Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: juhis - 14.09.2015, 22:21:58

Otsikko: Akun (-kengän) irroitus start & stop pirssistä
Kirjoitti: juhis - 14.09.2015, 22:21:58
Itselle tuli pirssin vaihdon (V70 D3 -14) myötä ihmettelyyn tollain kahdella akulla varustettu s&s järjestelmä. Mitenhän tossa on noi akut kytketty toisiinsa nähden? Rinnan tietty  :idiot2:, mutta mihin maa- virtakaapelit on vedetty? Eli jos haluaa vaihtaa akun tai muuten tarttee pistää sähköt poikki, riittäkö että isosta akusta nappaa maan irti vain joutuuko pikku akustakin päästeleen kenkiä irti? Tosin en ole pikku akkua vielä esille kaivanut, mutta uskon vahvasti sen sielä olevan kun manuskassa niin sanotaan   :D

Talvea silmällä pitäen CTEKin kytkentään löytyikin vinkkiä yhdestä viestiketjusta.
Otsikko: Vs: Akun (-kengän) irroitus start & stop pirssistä
Kirjoitti: volvika - 03.05.2018, 20:19:20
Tätä samaa mietin myös eli pitääkö kaksiakkuisessa irroittaa molemmat akut, kun on tarvetta irroittaa..? Mulla saattaa olla sisäpuhaltimen (v60) vaihto edessä ja siinähän pitää purkaa mm. mittaristo ja cem pois.
Otsikko: Vs: Akun (-kengän) irroitus start & stop pirssistä
Kirjoitti: hessu80 - 03.05.2018, 20:59:39
Käynnistysakun miinuskenkä otetaan irti huoltotöitä varten, ihan kuin kaikissa muissakin mööpeleissä. S&S systeemin pikkuakku on normaalisti irti järjestelmästä ja se kytkeytyy kiinni vain tarvittaessa.