Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Kari Grandi 240 - 19.09.2015, 18:38:47

Otsikko: Tomaatti pysymään nelosella täyskaasulla (AW70)?
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 19.09.2015, 18:38:47
Miten AW70 lodjua modataan, että ei nakkaa kolmosta päälle suuremmastakaan nopeudesta täyskaasulla?
Otsikko: Vs: Tomaatti pysymään nelosella täyskaasulla (AW70)?
Kirjoitti: puliukk0 - 19.09.2015, 19:23:43
Miten AW70 lodjua modataan, että ei nakkaa kolmosta päälle suuremmastakaan nopeudesta täyskaasulla?

Näin minuutin miettimisellä ei taida onnistua ilman venttiilipöytä muutoksia.
Otsikko: Vs: Tomaatti pysymään nelosella täyskaasulla (AW70)?
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 20.09.2015, 16:27:50
Ajattelin jyrsiä kikkarin nokasta sen rampin pois ja pitää nokan kaarevuussäteen tästä kohdasta melkein nokan loppuun asti samana, mutta jättäisin aivan nokan loppuun kikkaripykämän. Tämän lisäksi puntittaisin kuvernöörin uudelleen, jotta antaisi sieltäpäin suuremman paineen jo alhaisemmalla nopeudella  ::) Mitenköhän mahtanee toimia?
Otsikko: Vs: Tomaatti pysymään nelosella täyskaasulla (AW70)?
Kirjoitti: puliukk0 - 20.09.2015, 20:48:51
Ajattelin jyrsiä kikkarin nokasta sen rampin pois ja pitää nokan kaarevuussäteen tästä kohdasta melkein nokan loppuun asti samana, mutta jättäisin aivan nokan loppuun kikkaripykämän. Tämän lisäksi puntittaisin kuvernöörin uudelleen, jotta antaisi sieltäpäin suuremman paineen jo alhaisemmalla nopeudella  ::) Mitenköhän mahtanee toimia?

Kokeile.  :)

Ylivaihde ei sitten järjettömästi kestä rääkkiä... Vaparin perässä voi toimia.
Otsikko: Vs: Tomaatti pysymään nelosella täyskaasulla (AW70)?
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 12.03.2016, 20:45:48

Päivitystä tähän, jos joku muukin haluaa ajella nelosellakin tomaatilla kovvoo

Ajattelin jyrsiä kikkarin nokasta sen rampin pois ja pitää nokan kaarevuussäteen tästä kohdasta melkein nokan loppuun asti samana, mutta jättäisin aivan nokan loppuun kikkaripykämän. Tämän lisäksi puntittaisin kuvernöörin uudelleen, jotta antaisi sieltäpäin suuremman paineen jo alhaisemmalla nopeudella  ::) Mitenköhän mahtanee toimia?

Tein melkein kuten ajattelin, mutta päätinkin aikaisempaa ajatustani vastaan keventää kuvernöörin punttia, koska motin vetoalue on hiotun nenän myötä kuitenkin vakiota ylempänä.

Kikkarin nenän täytehitsasin ja muokkasin pykämättömäksi ja kuvernöörin puntista koneistin siivun pois.

Toimii kuin unelma. Lodju reagoi nopeisiin voimantilaustarpeisiin hienosti, mutta ymmärtää kuitenkin pitää suuremman vaihteen päällä ja edetä väännöllä kuljettajan näin halutessa.

Kuvia modeista ao. linkissä.
http://aijaa.com/1wHrqq