Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvmeister - 22.09.2015, 12:34:27
-
Varasin tuossa Volvoon 120tkm huollon ja kerroin että en halua hiukkasloukun vaihtoa vaan muuten normaalin huollon. Olikin aika yllättävää kun huollon vastataanottaja tarkisti huolto-ohjelman ja sanoi että hiukkasloukun vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, ainoastaan lisäaineen lisäys. Volvon huoltosivun mukaan sen vaihto kuuluisi ohjelmaan?
-
Varasin tuossa Volvoon 120tkm huollon ja kerroin että en halua hiukkasloukun vaihtoa vaan muuten normaalin huollon. Olikin aika yllättävää kun huollon vastataanottaja tarkisti huolto-ohjelman ja sanoi että hiukkasloukun vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, ainoastaan lisäaineen lisäys. Volvon huoltosivun mukaan sen vaihto kuuluisi ohjelmaan?
Ompa jännä, joko ei osannut katsoa oikein tai ovat jättäneet pois osan vaihdon, koska porukkaa pitää kalliina = kokonaiskustannus koko huollolle kohtuuttoman suuri.
-
Joskus aikaisemmin juttelin saman kaverin kanssa sen vaihdosta tai vaihtamatta jättämisestä. Nytkin oli oletus että sen vaihto kuuluu huoltoon. Kyllä kaveri otti koneelta huoltotyötulosteen ja se ei ollut listassa mukana.
-
Joskus aikaisemmin juttelin saman kaverin kanssa sen vaihdosta tai vaihtamatta jättämisestä. Nytkin oli oletus että sen vaihto kuuluu huoltoon. Kyllä kaveri otti koneelta huoltotyötulosteen ja se ei ollut listassa mukana.
Vilkaisin mielenkiinnosta kahdesta eri paikasta ja toisessa oli huomautus, että 120tkm välein vaihto ja toisesta puuttui kokonaan.
-
No niin, Volvo kävi huollossa. Hiukkasloukulle ei tehty huollossa mitään. Tässä onkin kuulemma uudempi malli tuosta loukusta ja se toimii ilman lisäainetta. Eli se on huoltovapaa kunnes aikanaan tulee käyttöikä täyteen. Ihan hyvä niin.
Muuten huolto oli normaali sisältäen öljynvaihdon, öljynsuodattimen, ilmanpuhdistajan, raitisilmasuodatin ja polttoaineensuodattimen.
Loppuhinta olikin vähän yllätys; 455€ :o Ilmeisesti nuo kaksi viimeistä on tehty kullasta, raitisilmasuodatin 40€ (hinnan nousua 9€ viime kerrasta) ja polttoaineensuodatin 70€ :idiot2:
Onneksi kahvipaketti penkillä sai huollon tuntumaan suorastaan halvalle :2funny:
-
No niin, Volvo kävi huollossa. Hiukkasloukulle ei tehty huollossa mitään. Tässä onkin kuulemma uudempi malli tuosta loukusta ja se toimii ilman lisäainetta. Eli se on huoltovapaa kunnes aikanaan tulee käyttöikä täyteen. Ihan hyvä niin.
Muuten huolto oli normaali sisältäen öljynvaihdon, öljynsuodattimen, ilmanpuhdistajan, raitisilmasuodatin ja polttoaineensuodattimen.
Loppuhinta olikin vähän yllätys; 455€ :o Ilmeisesti nuo kaksi viimeistä on tehty kullasta, raitisilmasuodatin 40€ (hinnan nousua 9€ viime kerrasta) ja polttoaineensuodatin 70€ :idiot2:
Onneksi kahvipaketti penkillä sai huollon tuntumaan suorastaan halvalle :2funny:
Mersussa kyseiset osat (varsinkin polttoainesuodatin) on sitten varmaan tehty jostain alkuaineesta mitä maapallolta ei löydy :D
http://www.makelan.fi/huoltohinnat/mercedesbenz.html
-
No niin, Volvo kävi huollossa. Hiukkasloukulle ei tehty huollossa mitään. Tässä onkin kuulemma uudempi malli tuosta loukusta ja se toimii ilman lisäainetta. Eli se on huoltovapaa kunnes aikanaan tulee käyttöikä täyteen. Ihan hyvä niin.
Tosiaan, noissa 1.6drive/d2 classic malleissa 2011-2012 se hiukkasloukku on uudempaa tekniikkaa ja vaihdetaan vain tarvittaessa. Niihin ei lisätä myöskään mitään aineita.Moottorikin on tietääkseni eri, eli 8-syl (2011-2012) vs 16-syl (vanhemmat). Taitaa olla tuossa 120tkm huollossa 1000€ ero huoltohinnassa uudempien hyväksi
-
Tosiaan, noissa 1.6drive/d2 classic malleissa 2011-2012 se hiukkasloukku on uudempaa tekniikkaa ja vaihdetaan vain tarvittaessa. Niihin ei lisätä myöskään mitään aineita.Moottorikin on tietääkseni eri, eli 8-syl (2011-2012) vs 16-syl (vanhemmat). Taitaa olla tuossa 120tkm huollossa 1000€ ero huoltohinnassa uudempien hyväksi
Kyllä, uudemmissa ei tuota enään vaihdeta 120tkm kohdalla, vaan tarvittaessa.
Sylintereitä kyllä ollut aina vaan 4, venttiillien määrää tosin puolitettiin ja tehoa nousi jokusen hevosen "uuteen moottoriin"
-
no öh... piti tietty kirjoittaa 8 ja 16 venttiiliä. Olkoon nyt siinä, saa joku hyvät naurut, kun lukee ton ;D
ja olihan siinä huoltohinnassakin hieman ilmaa, tosin 240tkm huolto on sitten yli 1000€ kalliimpi, ainakin hintalaskurin mukaan.
-
Mulla 2009 vuosimallin 1,6 edrive, jolla ajettu 196tkm, autossa on se ureasäiliö jossain taka-akselin päällä. Edellinen omistaja oli pesettäny sen hiukkasloukun eli sitä ei ole vaihdettu koskaan. Onko muut pesettäny sitä?
Katsastin auton syksyllä moiteitta ja ajattelin ajaa sinne 240tkm jos ei tule ongelmia ennen sitä. Sitten katsotaan jos se pesemällä onnistuis taas, jos ei niin sitten poisto tai uusi (n.400€)