Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ManfredVonManstopper - 27.06.2011, 14:07:43
-
Otsikon mukainen vikakoodi löytyi muistista tänään korjaamolla, kun siellä kävin luvulla.
Auto nimittäin alkoi herjata ''moottorin ohjaus vaatii huoltoa''.
Ymmärsin niin, että ko. ilmaläppien luistista on murtunut jokin muovikorvake.
Volvolla on kuulemma oikein korjaussarja tuohon vikaan, joten haiskahtaa vähän tyyppivialta.
Tietääkö kukaan tuosta mitään?
Kannattaako mankua ilmaista/alennettua korjausta, vaikka takuu jäänyt taakse aikoja sitten?
Edit: auto siis S80 D5 -07
-
Otsikon mukainen vikakoodi löytyi muistista tänään korjaamolla, kun siellä kävin luvulla.
Auto nimittäin alkoi herjata ''moottorin ohjaus vaatii huoltoa''.
Ymmärsin niin, että ko. ilmaläppien luistista on murtunut jokin muovikorvake.
Volvolla on kuulemma oikein korjaussarja tuohon vikaan, joten haiskahtaa vähän tyyppivialta.
Tietääkö kukaan tuosta mitään?
Kannattaako mankua ilmaista/alennettua korjausta, vaikka takuu jäänyt taakse aikoja sitten?
Edit: auto siis S80 D5 -07
Millä lie testerillä luettu, kun erikoinen suomennus.
Jos nyt pitäisi arvata oman kuvauksesi perusteella, niin kyseessä on imusarjan pyörreläppien käyttövivun irtoaminen, aika tyypillisesti kuluva osa näissä, olisko sen vivun hinta ollut jotain vähän toistakymppiä ehkä.. korjaussarja, jolla sen kiinnitys varmistetaan tuskin oli montaa euroa, sisältää metallitapin ja sen päähän sellaisen tapin päälle laitettavan sokan.
Miksipä ei voisi valmistajakin muutamalla eurolla tuohon osallistua, aina kannattaa kysyä, kun kysymättä se ei selviä.
-
Juu mielenkiintoinen suomennos vikakoodista.
Pyörreläpän akselit maksavat 4-7€ riippuen mallista, mutta onpa noista joskus katkennut pyörreläpästäkin se kiinnityskohta jolloin koko pyörreläppä menee vaihtoon ellei mitään patenttia halua siihen kehittää.
Voihan tuossa joku muukin juttu olla, oli niin hämärän kuuloinen vikakoodi ???
-
Itsellä meni viime vuonna pyörreläpät vaihtoon (auton myyjän laskuun) -08 S80 D5:stä, 360 tkm paikkeilla. Moottorijärjestelmä vaatii huollon -herjaa tuli tehon rajoituksen kera. Vaihtoivat kait koko läpät, 800 eur Tampereen Käyttöautossa.
-
Itsellä meni viime vuonna pyörreläpät vaihtoon (auton myyjän laskuun) -08 S80 D5:stä, 360 tkm paikkeilla. Moottorijärjestelmä vaatii huollon -herjaa tuli tehon rajoituksen kera. Vaihtoivat kait koko läpät, 800 eur Tampereen Käyttöautossa.
Joo, uusikorisiin ei tuota korjaussarjaa pysty laittamaan johtuen siitä moottorin tuesta joka tulee vähän eteen kun moottorin on roikuksissa aisoista, toisin kuin vanhakorisissa, joissa moottori makaa apurungon päällä.
-
Pääseekö tuon näkemään jostain kautta kurkkimalla?
Menen näyttämään autoa pajalle ensi viikolla ja ajattelin itsekin vilkuilla miltä näyttää.
Saa itsekin jonkinlaisen käsityksen mistä puhutaan.
-
Joskus pääsee halvallakin korjaamoreissusta. Vaihtoivat irronneen läppiä käyttävän muovivivun uuteen. Töineen 40 e.
Sinällään tyyppivika ei tullut korjatuksi, koska em. korjaussarja ei sitten tuohon uusikoppaiseen sopinut.
130 tkm:n välein sentään raaskii tehdä moisen korjauksen, jos vipu ei pidempään kestä.
-
mistä nämä osat(pyörreläpät) löytyy? Onko imusarjassa kiinni?