Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kahvaedellä - 30.09.2015, 11:43:39
-
Moi
Tuli sitten hommattua 1998 S70 2.5 10v 144hp
Halwalla sain. Kuitenkin pari muttaa.
Tuntuu ettei auto kiihdy sitten millään, meidän 2 auto 1.6l Renault laguna vm 2000, kiihtyy sekin paremmin.
Pakoputki vuotaa jostain, en o vielä päässyt vilaseen alle ja kytkin on aika lopussa, kun ottaa ihan ylhäältä vasta.
Ei tunnu ainakaan kytkin luistavan.
Olisko jotain muuta mitä voisin kotikonstein tehdä tai katsoa, mistä tehottomuus johtuu?
Auto on Uudenkaupungin alueella, jos joku olis täältäpäin ja haluaisi jeesata.
-
Koska viimeksi vaihdettu tulpat, suodatin jne.? Eikä varmaan tuo 144hv ole mikään tehomylly painavassa autossa.
-
Joo ei mitään hajua, ne tulpat on ilmeisesti sen mustan muovikopan alla, mikä on torxeilla kiinni. Tarvii nyt ne sitten ihan ensiksi vilasta ja se ilmansuodatin. Onko bensapumppu tankissa takapenkin alla? Ajattelin polttoaine puolta myös, bensansuodatin yms.
Minkälainen vaihtotyö tuo kytkin on, putooko pelkkä laatikko alas vai pitääkö nostaa koneen kanssa yläkautta?
-
Laita virrat päälle ja katso syttyykö kaikki merkkivalot, myös lambdavalo?
Jos ei syty, on varmaan otettu poltin pois vikavalosta ja vikoja voi olla päällä.
Jos syttyy virrat päällä, niin on varmaan vaan normaalia tehottomuutta tuossa 10v mallissa, se ei tosiaankaan ole mikään ohjus.
Kytkin ei välttämättä ole lopussa jos ei luista, tuo ylhäälläottaminen on näissä ominaisuus. :) Joten en alkaisi vaihtamaan ellei luista.
Tuolle volvolle luvataan manuaalina 0-100 10.2sek ja rellulle 11.5sek.
Niin ja kannattaa käyttää 98E5 bensaa.
-
Nyt tuntuu et kiihtyy 30sec 0-100
-
850 2.4L 10V 144HP kiihtyy 12.16s 0-100km/h mitattuna näin suoraan autosta omalla ohjelmalla nin että tutkaan heittää 1km/h mittarilukema.
-
Jahka tästä flunssasta paranen, niin palaan asiaan. Katson ensin noi edellämainitut asiat.
Jos tässä lähellä uuttakaupunkia on joku perehtyneempi, niin voisin tulla volvoo koeajattamaan.
Jokatapauksessa kyllä sillä ajaan pystyy nytkin.
-
imuvuotoja osaa olla jo tän ikäsissä. imusarjan ympäristössä olevia pikkuletkuja kannattaa tutkia sekä map anturin letku.
-
Nyt on tulpat katsottu, ok vielä. Kävi vain sellainen hassu juttu, kun otin ensimmäisen tulpan johdon irti, hajos koko värkki kolmeen osaan.
No heti uutta tilaamaan ja nehän myy liikkeessä vain koko settiä 70€ No näppäränä (köyhänä) miehenä korjasin vanhan ja peruin tilauksen. Tuntuu, että hyvin käy ja kukkuu, tosin
pieniä nykimiseen viittaavia käyntihäiriöitä siellä täällä (tarvii jostain halvalla tilata ne tulpanjohdot) tämä häiriö ollut jo ennen tulpanjohtohaaveria. :nohnoh
Seuraavaksi ilma anturien puhdistukset, yms.
Miten toi polttoaineen pumppu testataan, siis paineet?
Koitin myös googlettaa ruiskusuuttimia ko värkkiin, mutta minkään valtakunnan varaosaliikkeen nettisivut ei löytänyt ko varaosaa.
Nosturille pääsin pari päivää sitten, etuakselistossa on se hammastanko joka maksaa esim motonetissä kultaa ja timantteja. Niin sieltä suojakumin sisältä jostain vuotaa
tehostajanöljyä. Ilmeisesti joku stefa, onko se ihan korjattavissa oleva vai pitääkö tosiaan etsiä uus/vanha hammastanko?
Katalysaattori oli edellinen omistaja jo uusinut, oli ok näköinen walkerin katti, ja takapönttö ok. Noin keskivälissä autoa sellainen rauta joka menee kardaanitunnelin alapuolella ja jonka yli tunnelissa pakoputki menee, siihen rautaan pakoputki osuu ja hakkaa tietyillä kierroksilla. Joku tuenta ilmeisesti löystynyt?
Ainoa mahdollinen pakoputken vuotokohta on katin ja pakosarjan liitos tai pakosarja. Tätä nyt selvitellään vielä... :hello:
Sit keskikonsolissa ei pala mitkään valot, mm lämpötilansäädin yms. Onko siellä valoja edes taustalla originaalisti? Osa mittaristonvaloistakin pimeänä, Hitto tarvii purkaa puoliautoa :o Jos joku tietää hyvän linkin näistä valohommeleista, niin olisin kiitollinen.. Hakuakin voin vielä yrittää uudestaan.
-
No searchilla ja googlella sain kyllä lisää infoa hammastangosta ja mittarin valoista.
Valojuttuihin ei tarvi siis palata tän enempää, se ei vaadi kuin aikaa ja muutaman dollarin. ELK
Mutta se hammastanko, Ebayssa maksaa noin 270€€roa. Kysymys kuuluukin, onko vanha korjattavissa edullisesti? ::)
-
Pakoputken vuoto selvitetty, siitä liitoskohdasta kun katti loppuu ja takaputki alkaa. joku oli hitsaillut sitä kiinnikettä, meni sit tovi rälläköidä se irti. Uus kiinnike tilalle ja johan hiljeni.
Miks pitää hitsata vitosen osaa.?. äly hoi. ;D