Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: julein - 22.09.2015, 12:01:45
-
(http://s556.photobucket.com/user/Juha_Leinonen/media/Mobile%20Uploads/20150922_101146_zpsay96jxur.jpg.html?sort=3&o=0)
http://s556.photobucket.com/user/Juha_Leinonen/media/Mobile%20Uploads/20150922_101146_zpsay96jxur.jpg.html?sort=3&o=0
740 volvo -88, b200e koneella. Tyhjäkäynti lämpimänä n. 1100-1200.
Kuvassa olevan kytkimen (menee 2 sähköjohtoa) kun painaa kiinni niin tyhjäkäynti putoaa normaaliksi. Ilmeisesti jonkinlainen lisäilmakytkin?
Pitäisikö kaasuvivuston olla säädetty niin että painas kytkimen kiinni? Vai pitäisikö lämmetessään itsestään mennä kiinni (kytkin viallinen?)? Vai joku muu jumittaa?
Tällanen volvo melko uusi tuttavuus ja katsastus painaa päälle. Apu kelpaisi kovasti!
Lisäksi jos joku osaisi rautalangasta vääntää mistä löytyy tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi.
Kiitos!
-
Kyseisen kytkimen kuuluu tosiaan naksahtaa kiinni kun kaasua ei paneta. Tarkista että tuo muovinivelillä oleva tanko on riittävän pitkä, ota toinen pää irti ja säädä se irroitettuna tyhjäkäynti tuosta kaasuläpän liikken pysäyttävästä pikkuruisesta ruuvista jossa lukitusmutteri(kuvassa näkyvän "avosilmukan" takana, aika keskellä kuvaa), tai jos tässä on jo musta muovinen pyöreä sormiruuvi niin siitä, ja sen jälkeen tuon kytkimen ruuveista löysäten kytkin siten että se naksahtaa heti kun kaasua vähänkin painetaan. Ja itse asiassa aivan ensimmäiseksi tuo kytkin painettuna säädä virranjakajaa kääntämällä sytytys 10-12 asteeseen, sitten vasta tyhjäkäynti kohdilleen.
-
Joo itsellä ainakin -88 740 (B200E) löytyy toi musta muovinen ruuvi imusarjasta, mitä pyörittelemällä voi säätää tyhjäkäyntiä.
Pitäisi kanssa tarkistaa ton kytkimen toiminta, mutta mites toi sytytyksen säätö? Eikö tosiaan saa säädettyä ilman ajoituslamppua? Itellä ei mitään kokemusta siitä, niin pitää varmaan viedä kaverin tallille säädettäväksi...
-
Ajoituslamppu aikas pakollinen.
-
Kiitos ohjeista.
Ajoituslamppukin löytyy niin ehkä se siitä
-
Lampun lisäksi tuon kytkimen toiminta on välttämättömyys, vain se kytkeytyneenä sytytyksenohjauslaite siirtyy "kiinteään" ennakkotilaan, muuten se säätää aktiivisesti ennakkoa nakuanturin ja alipainetiedon jne muuttujien perusteella.