Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: b20majuri - 28.09.2015, 20:21:12
-
Terve kaikille pitkästä aikaa.
En ole kirjoitellut tänne, koska käyttöautoni ovat vaihtuneet mersuihin. Syy vaihtoo oli Volvojen huono laatu joka seurasi jokaiseen uudenpaan Volvoon mikä meillä oli. :( :( Meillä on vielä jäljellä Amazon joka olisi tarkoitus ottaa käyttöön, mutta amukkaan tuli erikoinen vika. Nyt tarvitaan foorumilaisten apua ongelman selvittämiseen.
Volvo ei käynnisty vaikka autoon on uusittu katkojankäret, puola, virranjakajankansi, tulpat sekä tulpanjohdot ja tietenkin pyörijä on vaihdettu moneen kertaan.
Itse epäilin nyky bensaa, mutta vika ei ole siinä, koska bensa toimii muissa polttomoottoreissa. Tulppiin tulee heikko kipinä ja mielestäni se ei riitä sytytykseen. Virranjakajasta lähtevä miinusjohdin on myös uusittu sekä kondensaattori, missä vika on auttakaa ?????? :( :( :( :( :( :( Niin ja Volvo on B20 vm 1967
-
Ootko kokeillu kaataa bensaa kaasariin jos vaikka hörähtäis? Voi olla akku paska ja ei riitä virta startissa kipinään tai virtalukonpohja paska tms. Venttiilivälykset ja sytkä kohdallaan?
Moottorin maadoitus kunnossa?
-
Moottorin maadoitus on kunnossa sekä virtalukko on vaihdettu uuteen. Tulpat kastuu kokoajan eli mielestäni se bensaa saa :o. Akun kunto on ok ja on starttauksen aikana laitettu lisävirtaa eikä käynnisty sekä virranjakassa ei ole välyksiä. Sytkä on kohdallaan sekä venttiilivälykset myös.
-
Fiiberipyörä rikki?
-
jos se sytytys pysyy kohtaallaa ei fiiberipyörä voi olla rikki.
-
sen enempää ko autoon tehdyistä korjauksista tietämättä heitän kaks aika helppoa vikaa:
1. jakaja 180 astetta pielessä.
2. sytytysjärjestys pielessä.
jos nuo on pois suljettu
niin sitten tekisin puristuspainemittauksen
-
sen enempää ko autoon tehdyistä korjauksista tietämättä heitän kaks aika helppoa vikaa:
1. jakaja 180 astetta pielessä.
2. sytytysjärjestys pielessä.
jos nuo on pois suljettu
niin sitten tekisin puristuspainemittauksen
Ja nuo vielä muistaen, että jakajan pyörijä pyörii vastapäivään.
-
Itse starttailin viime talvena 15 vuotta seisonutta amazonia. Ei ollut ihan helppo rasti ja sai käydä kaikki paikat läpi moneen kertaan. Kavereiden diagnoosi oli että männärenkaat jumissa, mutta kyllä ne sitten lopulta irtosi ja alkoi toimimaan. Mulla taikasana oli käynnistysspray, jota ruikkailin suoraan ilmanputsarin ohittaen.
-
Amazon ehti seisoa noin neljä vuotta tallissa ennen käyttöönottoa. Auto käynnistyi todella hyvin, kun se otettiin tallista ulos kesällä sekä kesän aikana amukalla ajeltiin vähän ennen tätä ihmeen episodia. :o En oikein usko, että fiiberipyörä olisi rikki, kun venttiilikoneisto ja virranjakajan akseli toimivat oikein. Mikä ihmeen vika vaivaa Amazonia ? :o :o
-
Onko autoa hinattu käymään ? Mulla oli joskus yks B20 , joka ei lähtenyt käymään vaikka kaikki piti olla kunnossa ???
Lopulta vika oli startissa , joka hukkasi jostain syystä virtaa niin paljon ettei sitä riittänyt sytkää varten ? Liekö hapettunut tai oikkarissa ...
-
Viikonlopun aikana alamme tutkimaan amazon episodia :).
-
Onko autoa hinattu käymään ? Mulla oli joskus yks B20 , joka ei lähtenyt käymään vaikka kaikki piti olla kunnossa ???
Lopulta vika oli startissa , joka hukkasi jostain syystä virtaa niin paljon ettei sitä riittänyt sytkää varten ? Liekö hapettunut tai oikkarissa ...
Kannatan myös tätä ehdotusta :hello:
Itselläkin pari vanhaa kaasarivehjettä ollut joskus (auton merkkiä ei sanota :-[ ) ja yhdessä oli samanlainen vika ja se löyty kans startista.
-
Olihan se kondensaattorikin vaihdettu?
-
Projekti on ollut jäissä kauan aikaa mielenkiinnon lopahtamisen takia. Tänään aloitimme tutkimisen ja vika löytyi kondesaattorista joka ei saanut maadoitusta. Nyt härpätin pelaa 8). Kiitos kaikille vastanneille.