Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: axubub - 02.10.2015, 16:04:09
-
Mites tommosesta b200et motronicista.luetaan vikakoodit?
:facepalm:
-
Yleismittarilla antureista/ecu sta :)
-
Ja miten sitte sillä yleismittarilla mittailla ecuu ja antureita? en oo tämmösee pahemmi perehtynyt vielä :D neuvoja otetaan aina vastaan :) :hello:
-
Kerro mikä on ongelma
-
Ei siis ole varsinaista vikadiagnostiikkaa olemassakaan, josta voisi suoraan koodeja lukea...
-
Ongelmana on semmonen kun laitan käyntiin auton kierrokset pomppii ja sammuu heti melkeen ellei pidä kaasua
Sitä ennen auto pysy vielä käynnissä kierrokset pomppien tasakaasu ajossa auto nyki ja haluis sammuttaa.??
Koneen ku pistää käyntii antaa tasa kaasua sille nii päpättää ja kun kaasun ottaa pois sammuu heti.
-Mitattu kaasuläpän asentoanturi / tyhjäkäynti venttiili tk moottori/ tulpat vaihettu virranjakaja pyöriä johdot.
Aattelin sen takia kysästä jos pystyy vikakoodeja lukea tommoseta ecusta ku ideat alkaa vähäsen loppuu.
-
Olet varmaan polttoainepaineen mitannut? Oletko myöskin kattonut paine silloin kun moottori "päpättää"
-
Juu paineet mitattu ja säädetty aeromotive b paine säätimellä mis mittari. Pitäis varmaa mitata suuttimien resistanssi.
-
Jos paineet kunnossa niin tarkista myöskin tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878)
Hyvin tärkeä anturi motronicille, mulla on ollut ongelmia ton kanssa. Eli kaivat auki ecun töpseli ja ton 13 paikan ja maan välillä pitää antaa noi vastukset. Jos ei niin kone elää omaa elämää
-
Juu menen tossa kohta mittaamaan ne arvot. nii ilomottelen mitä kävi. :o
-
Juu elikäs lämpötila anturin arvot näytti aika lähelle samoja. Ongelma korjaantu korkea ohmisten suutinten esivastus joka kettuili. Elikäs perus ohituksen tein sille. Mittasin sumut ja arvot oli siinä 11-12ohm sitthen vaihoin lämpötila anturin ku löyty uus kaapista. Ja nyt se näköjään toimi ihan normaalisti kierrokset ei pomppinu jne. :0
-
Niin itse en käytä ollenkaan esivastusta korkeohmisten kanssa (15ohm) vaan mulla on ohitettu, kuulema ecu ei tykkää jos se saa väärää ohm tietoo. Tai onko se vaan Jetronicin vaiva en tiedä. Hienoo kun sait toimii
-
xd palataampas asiaan vika ei kummiskaa hävinny. kierrokset ei ainakaan pompi nyt niin kovasti enään. mikä ihmetyttää
ajamalla tasakaasulla pätkii aikas paljon vieläkin ja käyntii kun laittaa ei eka halua pysyy käynnissä tuntuu että sammuu
seokset näyttää tyhjä käynnillä 13-14 afr :O sit se hyppelee 13-17?? ennen näytti 11-12afr tyhjäkäyntiii. sitkun lähtee ajelemaan
tasakaasu tai vähän rajumpaa kaasua nii afr on 9-11 ????
ja eiks se ect anturi sijainti ollu kolmos imukavanan alapuolella????
Kiirettä pitää kohta katsastus
-
Tuollahan näyttää olevan jotain vanhaa keskustelua arvoista, lähinnä imm on hyvä vikakohde, oletko tutustunut?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=595.0
-
ja eiks se ect anturi sijainti ollu kolmos imukavanan alapuolella????
Jep just se mikä menee siihen 13 tinnille