Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Suoli - 28.06.2011, 12:52:22

Otsikko: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: Suoli - 28.06.2011, 12:52:22
Vaihdelaatikosta alko kuulumaan ylimäärästä rolinaa ja pitäs ettiä uus käytetty loota. Auto siis 850, 2.3 T5, manuaali. Laatikon tyyppi taitaa olla M56H? Käytettyjä laatikoita kattelin varaosa.fi sivustolta, mutta huomasin että samaa laatikkotyyppiä on myös 2.0 litran turboissa ja 2,5 litran vapareissa..eli ovatko noidenkin koneiden laatikot samanlaisia kuin tuossa miulla? Ois ainakin sillon enemmän vaihtoehtoja rullatuissa kilometreissä ja hinnassa  :P
Otsikko: Vs: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: Taavi.H - 28.06.2011, 13:06:49
Lonkalta heittäisin, että perävälityksissä voi olla eroa, muuten pitäisi olla samanlaiset laatikot. Mutta tämä on vahvaa mutua, joku vahvistanee tiedon tai kumoaa sen. :)

Sen verran kuitenkin, että äRRien laatikot ovat erilaisia, lukollisia M59-lootia. Mutta ne ovat aika harvinaisiakin.
Otsikko: Vs: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: volvos70 - 28.06.2011, 13:13:17
2litran turboissa ja vapareissa muistaakseni lyhyemmät välitykset. Omassa 2.0 turbossa 4.25 perävälitys.
Otsikko: Vs: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: Suoli - 28.06.2011, 13:26:57
2litran turboissa ja vapareissa muistaakseni lyhyemmät välitykset. Omassa 2.0 turbossa 4.25 perävälitys.

..ja tuossa miulla 4,00?
Tuota nettisivuu kun selailee niin siel on ilmotettu että joissain 2litran turboissakin on 4,00 välitys..ja niin on näköjään  2.5 litr. 10v koneissa kans.
Eli noitten myynti-ilmotusten mukaan laatikon tyyppi on aivan sama ku miulla, mut liekkö sit kuitenkin jotain eroa ku eri koneessa kiinni!?  :-\
Otsikko: Vs: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: Taavi.H - 28.06.2011, 13:55:12
mut liekkö sit kuitenkin jotain eroa ku eri koneessa kiinni!?  :-\

Mitä laatikon kiinnittämiseen koneen kylkeen tulee, noi koneet ovat aivan samanlaiset. Eroa on iskun pituudessa ja/tai porauksessa. T5:ssä on pienempi poraus, italokoneessa lyhyempi isku.
Otsikko: Vs: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: Wolvis - 28.06.2011, 20:58:45
Diesel 70 on sama loota kuin turbossa, startti vain väärällä puolella mutta välitykset samat, ja tuo turbon loota on tuo M56H, M59 on ärrässä ja M56L taisi olla vaparin loota. Eroa siis välityksessä ja dieselissä tuo startti väärällä puolella. Nimim. sai kolmosen rattaan ja siirtohaarukan kappaleiksi 2.5T:stä.
Ja nuo välitykset:
(http://farm3.static.flickr.com/2037/2432035653_c80eabaa76_o.gif)
Tuo M56H löytynee siis turboista jossen väärin muista.
Otsikko: Vs: 850 T5 vaihdelaatikosta
Kirjoitti: Suoli - 28.06.2011, 21:39:12
Kiitoksia tiedoista! Pitääpä yrittää metsästää oikeenlainen loota  :buck2: