Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kynnys - 26.09.2015, 11:33:24
-
Eli tuo ilmoitus on jo päivittäistä, antaa vikakoodin ilmamassalle ja ahtopaineen säätimelle, paikkoja tutkittu korjaamolla alipaineletkut ym. sekä turbon siivekkeet kokeiltu eikä pitäis jumittaa , yleensä tehot häviää kiihdyttäessä kovemmin 3t kierroksen paikkeilla ja joskus kylmällä koneella normaalisti kiihdyttäessä. Ilmamassa vaihdettu muutaman vuoden käytettyyn - ei vaikutusta asiaan, pitäiskö tuo ahtopaineen säädin vielä vaihtaa http://www.nimark.fi/buy/PIERBURG_721903630/ (http://www.nimark.fi/buy/PIERBURG_721903630/) . Voiko vielä ilmanputsarin kyljessä oleva magneettiventtiili vaikuttaa asiaan. Näihin arvaamalla vaihtamisiin saa menemään satasia ..
D5 2005, 330 tkm
-
Magneettiventtiili voi myös vaikuttaa asiaan.
-
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1991367 (http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1991367)
^tuossa on halvempi magneettiventtiili.
Itsellä vähän samoja oireita, kirjoittele sitten oliko vaikutusta osan vaihdolla.
-
Mulla oli aikalailla samoja oireita jotka tuli kuntoon ahtopaineen säätöventtiilin vaihtamalla. Oireet tosin palasi puolen vuoden päästä ja ahtopaineen säätöventtiili vaihdettiin uudelleen (takuuseen). Eivät olleet huollossa uskoa, että venttiili voi särkyä takuuaikana. Toisen remontin jälkeen on pari vuotta pelannut ilman ongelmia.
-
Itellä samoja onkelmia. Loppuivat vaihdettuani pa suodattimen.
-
Ongelmat pysyneet poissa pari viikkoa, aluksi auttoi pahimpaan tökkimiseen isoilla kierroksilla ahtopaineen säätimen vaihto mutta vikavalo pysyi yhä. Sitten ostin "vähän käytetyn" maffin joka antoi myös vikakoodia. Lopulta tajusin hankkia oman koodinlukijan jonka seurauksena päätin puhdistaa alkuperäisen Maffin( yleensä nämä puhdistamalla korjaamiset on omalla kohdalla olleet toiveajattelua mutta nyt oli tuuria) ja herjaaminen loppui siihen.
Eli kantapään kautta; ensimmäisenä koodinlukija on aivan ehdoton, toisena käytettynä ei kannata ostaa muuta kuin rautakanki , pähkäilyyn ja rikkinäisten vaihto-osien kanssa pelleilyyn saa menemään aikaa ja hermoja moninkertaisesti .
-
Mulla oli tuollaisia oireita noin vuosi sitten ja vikavalo "moottori vaatii huollon" paloi.
Yhden asentotunnistimen vaihto auttoi - olikohan se nokka-akselin asentotunnistin. Toistaiseksi homma on ollut OK.
Osa maksoi netin kautta reilut 40 euroa ja tuttu autoelektoriniikan tosi asiantuntija otti saman verran vaihdosta!
Olin jo etsimässä vanhempaa Camryä, jossa eivät vikavalot loista kuin lentovalot... Onneksi en ennättänyt ehjää löytää.