Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rippe53 - 29.06.2011, 08:30:47
-
Tuntuu olevan vaikea saada oikeaa kytkin pakettia....sedan volvo 740 GLE b230e....vm-88 nappivitosella....joutuu ensin purkamaan ennen kuin saa tietää oikean kokoisen....vai onko muunlaista toimen pidettä...kaikki neuvot tarpeen :)
-
Vaikkapa Motonetistä numerolla 84-1213
Kytkinsarja Volvo M45-47 ø228
B200 9.84->90 M47=5-vaihteinen (ø228mm) [1984-1990]
B230 9.84->8.87 M47=5-vaihteinen (ø228mm) [1984-1987]
B230 9.87->92 M46/M47 (ø228mm/ei 16V) [1987-1992]
-
B230 9.87->92 M46/M47 (ø228mm/ei 16V) [1987-1992].............tuo paketti taitaa olla oikea......pittää ainakin kokeilla....motonettikin on noi 100 km päässä....pittää turvautua paikallisiin varaosa liikkeisiin...
-
Kurkkimalla kytkinhaarukan juuresta asia selviää, sieltä voi hyvinkin löytyä ohut vauhtipyörä ja 215 levy ja asetelma, eli koitat raosta kurkkia onko starttikehän ja asetelman välinen mitta luokkaa 1cm vai 3-4cm, jos lyhyt mitta niin 215 levy ja jos isompi mitta eli "koroke" vauhtipyörässä, niin 228 levy.
-
....pittää turvautua paikallisiin varaosa liikkeisiin...
Periaatteessa niiden pitäisi osata rekisterinumeron perusteella osata myydä oikeat osat, mutta kun volvoissa saattaa olla jo tehtaalla laitettu aivan jotain muuta osaa kuin pitäisi papereiden mukaan olla.
-
motonettikin on noi 100 km päässä....pittää turvautua paikallisiin varaosa liikkeisiin...
Minunkin pitäisi muuttaa vähintään 100km päähän motonetista, että ei vahingossakaan tulisi käytyä siellä.
740 B200K:n kytkinpaketin laitoin kiinni ja ravisti niin perkeleesti.
-
joo kyllä rekkarin mukaan olis ehkä saanut oikean , mutta volvo pirulainen on muuttoauto ;D
-
Kaikki Volvot on tuontiautoja. Rekisterinumerohaulla selviää kaikki tiedot autosta.
-
mutta tuota ei ole alkujaan rekisteröity suomessa....on niin sanottu muutto auto...
-
Ei pitäis vaikuttaa asiaan.
-
On sitä uudemmissakin autoissa tullut vastaan osia joita ei rekisteritunnuksen perusteella pitäis olla. Koittaisin kurkata TVS:n tapaan kytkinhaarukanaukosta kumman mallinen vauhtipyörä siellä on. Ehditty jo moneen kertaan vaihtaakin erilaiseksi vuosien varrella.
-
Kurkkimalla kytkinhaarukan juuresta asia selviää, sieltä voi hyvinkin löytyä ohut vauhtipyörä ja 215 levy ja asetelma, eli koitat raosta kurkkia onko starttikehän ja asetelman välinen mitta luokkaa 1cm vai 3-4cm, jos lyhyt mitta niin 215 levy ja jos isompi mitta eli "koroke" vauhtipyörässä, niin 228 levy.
Tuosta tuli mieleen että yhdessä tapauksessa ostamassani turbossa oli vähän kytkinongelmia ja kun otti paketin auki, oli pottapyörässä 215 levy... :idiot2:
Ei oikeen pitänyt.