Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Kari Grandi 240 - 19.09.2015, 18:38:47
-
Miten AW70 lodjua modataan, että ei nakkaa kolmosta päälle suuremmastakaan nopeudesta täyskaasulla?
-
Miten AW70 lodjua modataan, että ei nakkaa kolmosta päälle suuremmastakaan nopeudesta täyskaasulla?
Näin minuutin miettimisellä ei taida onnistua ilman venttiilipöytä muutoksia.
-
Ajattelin jyrsiä kikkarin nokasta sen rampin pois ja pitää nokan kaarevuussäteen tästä kohdasta melkein nokan loppuun asti samana, mutta jättäisin aivan nokan loppuun kikkaripykämän. Tämän lisäksi puntittaisin kuvernöörin uudelleen, jotta antaisi sieltäpäin suuremman paineen jo alhaisemmalla nopeudella ::) Mitenköhän mahtanee toimia?
-
Ajattelin jyrsiä kikkarin nokasta sen rampin pois ja pitää nokan kaarevuussäteen tästä kohdasta melkein nokan loppuun asti samana, mutta jättäisin aivan nokan loppuun kikkaripykämän. Tämän lisäksi puntittaisin kuvernöörin uudelleen, jotta antaisi sieltäpäin suuremman paineen jo alhaisemmalla nopeudella ::) Mitenköhän mahtanee toimia?
Kokeile. :)
Ylivaihde ei sitten järjettömästi kestä rääkkiä... Vaparin perässä voi toimia.
-
Päivitystä tähän, jos joku muukin haluaa ajella nelosellakin tomaatilla kovvoo
Ajattelin jyrsiä kikkarin nokasta sen rampin pois ja pitää nokan kaarevuussäteen tästä kohdasta melkein nokan loppuun asti samana, mutta jättäisin aivan nokan loppuun kikkaripykämän. Tämän lisäksi puntittaisin kuvernöörin uudelleen, jotta antaisi sieltäpäin suuremman paineen jo alhaisemmalla nopeudella ::) Mitenköhän mahtanee toimia?
Tein melkein kuten ajattelin, mutta päätinkin aikaisempaa ajatustani vastaan keventää kuvernöörin punttia, koska motin vetoalue on hiotun nenän myötä kuitenkin vakiota ylempänä.
Kikkarin nenän täytehitsasin ja muokkasin pykämättömäksi ja kuvernöörin puntista koneistin siivun pois.
Toimii kuin unelma. Lodju reagoi nopeisiin voimantilaustarpeisiin hienosti, mutta ymmärtää kuitenkin pitää suuremman vaihteen päällä ja edetä väännöllä kuljettajan näin halutessa.
Kuvia modeista ao. linkissä.
http://aijaa.com/1wHrqq