Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jleino - 20.09.2015, 21:26:58
-
Tätä kaunista ensimmäisen mallisarjan avoa on tullut nyt pidemmän aikaa katseltua. Tekniikka siinä on tuttua ja sitä ei varmasti tarvitse sen kummemmin pelätä kuin näissä S-/V70 -malleissa joiden kujeet on jo melko tutuksi tulleetkin.
Onko täällä foorumilla käyttökokemuksia tästä talvella, ja nimenomaan tästä avo-/ kangaskattoisesta? Toki tallissa täytyy säilyttää mutta onko mitään syytä miksi tällä ei voisi talvellakin ajella?
-
Ei mitään omakohtaista mutta muistan jonkun sanoneen että selviäisi sillä talvestakin. siinähän on lämmitetty takalasi jne. mitä umpi kopassakin..
-
Ei mitään omakohtaista mutta muistan jonkun sanoneen että selviäisi sillä talvestakin. siinähän on lämmitetty takalasi jne. mitä umpi kopassakin..
Juu samaa mieltä minäkin, ei omakohtaista kokemusta, mutta yksi kaverin kaveri ajelee C70 rättikatolla ympäri vuoden.
Lumi vaan tuppaa tarttumaan kovasti tuohon rättikankaaseen joten säilytys tallissa silloin tällöin on ihan paikallaan, että saa kuivatettua tuon katon. Ja niinkuin tuossa jo mainittiinkin, että autossa tosiaan kunnon lasinen takalasi joka on lämmitetty eikä mikään samea plexin palanen.
Lämppäri tehohan on sama kuin muissa mk1 x70 sarjassa, että kyyyyyllä tolla talvellakin voi ajella ja mieluiten katto kiinni ;D
-
Allekirjoittaneella juuri kyseinen auto mutta talveksi erillinen kovakatto :) mites onko jengillä tullut vastaan noita irroitettavia kovakattoja vastaan itse en omani lisäksi ole törmännyt yhteenkään :idiot2:
-
Ohhoh, enpä ole kuulut että irrotettavaa kovakattoakin tuohon on kuten SL Mersussa?? Toki uudemmassa on kovakatto joka laskeutuu mutta se eri asia.
Kiitos kommenteista, niin ajattelin itsekin että kyllä pärjää ja muistelin jostakin lukeneeni. Onko kuinka paljon äänekkäämpi ajella kuin umpikorinen? Luulisin että on? Entäs ottaako pyörrettä kovasti katto alhaalla ja esim. satasta ajellessa?
-
Naapurilla ollu uusi rättikattoinen Opel ympärivuotisessa käytössä ja hyvin pärjänny, joten luulis että vähän vanhemmalla volvollakin pärjäis.
-
Hommasin tuollaisen alkukeväästä 2015 harrasteauton statukselle, mutta on sillä tarkoitus ajella satunnaisesti läpi vuoden. Edellisella omistajallä ollut käyttöautona ja kehui että tarkenee sillä talvellakin. Osaltani jää nähtäväksi, mutta toistaiseksi en epäile. Taivasalla en tosiaan säilyttäisi moista muotovaliota ja tulevaisuuden klassikkoa.
Kesäiset moottoritienopeudet kattoaukisena eivät ole pahoja etupenkeillä varsinkaan jos varustukseen kuuluu tuulisuoja. Päinvastoin meno maistuu paremmin kuin rätti päällä.
Näkyvyys takaviistoon käännyttäessä katto päällä on erittäin huono esim. pyöräilijän bongaamisessa. Yllättäen näkyvyys kattoaukisena on kuitenkin taivaallisen hyvä...
Takapenkillä ei ole ilo matkata pitkiä matkoja kattoaukisena, ainakaan siellä ei kuulemma kuule mitä etupenkeillä keskustellaan ja aurinkokin häikäisee.
Renkaat kannattaa valita desibelit edellä, jos mahdollista. Esim. Itse laitoin uudet Hakka Bluet ja onhan se niillä hämmästyttävän hiljainen, vaikka ei tietenkään kovakattoiselle pärjää. Melu ei kuitenkaan ole ainakaan näillä kesärenkailla mainittava ongelma.
Pehmytkattoinen täristää jonkin verran enemmän tietyissä nopeuksissa, mikä saattaa tuntua ratissa. Siis renkaiden paineilla ja tasapainotuksilla lie tavallista isompi merkitys.
Rättivempele pitänee arvonsa paremmin kuin vastaavan hintainen tylsis. Edellyttäen tietenkin että se rätti pidetään kunnossa..