Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: sermi88 - 17.09.2015, 20:58:18
-
Eli kyseessä luultavasti paljon kirjoitettu aihe "pakokaasuja huolla pian"! Asiaan, tuosta otettu koodi:ECM250A laihalla seokset. Vikaa löytyi vvt pyörä heitti 1.5 hammasta pyörä vaihdettu myös vvt sensori, vaihdettu, myös lambda etummainen (mittaa seoksia), maf (se ilmamassamittari), kaasuläppä putsattu (sekin meinasin ensiviikolla vaihtaa), ilmavuotoja testattu suihkeilla ei vuotoja havaittu. Eli vika pysyy koodin kuittauksen jälkeen antaa n. 5 starttausta ja valo syttyy uudelleen matkan pituus ei näyttäisi vaikuttavan ei ole syttynyt ajossa koskaan. Pienillä kierroksilla pientä nykytystä kiihdyttäessä ja n. 2000kierroksessa vasta normi lähdöt, mutta 5000 kierroksessa tökkää. Eli mistä etsiä vielä vikaa alkaa mielikuvitus loppua??
-
Mittaa tai mittauta ainakin bensanpaineet, ettei olisi pumpussa vikaa.
-
No pitää tarkistuttaa ma. kun menee uudestaan pajalle. Kylmänä, kun seisonut esim. yön "ryypyttää" kierrokset n. 1500 mutta lämpimänäkään kierrokset ei laske alta 1000 (eli aika tasan 1000).
-
No vikahan löytyi vikavalo vikakoodeineen häipyi kaasuläppäkotelon vaihdolla, mutta vauhdin "tumppuisuus" pienillä kierroksilla häipyi uudella maf anturilla se niin sanottu uusi (n.1000km. ajettu) oli "särki". Onneksi ei siitä ollut kuittia niin sai tämän uudenkin maksaa oikein rahalla.