Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kettu- - 05.10.2015, 08:46:21
-
Vika ilmeni eilen kun lähdin käymään kaverilla matkaa noin 15km moottoritietä. Ajoin motarin rampista alas ja pysähdyin liikennevaloihin niin siinä sitten kone alkoi käymään ikäänkuin nykien... Liikennevalot vaihtu vihreiksi lähdin siitä ajamaan vielä vähän matkaa auto toimi hyvin kaverin parkkipaikalle asti kunnes kävi noin 3min tyhjäkäyntii ja alko taas yskimään (käy kuin tärähtäis välillä). Noo kaverin kans luettiin vikakoodit autocom jollain testerillä eikä löytäny mitää vikakoodii moottoriin liittyen ainoastaan takakontista. Lähdin siitä sitten kotiin ja samoissa valoissa taas alkoi kone nypyttämään tyhjäkäynnillä... Ajoin motaria kotiin auto toimi moottoritiellä hyvin kunnes olin kotipihalla ja annoin käydä vähän aikaa noin minuutin kävi hyvin ja taas yhtäkkiä alkoi nykimällä käymään. Autolla ajettu 272tkm.
-
Käy suuttimien liittimet läpi.
-
Käy suuttimien liittimet läpi.
aii ne metalliputket mitkä tulee suuttimien päälle vai meneeks sinne muita johtoja
-
aii ne metalliputket mitkä tulee suuttimien päälle vai meneeks sinne muita johtoja
Ei metalliputkia vaan sähköliittimiä tarkoitin.
-
Pitänee tänään tutkia, vaikka eilen tein periaatteessa samanlaisen ajon kun tulin töistä kotiin motaria pitkin eikä kyseisiä nykäyksiä rampin jälkeen tullut ja kone kävi hyvin myös kotipihalla.
-
Kattelin niitä johtoja ja kokeilin liittimiä ei nyt mikää ainakaa tuntunu et ois löysällä.
-
Mulla oli V70 2.4D Volvossa joku aika sitten samansuuntaista ongelmaa, eli valoihin pysähtyessä (vaihde vapaalle) kierrokset tippuivat niin alas että auto meinasi sammua. Kytkintä polkaisemalla kierrokset nousivat normaaliin tyhjäkäyntikierroksiin. No, viikkoja myöhemmin auto meni vikatilaan ja syyksi ilmeni jonkun aiemman omistajan autoon laittama "viripalikka" eli Race Chip >:( joka oli lauennut. Palikka pois ja vikakoodin nollaus ja auto toimii taas hyvin. Tämän jälkeen myöskään tätä kierrosten hyytymistä ei ole enää tapahtunut kertaakaan.
-
Mulla ei ole nyt tehnyt tuon tapahtuman jälkeen kertaakaan uudestaan tota... Tiiä sit mikä siin oli ??? Eli kuukausi sitten tehny noin eikä ole toistunut.
-
Vika on taas lähiaikoina palaillut takaisin liikennevaloissa nykähtelyinä ja muuten huonona tyhjäkäyntinä. Vian saa helposti päälle ajamalla noin 20 minuuttia sitten jos ei ala heti käymään huonosti niin pitää kierroksia noin kolmessa tonnissa ja nostaa kaasun ylös. Olen myös tehnyt oudon huomion että vikaa ei saa esiintymään ilmastointi päällä. :idiot2:
-
Kompura tai laturi laittaa vastaan? Apulaitehihna pois päältä ja testaamaan.
-
Siis auto käy hyvin kun ilmastointi on PÄÄLLÄ. Mikä on todella outoa. Ja autoon on vaihdettu noin vuosi sitten uusi ilmastoinnin kompura.
-
Oletko tarkistanut kun ilmastointi ei ole päällä niin pääty levy kompurassa pysyy pysähtyneenä?
-
Pitääpä käydä kattoo jos ei tänää enää ennätä niin huomenna. Kai sen näkee hyvin päältäpäin katottuna?
-
Pitääpä käydä kattoo jos ei tänää enää ennätä niin huomenna. Kai sen näkee hyvin päältäpäin katottuna?
pitäisi näkyä päältäpäin
-
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Volvo/VOLVO-V70/2008_2013/J%C3%A4%C3%A4hdytyslaitteet-&-L%C3%A4mmityslaitteet/Ilmastointi-Kompressori/Kaikki/ID-30512292/OEM-P30761390/# se ois niinku ton näkönen se mun kompura ja kyllä sii näytti kaikki osat pyörivän oli Ac päällä tai ei. Noissa joissakin kompuroissa näyttäis tuo päätylevy näkyvän mut tuossa mallissa ei oo sellaista.
-
Tarkistin omasta, niin eipä kompuraa päältäpäin päässyt näkemään koska on tehostimen pumppu edessä.
Normaalisti kun ilmastointi on automaatti asennossa se pääty levy aika ajoin pysähtelee,