Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: RuuBBe - 04.10.2015, 22:19:54
-
Morjes. Tuli hommattua tuollainen 850 diesel(d5252t?) Ja ongelmana olisi, kun autolla lähtee kylmänä ajelemaan tehot ovat tallessa, jaksaa mennä ripeästi ja savutus normaalia, mutta auton lämmettyä tai muutaman kilometrin ajettua alkaa vetäytymään laiskaksi ja mustaa tulee niin paljon ettei taakse nää. Ilmanputsari on vaihdettu eikä vaikutusta. Mistähän kiikastaa ?
-
Kuluuko öljyä ja käyt haistamassa sitä mustaa savua, oma arvaus olisi turbo kun en täältä asti haista millään sitä ;)
-
Myös kannattaa tarkistaa, ettei mistään vuoda ahtoja? EGR-venttiilin jumittelu myös voisi aiheuttaa tuollaista...
-
Kiitoksia vinkeistä, täytyy lähipäivinä alkaa katsomaan tarkemmin. Mites voiko pumpun ajotus vaikuttaa tuollatavalla esim. Hampaan pielessä? Ja mistä päin löytyy ajotus merkit pumpulle/ ylipäätään koko koneelle? Automaatti kyseessä.
-
http://vwts.ru/forum/142597.html
Tuossa paljon samaa (sama kone), en oikein usko ajoitus vikaan kun hyvin käyntiin lähtee, ajoituksen näet tietokoneella, kuluttaako öljyä, kumpaa sauhua öljyä vai polttoainetta, nenä käteen ???
-
Ihan normaalilta diesel käryltä haisee.
-
Jos pelkkä ajoitus olisi, niin sen pitäisi olla tosi pahasti pielessä että paljon savuttaa.
Tarkistele kaikki letkut ja putket, että ehjiä ja kunnolla kiinni. Ota kaveri avuksi, koettakaa yhdessä selvitellä ja kuulostella että vuotaako selvästi jostain?
Sen EGR-venttiilin voi joka tapauksessa tukkia, onhan sekin sitten eliminoitu mahdollisten syiden listalta.
-
kannen päällä olevan mustan huohotustsydeemin rikkinäisyys aiheutti omassa kulkineessa vaimeaa kulkua... helppo tarkistaa... Osanen maksaa Sinisellä hunajaa mutta kannattaa kysellä foorumin shoppailuosastolta, joskos löytyis edullisesti (mikäli siis tämä rikki)