
-
Hihnan vaihtohan ei ole tosiaan kummoinen homma.
Lähinnä kiinnostaa että onko siellä jotain erityistä valvottavaa kuten kiristimien kunto ja ilmeisesti jotain vapaakytkimiä jotka vikaantuessaan tappaa remmin ja jos tappaa niin tuleeko huonolla tuurilla jakopäähän osumaa.
-
Tämä ei ole ihan faktatietoa, mutta mielestäni se ei ole näiden bensavolvojen murhe. Ilmastoinnin vapaakytkin menee jossakin vaiheessa muttei se mitään riko vaan pitää pahaa ääntä jonka vaihtaa jo siinä vaiheessa. Luonnollisesti kannattaa kiristinrulla samalla vaivalla vaihtaa kun ei maksa käytännössä paljo mitään.
-
Kääntörullat voisi silloin tällöin tarkistaa että tuntuvat siltä että on rasvaa laakerissa eikä pyöri itsekseen pitkään kun on pyöräyttänyt vauhtiin. Jos laturin vapaakytkin on jumissa niin laturin pyöriessä ja kierrosten muuttuessa se pyrkii ruopimaan hihnassa ja hihna kuluu.
Kyllä niitä apulaitehihnoja sotkeentuu bensavolvojenkin jakohihnojen väliin vaikkei ihan yhtä usein kuin dieseleissä.
-
Kiitos vastauksista. Täytyy tarkastaa tässä kun muitakin huoltohommia tekee. Remmi on sama vaihtaa joka tapauksessa ja samalla tsekata osien kunto.