Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: krapulahti - 24.09.2015, 00:02:00

Otsikko: M47+sintteri
Kirjoitti: krapulahti - 24.09.2015, 00:02:00
Nonii, elikkäs ongelmana olisi että mikäs kytkin paketti/sarja kannattaisi laittaa tohon vinokoneen perään (b230ft+hx35, yms). Laatikkona toimii paskakestämätön M47 ja pottapyörä.

SRE asetelmia ja levyjä katellu mutta liian epäselvää mun aivoilleni, eli diiselin asetelman ja levyn pitäis olla vastaava kuin bensan?

M46 ja M47 lienee samalla pottapyörällä?

Ja mistä porukka tilaillut näitä?  :)
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: Juusoo - 24.09.2015, 06:22:20
SRE -763 asetelma on bolt on pottapyörään, sintterilevyllä pitää varmasti sen verran mitä tolla ahtimella saa, luultavasti massalevylläkin jos shimmattu oikein.
Jos haluat hakata päätäs seinään niin laita toki m47 :) mä kokeilin aikoinaan ihan käytännössä ton kun en itekään uskonu, mulla meni saman kokoisella ahtimella 1.4bar paineella ihan suorassa vedossa kolmonen, vaihtolaatikosta paukahti kakkonen kytkinpommilla ennen kuin takapyörät kerkes edes vinkaseen ::)
Laita vaikka m90.
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: krapulahti - 24.09.2015, 10:32:34
Rikotaan toi m47 nyt ekana, pakko kokeilla kun on se joillain legendoilla kestänyt  ;D
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: laatikkovika - 24.09.2015, 10:42:07
Rikotaan toi m47 nyt ekana, pakko kokeilla kun on se joillain legendoilla kestänyt  ;D
Onnea matkaan ja laatikonvaihtoon mallia M90. Se M47 ei tosiaankaan kestä ellei renkaina ole 155/15

(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSW24E7JwXLW_up4KyeUjVPRN1VVXwJ6qcrMK09ieNqEfPqNQylwA)
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: 8-pätkä - 24.09.2015, 12:28:20
Muista toki että kytkinlevyt ei sitten ole vaihtokelpoisia M47 vs. M90. Sitä vaan että jos jonkun sintterilevyn ostat ja haluat sen M47:n räjäyttää niin joudut ostamaan sitten toisen levyn jos swappaat eri laatikon
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: miikel - 24.09.2015, 15:42:16
Sintteri levyihin voi toki vaihtaa keskiöitä. Itselläni oli m47 loota ja vahdoin m90 lootaan vain niittaamalla uuden boorituksen 4lapaisen sintterin kaveriksi. Mutta en suosittele laittamaan sitä pask,a lootaa. On siinä oma hommansa vaihtaa keppiteline, loota, keskiö levyyn, nestekytkinhilut(jos tarpeen), kardaani jne. Itselläni oli m47, ekasta meni 3rattaat, seuraavaksi kokeiltiin miten kestää kakkos vaihde ja lähti ne hampaat siitäkin.
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: krapulahti - 27.09.2015, 22:05:09
Tuli toi m90 nyt haettua ni mistä löytäis halvimmalla sachs sre (d24 kestää enemmän vääntöä?) asetelman ja vaikkapa 3 tai 4 lapasen sintterilevyn? Ja pottupyörä vauhtipyöränä niin pitäisi olla kuuleman mukaan jousitettu levy?
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: Juusoo - 27.09.2015, 23:00:48
Sachs SRE kestää about tuplasti enemmän vääntöö kun deekun kytkin. Deekusta käytetty kytkinlevyjä näissä, kun m90 kanssa ollut jousitettua levyä. Kytkinlevyjä varmaan löytyy kun kirjottaa Googleen hakusanaks m90 sintterilevy, ei välttämättä kannata mitään 3 lapasta laittaa, nelilapanen oli viel ihan kohtuu siedettävä katuajossa.
Ja joo, jousitetun levyn tarvii, m90 pitää aika jäätävää meteliä kiinteellä levyllä.
Otsikko: Vs: M47+sintteri
Kirjoitti: 8-pätkä - 28.09.2015, 11:10:09
Sre asetelmalla pitää kyllä ihan se deekun vakio jousitettu massalevykin aika pitkälle. Ja se loota osaa kyllä rahista/helistä/kolista silläkin, btdt.