Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pkl - 25.09.2015, 13:59:24
-
Onko kenelläkään käytännön kokemusta Volvoissa (XC90, S80) käytetyn Yamahan V8 moottorin kulutuslukemista, lähinnä maantieajossa mutta muutenkin?
-
Eipä ole mutta ajattelisin sen menevän lähelle samoja kuin vaikka T6. Itsekin pohdiskelin tätä asiaa ja mietin miten hienoa olisi sellainen omistaa kun se on tässä alati hybridisoituvassa ja sähköistyvässä maailmassa mahdollista. Muita ylläpitokustannuksia melkein enemmän hirvittelen. Verrokkina tässä A8 Audi ja miten kallista ja hankalaa jotkut huollot siihen on tehdä.
-
Tuolla showroomissa taitaa olla pari V8 koneista S80. Varmasti vie ihan miehekäästi bensaa. Joskus joku täällä kirjoitti että vakuutuksissa on aika kova ero moottorin koon takia. Äänet tuossa on kyllä miehekkäät, mutta kulutus ja ylläpitokulut semmoisia ettei tää D5 kuulostakkaan niin pahalta :D
-
maantiellä 8,2--8,4 nopeus 80--90 km/h,
nyt ollut työmatka/ sekaajoa 11,7 enemmän kun on kaupunki ajoa lukemat lienee lähempämä 13 l
mulla on autoja mitkä kuluttavat enemmänkin jos se on pointti tässä,,eli pienellähän tuo menee.
s80 siis kysessä
-
Kiitoksia kommenteista! Nuo viimeksi mainitut kulutuslukemat eivät kyllä ole vielä mitenkään kauhistuttavia.
Katselin tuossa vähän muita käyttökuluja (XC90 V8) verraten samanikäiseen V70 2,5T:hen - sekä vakuutusmaksu että ajoneuvovero näyttäisivät olevan noin puolitoistakertaiset. Huolto- ja varaosahinnoista ei itselläni ole käsitystä.
Olen hiukan selaillut ulkomaisia sivustoja ja siitä on jäänyt semmoinen kuva että sinänsä tuo V8 on luotettava moottori. Mitään toistuvia ongelmia ei kirjoituksissa juurikaan esiinny. Onko tästä kenelläkään kokemusta?
-
Kiitoksia kommenteista! Nuo viimeksi mainitut kulutuslukemat eivät kyllä ole vielä mitenkään kauhistuttavia.
Katselin tuossa vähän muita käyttökuluja (XC90 V8) verraten samanikäiseen V70 2,5T:hen - sekä vakuutusmaksu että ajoneuvovero näyttäisivät olevan noin puolitoistakertaiset. Huolto- ja varaosahinnoista ei itselläni ole käsitystä.
Olen hiukan selaillut ulkomaisia sivustoja ja siitä on jäänyt semmoinen kuva että sinänsä tuo V8 on luotettava moottori. Mitään toistuvia ongelmia ei kirjoituksissa juurikaan esiinny. Onko tästä kenelläkään kokemusta?
Itelläni oli S60 2.5T autom.(2007) ja suhteessa moottorin kokoon/tehoon, niin vei ihan mukavasti menovettä eli ei V8 paljoa lisää tee. Ja vaikka henkilökohtaisesti ei ole ollutkaan V8-konetta, niin kokemukseta (läheisten) voin sanoa, että V8 on luotettava eikä ajamalla kuole. Sinänsä kommentit tääll V8-koneista on varmaan sen takia vähissä, kun ei ole kovin yleinen härpäke eli on "eliitin" auto :)
Itse olin etsimässä V8 S80- mallia ja kun löytyi, niin eihän sitä ehtinyt kuin Volvo sanoa, kun olikin haluamani auto myyty eli jos olisi mahdollista ostaa ja pitää V8, niin suosittelen
-
Kiitoksia kommenteista! Nuo viimeksi mainitut kulutuslukemat eivät kyllä ole vielä mitenkään kauhistuttavia.
Katselin tuossa vähän muita käyttökuluja (XC90 V8) verraten samanikäiseen V70 2,5T:hen - sekä vakuutusmaksu että ajoneuvovero näyttäisivät olevan noin puolitoistakertaiset. Huolto- ja varaosahinnoista ei itselläni ole käsitystä.
Olen hiukan selaillut ulkomaisia sivustoja ja siitä on jäänyt semmoinen kuva että sinänsä tuo V8 on luotettava moottori. Mitään toistuvia ongelmia ei kirjoituksissa juurikaan esiinny. Onko tästä kenelläkään kokemusta?
alkupään koneissa oli ongelmaa tasapainoakselin laakeroinnin kanssa,, jonnekin "poteroon" kerääntyi kosteutta joka meni laakeriin ja lopulta tuhoten sen,, uudemmissa koneissa lohkossa on reikä mikä poistaa tuon ongelman ,, ongelma on ymmärtääkseni poistettu 2007 mallissa , jossain oli ilmoitettu moottorin numerokin mistä eteenpäin sitä oli muutettu,,
itsellä ei ole ollut mitään ongelmia moottorin kanssa,
-
8,6-9,5L maantievoittoisessa ajossa mennyt. Helposti tulee kiihdyteltyä tarpeettomasti kun voima on niin huomaamattomasti saatavilla. Pahin tankillinen oli tälle päivää kun kulutukseksi mittasin 10,6L/100km kulutukseen. Tosin tuohon sisältyy pientä nurkka ajoa jonkin verran sitten sellainen pätkä missä nopeusmittarin neula ei enää noussut ylemmäs. Aiempaan 2006 malliseen V8:iin verrattuna tässä on parempi vetoinen kone vaikka aiempi oli lastutettu. Vakuutukset ovat tosiaan vähän kalliimmat kuin D5.ssa mutta verot pienemmät. :) Huoltokulut ovat pienemmät kuin D5:ssa. Varasosien hinnoissa en näe mitään V8 lisää.
-
Kuulisin mielelläni XC90 V8-kokemuksia lisää.. On kyllä hieno äänimaailma autossa.
-
Kuulisin mielelläni XC90 V8-kokemuksia lisää.. On kyllä hieno äänimaailma autossa.
Itse on nyt tullu ajeltua kuukaus tällä, todella hieno auto maantiellä ja kaupungissa, pikkasen kun painat kaasuu niin johan päät kääntyy
-
.. Huoltokulut ovat pienemmät kuin D5:ssa. Varasosien hinnoissa en näe mitään V8 lisää.
Vähän uteliaisuus heräsi tässä kun olen ajellut 15 vuotta D5:lla. Missä kohtaa huoltokustannukset voi olla pienemmät, ei ole hihnanvaihtoa?
-
Itse on nyt tullu ajeltua kuukaus tällä, todella hieno auto maantiellä ja kaupungissa, pikkasen kun painat kaasuu niin johan päät kääntyy
Jees, onko kulutus minkälaista?
-
Jees, onko kulutus minkälaista?
Laskettu maantie/kaupunki 11L
-
Laskettu maantie/kaupunki 11L
Ei kuulosta mitenkään kovalta kulutukselta. Itsellä V70 mkII T5 aut vie seka-ajossa 9-11L.
-
V70 mkII T5 aut vie seka-ajossa 9-11L.
Nuo on T5 automaatille jo aika hyviä lukuja. Tuttavalla oli tuollainen niin sanoi että hyvä jos maantiellä meni alle kympin
Edit: sorry, se olikin 2.5T
-
Nuo on T5 automaatille jo aika hyviä lukuja. Tuttavalla oli tuollainen niin sanoi että hyvä jos maantiellä meni alle kympin
Edit: sorry, se olikin 2.5T
Tulin just Lapista vaellukselta. 1300km ja tarkka kulutus 8.2l/100km. Sisältää aavistuksen kaupunkiajoa.
Laitetaan verrokiksi kaverin XC90 2.5T aut samat kilsat ja 9.2/100km. Ei mitenkään paha tuokaan.