Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kari1304 - 29.06.2011, 16:59:05

Otsikko: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: Kari1304 - 29.06.2011, 16:59:05
Moi. Tuli laitettua itselle kyseinen Volvo ja aattelin ennen ensimmäistä pitempää reissua vaihtaa siihen uudet moottoriöljyt. Kiinnostaisi tietää, että minkä kokoinen tiiviste sopii tuohon öljyproppuun.
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: Henkka863 - 29.06.2011, 17:05:10
Tais olla 24x18x1,5.

P.s Kannattaa varmaan käytää haku toimintoa täällä foorumilla, sillä luulis löytyvän
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: Kari1304 - 29.06.2011, 17:31:26
Kiitos vastauksesta. Yritin haulla katella, mutta en löytänyt tietoa.
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: JiiV70 - 29.06.2011, 18:08:14
Tuotahan ei välttämättä tarvi vaihtaa, jos entinen näyttää hyvältä.
Ex-autoon vaihdoin 5 kertaa öljyt, sama tiiviste.
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: Kari1304 - 29.06.2011, 18:38:12
Onkos se tiiviste sitten ihan normaali kuparitiiviste vai millainen se on?  Nimittäin jos on semmonen prässäytyvä kupari tiiviste niin sen saa hintaa 0,5 € samalla ku hakee uuden suodattimen.
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: Henkka863 - 29.06.2011, 18:55:21
Siis ihan normaali suorapintainen kuparitiiviste
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: Kulmamies - 29.06.2011, 20:41:01
Siis ihan normaali suorapintainen kuparitiiviste

Tulevaisuutta ajatellen kannattaa ehdottomasti laittaa alumiininen tiiviste, niin propun aukaiseminen on huomattavasti helpompaa. Kuparisella on outo taipumus jämähtää niin pirun tiukkaan.
Otsikko: Vs: V70 vm. 02 D5 Öljypropuntiiviste?
Kirjoitti: (Miksu) - 29.06.2011, 21:13:47
Tulevaisuutta ajatellen kannattaa ehdottomasti laittaa alumiininen tiiviste, niin propun aukaiseminen on huomattavasti helpompaa. Kuparisella on outo taipumus jämähtää niin pirun tiukkaan.

Juuri noin ja siksi alkuperäinen tiiviste onkin alumiinia.
Mitenkähän se hienosti sanotaan... kupari ja alumiini muodostaa sähköparin, joista epäjalompi, eli alumiini alkaa syöpyä.
Ja tosiaan pääsääntöisesti kuparitiivisteellä vastaantulleet on ollut niin lujassa, että aina ei meinaa saada normaali voimalla auki, samaa ongelmaa ei ole tullut alumiinitiivisteen kanssa.

Haulla tuo tieto olisi tosiaan löytynyt, kun siitä ei montaa viikkoa ole, kun vastauksen kirjoitin, joskin auto taisi olla eri, joten ei voi olettaa kysyjän tietävän, että kyseessä on samat proput vaikka olisi kyseisen vastauksen löytänyt.