Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tsuppari - 18.09.2015, 22:06:04

Otsikko: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Tsuppari - 18.09.2015, 22:06:04
Volle ei suostu käynnistymään, on vaihdettu bensapumppu, kampiakselin tunnistin ja nokka-akselin tunnistin ja puola. Bensaa tulee kipunaa Ei.
Vikoja havaittu ainakin nokka-akselin liittimessä napoihin tulee virtaa 3. 0 v 2. 12 V 1. 12 V
Onko arvon tietäjillä tietoa mistä tuo edellä mainitut virrat jjohtuu kun kakkosnapaan pitäisi tulla 5 V kolmonen pitäisi olla 0 V :o
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Tsuppari - 18.09.2015, 22:10:02
Nii ja vikakoodeja ei ole ??????
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: laatikkovika - 19.09.2015, 11:30:08
Veikkaan boksivikaa koska antaa kakkosnapaan liikaa jännitettä. Lainaa boksia ja kokeile, viiden minuutin homma.
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Tsuppari - 19.09.2015, 14:55:24
tänks
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Tsuppari - 23.09.2015, 00:33:42
boksi vaihdettu Ei käy, ei tuu kipunaa, ecuun pääsee ja antaa koodin 212 viiittais käynnistyksen estoon? Ei muita koodeja. Onko tietoa miten boksin vaihto vaikuttaa immobiliserin (käynnistyksen) eston toimintaan?
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Tsuppari - 26.09.2015, 02:07:04
nokka-akselin asentotunnistin oli rikki, vaihdettu toimii jotenkuten. ei käy tasaisesti >:( homma jatkuu
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Kaziganth - 26.09.2015, 10:34:53
Yhden kasipätkän juuri elvytin kun ei lähtenyt käyntiin. Nokka-akselin asentoanturin vaihtamalla lähti jotenkuten käymään muttei kestänyt kaasua laittaa pohjaan. Jakajan kannen kun vaihtoi vielä niin toimii lähes kuin uutena.
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Tsuppari - 13.10.2015, 00:17:30
No niin ny volle kulkee ja on kunnossa. Kun kaikki muu oli vaihdettu niin viimeinen rasti oli sitten IMM jonka jälkeen kaikki toimii O:-). Tutkimuksissa kävi ilmi että autoa oli viritetty nimmapatenteilla, imm:n kotelosta löytyi tällaisella koodilla oleva imm Bosch 667 311 B jota ei löydy googlettamallakaan. Olisiko jollakulla tietoa tuosta koodista.
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: laatikkovika - 13.10.2015, 10:33:22
No niin ny volle kulkee ja on kunnossa. Kun kaikki muu oli vaihdettu niin viimeinen rasti oli sitten IMM jonka jälkeen kaikki toimii O:-). Tutkimuksissa kävi ilmi että autoa oli viritetty nimmapatenteilla, imm:n kotelosta löytyi tällaisella koodilla oleva imm Bosch 667 311 B jota ei löydy googlettamallakaan. Olisiko jollakulla tietoa tuosta koodista.
Veikkaan että on kuitenkin oikea imm. Tuo numero joka löytyy siitä itse palikasta, on käsittääkseni jonkinlainen sarjanumero. Olen noita monia käsitellyt ja kaikissa ollut eri numero ja kirjain A tai B.
Se imm Bosch numero on siinä ulkokuoressa ja sen pitäisi olla  0280217107. Sopii 20V vapariin ja turbomalleihin -98 malli mukaanlukien (70sarja).
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: jusahi - 04.11.2015, 20:02:08
Varastan pikkuisen säiettä, kun on lähellä omaa ongelmaa. Oma pirssi 350tkm ajettu 2.5l 850 ja 20V 170hv malli. Oliko tosiaan niin ettei autosi startannut lainkaan viallisella ilmamassamittarilla? Olen ymmärtänyt, että pitäisi startata viimeistään, jos IMM:n johdon nyppäisee irti, mutta toimii toki surkeasti. Onko näin? Oma ongelmani on nyt käyntiin lähtemättömyys. Aiemmin käyntiinlähtö oli vain vähän vaikeaa, mutta syksyä kohti on mennyt pahemmaksi. Sitä ennen oli myös voimattomuutta alakierroksilla (alle 2000rpm). Vaihdettu tulpat ja johdot. Pyörijä sekä virranjakajan kansi. Bensapumppu sekä rele on jokin aika sitten vaihdettu ja auto pelasi sen jälkeen ok. Kokeilin myös ruiskutukin päässä olevan venttiilin kautta painaa pikkuisen ja kyllä sieltä ainakin bensaa tuli. Virranjakajarempan jälkeen auto lähti käyntiin vaivalloisesti ja irroitin IMM:n. Putsasin eikä auto ole sen jälkeen suostunut pientä hörähdystä lukuunottamatta lähtemään käyntiin. Ennen virranjakajan vaihtoa oli "multiple cylinder misfire" vikakoodeja, mutta nyt antaa vain "secondary air injection" koodia mikä siellä on ollut näkyvissä joskus auton ollessa kunnossakin. Puolan ajattelin vaihtaa seuraavaksi, mutta mitä muuta ehdotetaan vian aiheuttajaksi?
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: laatikkovika - 04.11.2015, 21:49:56
Kyllä se huonolla massamittarilla voi olla käynnistymättä kokonaan.
Hanki vaikka purkuosa, niitä saanee tältä foorumiltakin markkinapaikan kautta, hinta yleensä 40-60€+kulut.
Kun autolla ajettu 350tkm ja massamittari alkuperäinen, onhan sen aikakin jo hajota.
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: jusahi - 04.11.2015, 23:11:24
Kiitos vinkistä. Kertaalleen olen ilmamassamittarin vaihtanut. Oisko sillä ajettu 50tkm. Aito bosch tuli vielä laitettua. Oli kyllä nyt ennen putsailua sellaista ruosteveden näköistä tavaraa kuivuneena mittarin muovikehikon sisällä ja myös putsarin puolella. Huohotinputkesta kaiketi jossain vaiheessa puhaltanut. Puhdistuksen tein suihkuttamalla ensin elektroniikkaosille tarkoitettua isopropanolia ja sen jälkeen kylvetin vielä anturia brake cleanerilla kun ei alkomahooli auttanut. Silloin kun anturi oli vikaantunut oli oireet pikkuisen erilaiset eli auto hyytyi yllättäen pienillä kierroksilla ja meinasi sammua risteyksiin. Nyt uupuminen on ollut johdonmukaista ja on tuntunut vaivaavan erityisesti kylmällä moottorilla ja paheni kylmillä keleillä.
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: jusahi - 28.11.2015, 00:03:30
Auto lähti hinaamalla käyntiin. Nyt oireet samat kuin kuivalla ja lämpimällä kelillä, kun lähti vielä käyntiin. Eli alakierroksilla voimaton ja käy jotenkin epätasaisesti. Vastaa kaasuun pienellä viiveellä. Otin videota auton käynnistä, jos siitä saa jotain ideoita mikä voisi olla vialla. Sepustin vikakuvausta aika syvällisesti toiselle volvopalstalle aiheeseen "850 ei käynnisty". Tässä linkki videoon, missä kerron nakutuksen kuuluvan tyhjäkäyntimoottorista, mutta taitaa se kuitenkin kuulua venttiilikopasta.

https://www.dropbox.com/sh/fmxqccfmhmo57c9/AAAi29bX6cTWD-OvX87qayL5a?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/fmxqccfmhmo57c9/AAAi29bX6cTWD-OvX87qayL5a?dl=0)
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: Elk - 28.11.2015, 09:07:29
Milloin on apulaitehihna kiristimineen vaihdettu? Tuosta yhdestä murheenkryynistä kuuli vaikka minkänäköstä diagnoosia mutta lopulta tuo samanlainen rouske kuului moniurahihnan kiristimen rullasta, laakeri ihan valmis.
Otsikko: Vs: Kasipätkä ei käy
Kirjoitti: laatikkovika - 28.11.2015, 15:36:13
En kyllä tuosta videosta mitään outoa ääntä kuule, normaali suuttimien raksutus.
Ehkä hieman laiska joutokäyntikierroksilta toteamaan? Eihän nämä salamannopeasti reagoi jos ei yhtään ole kierroksia pohjalla.
Mielestäni käy joutoa ihan hienosti.

Ethän pessyt imm muutoin kuin sen kärkiosan? Toivottavasti et.
Jos anturit on uusittu niin etsisin kyllä syytä ensimmäisenä siitä uudesta imm.

Olikos se jako kohdallaan, todettu jo? Ettei tässä joutavia jaaritella.

Voi myös olla startissa maavuotoa, aiheuttaa outoja asioita.