Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: JoniM - 17.09.2015, 09:25:50
-
Onko kokemuksia tai mittaustuloksia paljonko S40N/V50 T5-autoista tulee potkua jos laittaa lastun lisäksi do88-imuputken ja välijäähdyttimen? http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=steg_tva&artgrp=163
Esim. Turbotecin lastu lupaa 250hp/380Nm, mikä lienee myös totuus muistakin lastuista vaikka lupaisivat enemmän. Luulisi, että suuremmalla imuputkella ja välijäähdyttimellä olisi reipas vaikutus.
-
Stage 1-4 näkyy tuolta: http://www.sharkperformance.fi/brands/engine.php?Model=V50%20P1%202004-
Eli rautamuutokset ja sitten siihen sopiva ohjelmointi.
-
Tarviikohan olla custom-ohjelmointi vai tuleekohan ihan perus-lastulla lisähevoset noista mainitsemistani osista? ???
-
Jossain määrin voi tulla lisähevosia pelkällä osanvaihdollakin, mutta jos haluaa täyden hyödyn paremmista osista, vaatii se custom-softan.
-
En viitsinyt uutta aihetta tehdä, joten kysellään tässä ketjussa kun samasta autosta kuitenkin kyse.
Eli S40N T5-koneella ja automaattivaihteistolla. Kyselin tuossa tuolta Hirvipuro Oy:ltä vähän ennakkoon tietoja ohjelmoinnista ja hinnoista. Kävi ilmi, että eivät ohjelmoi automaattilaatikkoa uusille teholukemille, onko normaalia? Itse saanut vaan sen käsityksen kun lueskellu muiden ohjelmoijien nettisivuja, että ohjelmoivat aina laatikon uudestaan uusille teholukemille.
-
Jos siitä hyvän ja kestävän haluaa niin automaatin ohjelmaan tulee koskea.
-
Jos siitä hyvän ja kestävän haluaa niin automaatin ohjelmaan tulee koskea.
Missäs tuon laatikon voi sitten käydä ohjelmoimassa, jos ei tuo liike itse sitä suostu tekemään?
Edit. Keskusteltu puhelimitse myyjän kanssa ja sanoi ettei kyseistä laatikkoa voi ohjelmoida millään, auto oppii itse kuulema uuden vääntömomentin jonka mukaan vaihdot sitten menee jne.
-
Missäs tuon laatikon voi sitten käydä ohjelmoimassa, jos ei tuo liike itse sitä suostu tekemään?
Edit. Keskusteltu puhelimitse myyjän kanssa ja sanoi ettei kyseistä laatikkoa voi ohjelmoida millään, auto oppii itse kuulema uuden vääntömomentin jonka mukaan vaihdot sitten menee jne.
Ei herra Hirvipuron juttuja kannata uskoa, tietää sen verran, että autossa on neljä pyörää. Automaattilaatikko ei opi uusia vääntöjä vaan oppii kuluneisuudesta johtuvia seikkoja. Autossasi on kaksi ohjainlaitetta, toinen ohjaa moottoria ja toinen laatikkoa. Automaatin ecussa on toiminnalliset asiat, solenoidien virtalähteet, perustoiminnot. Moottorin ecu taas käskyttää laatikon ecua ja näitä käskyjä muutetaan eli turbiinin lukitusta, pakkojen paineita jne. Eli et voi ottaa toiselta voimaa ja toiselta laatikon muokkausta tai itse en ainakaan suostu, koska nuo kaksi asiaa kulkee käsi kädessä eli pelaavat yhteen, toinen tukee toista., muuten ei tule hyvä.
-
Ei herra Hirvipuron juttuja kannata uskoa, tietää sen verran, että autossa on neljä pyörää. Automaattilaatikko ei opi uusia vääntöjä vaan oppii kuluneisuudesta johtuvia seikkoja. Autossasi on kaksi ohjainlaitetta, toinen ohjaa moottoria ja toinen laatikkoa. Automaatin ecussa on toiminnalliset asiat, solenoidien virtalähteet, perustoiminnot. Moottorin ecu taas käskyttää laatikon ecua ja näitä käskyjä muutetaan eli turbiinin lukitusta, pakkojen paineita jne. Eli et voi ottaa toiselta voimaa ja toiselta laatikon muokkausta tai itse en ainakaan suostu, koska nuo kaksi asiaa kulkee käsi kädessä eli pelaavat yhteen, toinen tukee toista., muuten ei tule hyvä.
Et siis nähtävästi suosittele herra Hirvipuron palveluita?
-
Kertokaas muut jotka kyseistä autoa on lastuttanu, tehtiinkö teillä laatikolle ohjelmointi?
Olen nyt kahdesta paikasta kysellyt ja molemmista tullut sama vastaus: kyseiseen autoon ei voi ohjelmoida laatikkoa. Onko sitten kyse vain tuosta -04 vuosimallista kun ei pysty laatikolle mitään tekemään? :o
-
Eipä tuota moni tee Suomessa kun eivät osaa. Täälläkin foorumilla on minun tekemiä autoja ja jokaisessa on mm. laatikossa turbiinin luistoa pienennetty ja aivan jokainen on tykännyt laatikon toiminnasta tuon jälkeen, oli sitten bensa tai diesel.
-
Eipä tuota moni tee Suomessa kun eivät osaa. Täälläkin foorumilla on minun tekemiä autoja ja jokaisessa on mm. laatikossa turbiinin luistoa pienennetty ja aivan jokainen on tykännyt laatikon toiminnasta tuon jälkeen, oli sitten bensa tai diesel.
Taitaa olla siis kiven alla ne, jotka noita laatikoita ohjelmoivat... kiitoksia vastauksista!
Katsotaan tossa kesän aikana mihin softaan päädyn.