Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jeze - 30.06.2011, 10:53:49
-
Editoidaampa nyt alkupostaus ihan uudestaan:
Paikallisella pajalla käytiin letkut läpi, kellon ja hukkaportin toimintaa kokeili jollain live testereillä tms. eikä missään tuntunut olevan mitään vikaa. Itse taas normaalissa ajossa tein sellasen huomion, että kun normaalisti oikasee oikean nilkan rivakasti, niin ahdot pomppaavat sinne 1barin tienoille, MUTTA välillä taas sama liike nostattaa ahdot vain puoleen baariin ja tuntuu ettei auto liikkuisi mihinkään.
Joten mistähän vikaa nyt sitten kannattaisi lähteä etsimään. TCV on vaihdettu IPD:N HD malliin, joten sen voi pyyhkiä heti listalta pois. Autoon on vaihdettu putkisto ja ohjelmoitu Harisella, kannattaiskohan sieltä suunnalta kysyä jeesiä?
-
Vikakoodit vilkaisemalla tietenkin selviäisi jotain? Kun kerran ilmoitus tulee näyttöön, on siellä tallentuneena jokin koodi tai useampi.
-
Täytyy koittaa saada kaverilta lukijaa sen verran lainaan, että näkisi mitä koodeja sieltä löytyy... Sattuu kaveripiiristä vain yhdeltä sellainen löytymään ???
-
Jos tuo "DSTC huolla pian" viesti ilmestyy sen jälkeen kun on kääntänyt pyörät jompaankumpaan ääriasentoon, niin silloin vika on todennäköisesti ratin asentotunnistimessa.
Tuo tunnistin kustantaa aiempien aiheesta kirjoitettujen viestien perusteella jotain luokkaa 600 eur. Vikakoodit kannattaa kyllä lukea.
-
Vikakoodinlukija antoi ainoastaan koodin 1237. Mitähän se tarkoittaa?
EDIT: Nopealla googlauksella löyty tällainen: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/126763-99-s80-t6-obd2-codes/
Liittyykö se nyt tuohon TCV:hen vai mitä hemmettiä? :D Sekava topicci tuo... Kuitenkin DSTC:n takia noita vikakoodeja luin, mutta jos TCV:ssä on jotain häikkää, niin eihän se DSTChen voi liittyä? :o En auton toiminnassa ole kyllä huomannut mitään outoa.
Jos tuo "DSTC huolla pian" viesti ilmestyy sen jälkeen kun on kääntänyt pyörät jompaankumpaan ääriasentoon, niin silloin vika on todennäköisesti ratin asentotunnistimessa.
Tuo tunnistin kustantaa aiempien aiheesta kirjoitettujen viestien perusteella jotain luokkaa 600 eur. Vikakoodit kannattaa kyllä lukea.
Ei ilmesty tuolloin. En nyt varmasti voi sanoa, mutta en usko. Pitää tarkistaa asia kuitenkin.
-
Mikä mahtaa olla koodin etuliite? Jotain kirjaimia?
Jos vikakoodit on luettu perus obd-testerillä, ei kannata niiden kanssa lähteä mitään ajonvakautusvikaa etsimään, koska se järjestelmä ja lähes kaikki muutkin auton järjestelmät eivät kuulu obd-diagnostiikan piiriin vaan vaatii testerin jolla pystyy lukemaan kaikkien yksiköiden vikakoodit.
Eli jos koodit on luettu sillä obd-testerillä, ollaan edelleen lähtökuopissa ja ne koodit pitäisi lukea :)
-
Mikä mahtaa olla koodin etuliite? Jotain kirjaimia?
Jos vikakoodit on luettu perus obd-testerillä, ei kannata niiden kanssa lähteä mitään ajonvakautusvikaa etsimään, koska se järjestelmä ja lähes kaikki muutkin auton järjestelmät eivät kuulu obd-diagnostiikan piiriin vaan vaatii testerin jolla pystyy lukemaan kaikkien yksiköiden vikakoodit.
Eli jos koodit on luettu sillä obd-testerillä, ollaan edelleen lähtökuopissa ja ne koodit pitäisi lukea :)
Nyt on ihan pakko sanoa, että en ole ihan varma :D Mielestäni siinä ei ollut kirjainta etuliitteenä. Vikakoodi ei ole tullut nyt vielä takaisin, joten en voi tarkistaa asiaa. Ja koodit tosiaankin luettiin perus obd-testerillä :) Tarvis varmaan siniselle sitten hurauttaa ja maksaa miljuunia pelkästään vikakoodien lukemisesta ;D
-
Tarvis varmaan siniselle sitten hurauttaa ja maksaa miljuunia pelkästään vikakoodien lukemisesta ;D
VIDA+DICE löytyy muualtakin kuin Siniseltä, lisäksi ei se Siniselläkään välttämättä miljuunia maksa. Lisäksi monilta yleiskorjaamoilta löytyy esim. AutoComin testeri, silläkin pääsee aika hyvin kaikkiin moduleihin kiinni.
Omaan S60 testailin tuota AutoComia talvella, siinä tosin ei DSTC:tä ole joten en nyt ihan 100% varmaksi pysty sanomaan että lukeeko kaikkea tarvittavia juttuja, luulisin että kyllä.
Joka tapauksessa koodien luetuttaminen on todennäköisesti halvempi tapa kuin alkaa arvontaperiaatteella vaihtamaan palikkaa.
-
Joka tapauksessa koodien luetuttaminen on todennäköisesti halvempi tapa kuin alkaa arvontaperiaatteella vaihtamaan palikkaa.
tästä olen täysin samaa mieltä
-
Viime talvena Oulun Wetterillä vikakoodien luku ja tarkistus ettei vikaa oikeasti ole maksoi 70€. Ei omasta mielestä paha.
-
Viime talvena Oulun Wetterillä vikakoodien luku ja tarkistus ettei vikaa oikeasti ole maksoi 70€. Ei omasta mielestä paha.
Olihan tämä sarkasmia, olihan?
:idiot2:
-
Olihan tämä sarkasmia, olihan?
:idiot2:
Ei ollu. Nyrkkipaja otti 25€ pelkästä nollauksesta, eikä ne siihen hintaa tarkista onko autossa oikeasti vikaa. Volvolta saa vikakoodien luvun päälle aina diagnoosin että mikä on mahdollisesti vikana. Tai siis ainakin itse olen saanu.
-
Volvolta saa vikakoodien luvun päälle aina diagnoosin että mikä on mahdollisesti vikana. Tai siis ainakin itse olen saanu.
Tässä se tärkeä pointti tulikin. Pelkät koodit ei vikaa kerro yksinään.
Hintaan en ota kantaa, että onko 70€ kallis vai halpa.
-
Ei ollu. Nyrkkipaja otti 25€ pelkästä nollauksesta, eikä ne siihen hintaa tarkista onko autossa oikeasti vikaa. Volvolta saa vikakoodien luvun päälle aina diagnoosin että mikä on mahdollisesti vikana. Tai siis ainakin itse olen saanu.
No eipä se sitten niin paha ole. Ajattelin vain, että se menee systeemillä: "Vikakoodi P1237, kiitos käynnistä"
Tuo vikakoodi ilmesty taas takaisin. Se on siis P1237. Mitähän se mahtaa tarkoittaa? Ei taida mitenkään liittyä tuohon DSTChen, mutta eipä jaksa uutta aihetta tämän takia aloittaa. :) Aiheen otsikkon vaihtaminen varmaan riittää
-
Eikös toi yleisissä obd-koodeissa tarkoita liian alhaista ahtopainetta?
-
Goolgaamalla tuli muutamakin vaihtoehto, yksi juuri tuo mainitsemasi. Mikäli se tuo on, niin sattuipa sopivasti. Alkuviikosta pitäisi lyödä ahtopainemittari kiinni ja HD TCV. Täytyy käydä samalla letkut läpi.
-
Tuo koodi ei varmasti tuosta DSTC:stä johdu. :)
http://www.micro-tronik.com/faultcodes/obdiifaultcode_p1237.html (http://www.micro-tronik.com/faultcodes/obdiifaultcode_p1237.html)
-
Onkohan tuo vika koodi nyt tuo ylemmän linkin mukainen vai joku muu. Toisella vikakoodin lukijalla kun luin, niin se ilmoitti seuraavaa "Injector Circuit Cylinder 6 Intermittent". Tosin se ei tunnistanut Volvoa, mutta tuo vikakoodi tarkoittaa tuota ainakin viidessä eri muussa merkissä.
EDIT: Ja täällä on tällasia: http://www.dtcsearch.com/P1237/
:idiot2:
-
Milläs ton DSTC koodin saa luettua, ittellä palaa toi kans ja sacantool ja elmo ei ainakaan löytänyt vikakoodeja. Onks tää DSTC sellate minkä saa vaan volvolla luettua? s60 -01 T5
-
Milläs ton DSTC koodin saa luettua, ittellä palaa toi kans ja sacantool ja elmo ei ainakaan löytänyt vikakoodeja. Onks tää DSTC sellate minkä saa vaan volvolla luettua? s60 -01 T5
Pitää olla semmoinen laite joka tunnistaa Volvon koodit. Esim BSR:n lukija pitäisi kai käydä.
-
Pitää olla semmoinen laite joka tunnistaa Volvon koodit. Esim BSR:n lukija pitäisi kai käydä.
Löytyyks näihin mitään sellasta kohtuu hintasta(noin 100€) millä pääsis noihin kaikkiin ohjausyksiköihin käsiks muutaku toi bsr?
-
Löytyyks näihin mitään sellasta kohtuu hintasta(noin 100€) millä pääsis noihin kaikkiin ohjausyksiköihin käsiks muutaku toi bsr?
Ei
-
Nyt lisää päivitystä tähän aiheeseen. Kerrankin osu VP viikolle, niin sai vietyä auton huoltoon.
Eli vikakoodit luettiin ja vikana on "Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen" eli niin kuin tässä on jo hiukan arvailtukin. Paikallisella pajalla käytiin letkut läpi, kellon ja hukkaportin toimintaa kokeili jollain live testereillä tms. eikä missään tuntunut olevan mitään vikaa. Itse taas normaalissa ajossa tein sellasen huomion, että kun normaalisti oikasee oikean nilkan rivakasti, niin ahdot pomppaavat sinne 1barin tienoille, MUTTA välillä taas sama liike nostattaa ahdot vain puoleen baariin ja tuntuu ettei auto liikkuisi mihinkään.
Joten mistähän vikaa nyt sitten kannattaisi lähteä etsimään. TCV on vaihdettu IPD:N HD malliin, joten sen voi pyyhkiä heti listalta pois. Autoon on vaihdettu putkisto ja ohjelmoitu Harisella, kannattaiskohan sieltä suunnalta kysyä jeesiä?
-
Nyt lisää päivitystä tähän aiheeseen. Kerrankin osu VP viikolle, niin sai vietyä auton huoltoon.
Eli vikakoodit luettiin ja vikana on "Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen" eli niin kuin tässä on jo hiukan arvailtukin. Paikallisella pajalla käytiin letkut läpi, kellon ja hukkaportin toimintaa kokeili jollain live testereillä tms. eikä missään tuntunut olevan mitään vikaa. Itse taas normaalissa ajossa tein sellasen huomion, että kun normaalisti oikasee oikean nilkan rivakasti, niin ahdot pomppaavat sinne 1barin tienoille, MUTTA välillä taas sama liike nostattaa ahdot vain puoleen baariin ja tuntuu ettei auto liikkuisi mihinkään.
Joten mistähän vikaa nyt sitten kannattaisi lähteä etsimään. TCV on vaihdettu IPD:N HD malliin, joten sen voi pyyhkiä heti listalta pois. Autoon on vaihdettu putkisto ja ohjelmoitu Harisella, kannattaiskohan sieltä suunnalta kysyä jeesiä?
Eli eka otat sen TCV:n keltasen letkun(mikä menee kellolle) Imet sitä ja laitat kielen kiinni siihen jos kieli jää kiinni letkuun alipaineen johdosta on kello ok. Sen jälkeen teet saman jutun bypassin letkulle(tulee siihen imusarjaan)
eli pitäisi kielen jäädä kiinni letkuun ainoa ero tässä on se kun irrotat kielen letkusta tulisi bypassista kuulua sellainen "pop". Jos nämä molemmat toimii niin seuraava askel on paineistaa ahtopuoli/imupuoli. Jos olet Etelä-suomesta
niin suosittelen suuntaamaan Samppa-sportille sie toi paineistaminen onnistuu helposti ja kivuttomasti eikä maksa pientä omaisuutta.
-
Eli eka otat sen TCV:n keltasen letkun(mikä menee kellolle) Imet sitä ja laitat kielen kiinni siihen jos kieli jää kiinni letkuun alipaineen johdosta on kello ok. Sen jälkeen teet saman jutun bypassin letkulle(tulee siihen imusarjaan)
eli pitäisi kielen jäädä kiinni letkuun ainoa ero tässä on se kun irrotat kielen letkusta tulisi bypassista kuulua sellainen "pop". Jos nämä molemmat toimii niin seuraava askel on paineistaa ahtopuoli/imupuoli. Jos olet Etelä-suomesta
niin suosittelen suuntaamaan Samppa-sportille sie toi paineistaminen onnistuu helposti ja kivuttomasti eikä maksa pientä omaisuutta.
Kiitos vinkeistä! Pitää mennä imemään letkuja kunhan töiltä kerkeää :2funny:
EDIT: Länsi-Suomessa asustelen, joten hiukan tulee turhan pitkä matka samppa-sporttiin :-\
-
Nyt on letkuja imetty. kello ainakin toimii, pässin letkua imiessä ( ;D) kieli jää kyllä letkuun kiinni, mutta mitään selvää ääntä en ainakaan pässistä kuule? pitäiskö siitä kuulua ihan selvä ääni? mulla on siinä välissä kyllä t-haara josta menee letku ahtomittarille, voisko se vaikuttaa asiaan kun suulla ei saa kuitenkaan hirveetä imua aikaseks?
-
Nyt on letkuja imetty. kello ainakin toimii, pässin letkua imiessä ( ;D) kieli jää kyllä letkuun kiinni, mutta mitään selvää ääntä en ainakaan pässistä kuule? pitäiskö siitä kuulua ihan selvä ääni? mulla on siinä välissä kyllä t-haara josta menee letku ahtomittarille, voisko se vaikuttaa asiaan kun suulla ei saa kuitenkaan hirveetä imua aikaseks?
Jos ei kieli irtoa ittestään siitä letkusta nii pässi on ainakin sit ok, jos on vanha pässi niin ei välttämättä kuulu sitä "poks" ääntä.
Edit: koitappa vie imee ennen sitä haraa, eli otat siitä haarasta lekun irti ja imet siitä.
-
Jos ei kieli irtoa ittestään siitä letkusta nii pässi on ainakin sit ok, jos on vanha pässi niin ei välttämättä kuulu sitä "poks" ääntä.
Edit: koitappa vie imee ennen sitä haraa, eli otat siitä haarasta lekun irti ja imet siitä.
Se letku on niin lyhyt että en saa imettyä sitä. pitää pistää siihen väliaikanen letku ja kokeilla sillä.
-
Se letku on niin lyhyt että en saa imettyä sitä. pitää pistää siihen väliaikanen letku ja kokeilla sillä.
Jokos tämä selvis mikä ton aiheuttaa?