Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: j0nski - 22.09.2015, 10:50:29
-
Eli tosiaa M47 tilalle ois varmaanki tulossa tuollane M46, sen tiiän että kardaani pitäis vaihtaa, jonka saan toivottavasti ton laatikon mukana.
Ne sähköt sille ylivaihteelle mietityttää, onko millanen homma vetää saatikka sitte toimimaan? :idiot2:
Jotain neuvoja voisitte jakaa. ::)
-
Jos sulla on alle -95 turbo niin sähköt on valmiina ja sinne on pantu joskus se huonompi m47 laatikko.
Ei muutakuin loota paikalleen ja töpsät kiinni.
-
On just tasan 95vm... Uutena ollut automatti jonka jälkeen joku joskus vaihtanu M47 ja nyt ois itellä tarkotus laittaa M46.
-
Oisko oikee topicci kysellä...
Eli 945 d24tdic kyseessä, jossa m47. Laatikko vaihto kuntonen, ja hommasin tilalle m46 740 bensaturbosta.
Kytkinkopat taitavat sopia ristiin, mutta kardaani..kykyinen m47 kardaani on 4-pulttinen ja tuo m46 3-pulttinen.
Kysymys kuuluukin..onko dieseleissä ollut hardylla vai onkoaina kiinteällä liitoksella?
Onko bensakoneisen ja deekun m46 kardaanit samoja?
-
Oisko oikee topicci kysellä...
Eli 945 d24tdic kyseessä, jossa m47. Laatikko vaihto kuntonen, ja hommasin tilalle m46 740 bensaturbosta.
Kytkinkopat taitavat sopia ristiin, mutta kardaani..kykyinen m47 kardaani on 4-pulttinen ja tuo m46 3-pulttinen.
Kysymys kuuluukin..onko dieseleissä ollut hardylla vai onkoaina kiinteällä liitoksella?
Onko bensakoneisen ja deekun m46 kardaanit samoja?
Kardaaneissa on mun havaintojen mukaan tosi pieni pituusero. Onneksi se on niinpäin, että bensan kardaani pelaa deekussa, mutta deekun kardaani on inan liian pitkä bensaan. Dieselissä mun mielestä alunperin ilman hardya oleva kardaani. Kytkinkoppa käy ristiin, mutta tiivari kannattaa melkein varata uusi sinne väliin.
-
Kardaaneissa on mun havaintojen mukaan tosi pieni pituusero. Onneksi se on niinpäin, että bensan kardaani pelaa deekussa, mutta deekun kardaani on inan liian pitkä bensaan. Dieselissä mun mielestä alunperin ilman hardya oleva kardaani. Kytkinkoppa käy ristiin, mutta tiivari kannattaa melkein varata uusi sinne väliin.
selvä..kiitoksia vastauksesta.
Eli kardaanin laippa tarttee myös vaihtaa vai kannattaako hardy laittaa?
-
Jos sulla on siihen käypä hardyllinen niin mä kasaisin sillä. Mulla on deekussa hardykardaani, vaikka noi M90 on alunperin kanssa nelipulttisella.
-
Jos sulla on siihen käypä hardyllinen niin mä kasaisin sillä. Mulla on deekussa hardykardaani, vaikka noi M90 on alunperin kanssa nelipulttisella.
juu no hardyllista suosin kyllä ni moottorijarrussa joustaa vähän..ja ku uus hardykin löytyy. Puuttuu vaan kardaani ja keskitystappi/laippa
-
Se tappi/laippa ei mikään super kallis ollut volvolta (toisin kun se kardaanin tapin pusla oli 80€), joutuvat vaan jostain tilaamaan. Itse en sitä tarttenutkaan BMW askilla, eli sellanen uus pitäis tallissa olla keräämässä pölyä, jos kiinnostaa.
-
Se tappi/laippa ei mikään super kallis ollut volvolta (toisin kun se kardaanin tapin pusla oli 80€), joutuvat vaan jostain tilaamaan. Itse en sitä tarttenutkaan BMW askilla, eli sellanen uus pitäis tallissa olla keräämässä pölyä, jos kiinnostaa.
Motonetistä 18-4291 10,90e. keskityshela febi bilsteinin pussissa.
:smoke:
-
Motonetistä 18-4291 10,90e. keskityshela febi bilsteinin pussissa.
:smoke:
Juu ite en sitä helaa vaihtanut, (enkä siis tilannut) kun oli hyvä.