Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Luxor - 05.10.2015, 18:11:04
-
Olen harkinnut v70 tdi vm-11 d3 moottorilla tuomista Saksasta mutta onko niiden lämmityslaitteissa tai latureissa akuissa eroja?Onko huohotunputkessa lämmitys vastus?Sen nyt voi suoraan lukea jos ei ole webastoa/istuin lämmitintä mutta löytyykö ptc vastus??Joku voisi laittaa ihan faktaa peliin aiheesta tai joku sellainen kirjoittaa joka on sieltäpäin auton tuonut että kuinka pärjää Suomen talvessa??Itse olen monta vuotta sitten tuonut bmw 528 ja ainut mitä tein niin eristin huohotinputken ja siinä kaikki.Bmw lämpisi tosi hyvin suomen talvessa ei mitään ongelmaa!
-
Pari oon tuonnut toisesta meni tai alkoi vuotaa vaihdelaatikon stefa heti eka talvena ja poistetiin huohotihputkesta jokin " suodatin " ( Saksasta ). Tuo vauhtipyörän stefan vaihto oli aika arvokas automaattilaatikko.
Toisen toin Ruotsista ilman mitään murhetta. Molemmissa lämpöä piisas hyvin.
Myin molemmat Nettiautossa ja hyvin menivät kaupaksi. Kyllä noi tuontiautot pelaa yhtälailla mielestäni.
Noiden verotus oli kyllä ihan hatusta vedetty ei mitään logiikkaa. Kaipa siinäkin menty parempaan suuntaan jo.
-
Empiiristen havaintojen perusteella (n=1) sanoisin, että kaikissa Saksaan myydyissä ei ole lämppärin ptc-vastuksia. Kun laittaa webaston tmv, niin pärjää oikeinkin hyvin. Sellainen yksilö kannattaa katsoa, johon günther on ostanut istuinlämmittimet, sillä niiden lisääminen jälkikäteen vaikuttaa aika järjettömän hintaiselta, jos original-osilla tekee.
Ruotsia kannattaa kyllä myös vilkuilla. Saattaa olla jopa edullisempi kuin Saksan tuonti, jos saa mukaan oikeat talvirenkaat ja webasto on valmiina.
-
Ex -01 D5 V70:ssä oli naftalämppärit + penkinlämmittimet, kun sen Saksasta tuotin. Ja hyvin lämpö piisasi. Ainoastaan lampunpesurit puuttuivat, mutta nekin lienevät nykyään kaikissa xenon valoissa.
Pakoputket taitavat olla Skandinavian malleissa rosteria. Näin ymmärsin huollon puolelta. Kuulemma tuontivolvojen kanssa näkivät ensimmäiset ruostuneet putket :D Tosin liekö tuo ongelma eikä ne osat kai suhteettoman kalliita ole.
-
Hieman muokkasin otsikkoa, ihan sen takia ettei aiheuta väärinkäsityksiä, TDI kun viittaa näihin vanhempiin VAG-koneellisiin. :)