Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: miica76 - 30.06.2011, 14:10:19

Otsikko: 960 2.5 -96 Puolien testaus ja uusi pakoputkisto
Kirjoitti: miica76 - 30.06.2011, 14:10:19
Otsikon mukainen auto ja epäilisin että joku kuudesta puolasta sökö kun ei käy kunnolla kuin isoilla kierroksilla. Tulpat vaihdettu ja ei auttanut mitenkään. Eli onko mitään mahdollisuutta testata kotikeinoin puolien toimintaa??
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: HRemes - 30.06.2011, 19:49:23
Lainaan vähän tätä miica76 aihetta, eli mistä saa nuita kutvosen puolia, ja mihkä hintaan? :idiot2:
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: Lankku - 01.07.2011, 00:34:08
Johtoja vaan puola kerrallaan irti auton käydessä, sillai se löytyy. Uudet maksoivat viimeksi Volvolla noin/vähän vajaa 80e/kpl. Käytettyjä saa noin 30e/kpl.
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: miica76 - 03.07.2011, 09:51:48
Nyt on puolat testattu ja kunnossa ovat koska käynti muuttuu joka puolan johdon poistolla ihan pas...! Huomasin siinä kun auto käydä louskutti tyhjäkäynnillä niin kauhea bensan käry tulee pakarista???
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: HTK - 03.07.2011, 17:19:35
Yksi  vaihtoehto  on  kokeilla  ylimääräisellä tulpalla  että  antaako  kipinän  joka  puolalta. Tarkista  myös  tulppien  toiminta,  samat  oireet  kuin  puolan  hajotessa.  Yleensä  tuo  kone  pyörii  vielä  kohtuullisesti  viidellä,  mutta  ei  enää  neljällä.  Eli  tarkista  vielä  kaikin  puolat  ja  tulpat.
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: miica76 - 10.07.2011, 23:10:12
No niin palataas taas asiaan puolat testattu ylimääräisellä tulpalla ja kipunaa tulee jokaisesta oikein loistavasti! Sellanen seikka tuli mieleen että onko jotain lämpötila anturia joka vois sotkea käynnin? Muutaman kerran kun auto ollut kaverin tallis jossa todella viileää niin lähtee hienosti käymään ja käy ihan loistavasti!!??

Sitten pisti silmään tällänen juttu --->

 (http://i595.photobucket.com/albums/tt34/miica76/palapuuttuu.png)  mahtaako tuo puuttuva palanen olla tärkeäkin???

Seuraava kysymys mikä tämä on ---->

 (http://i595.photobucket.com/albums/tt34/miica76/miktmon.png)
pitää vaan jäätävää melua kun kylmänä käynnistää auton lakkaa kyllä hetken päästä??

Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: Juniku - 11.07.2011, 00:18:50
No niin palataas taas asiaan puolat testattu ylimääräisellä tulpalla ja kipunaa tulee jokaisesta oikein loistavasti! Sellanen seikka tuli mieleen että onko jotain lämpötila anturia joka vois sotkea käynnin? Muutaman kerran kun auto ollut kaverin tallis jossa todella viileää niin lähtee hienosti käymään ja käy ihan loistavasti!!??

Sitten pisti silmään tällänen juttu --->

mahtaako tuo puuttuva palanen olla tärkeäkin???

Seuraava kysymys mikä tämä on ---->

pitää vaan jäätävää melua kun kylmänä käynnistää auton lakkaa kyllä hetken päästä??

1. Tuskinpa, eihän tuota pintaa vasten hihnaa ole, tuskin on vielä niin pahasti tasapaino mennyt että täristäisikään.
2. Ilmapumppu, täysin turha California saastekapistus jonka tarkoitus on pienentää päästöjä kun kylmän koneen käynnistää, työntää siis ilmaa pakoputkeen kunnes kone lämpiää.
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus
Kirjoitti: Hannu_264 - 11.07.2011, 09:27:33
Pari parista 24v koneesta kokemusta, molemmissa on esiintynyt käyntihäiriöitä. Oskiloskoopin kanssa sitten kerran etsin urakalla mistä johtuu... Vika löytyi koneen ja tulipellin välisestä kampiakselin asentoanturin liittimestä, oli murentunut ja löysä, signaali pääsi pätkimään vähän miten sattuu seurauksella että ohjainyksiköltä tuli ihmeellisiä piikkejä, mitkä hajottimat vahvistimia ja puolia.

Tarkistaa avaamalla ks liitin, jos pinnit hapettuneet tai liitin murenee käsiin niin siinä luultavasti syyllinen. Letkun kanssa voisit myös kuunnella ne kumipalkeet moottorin ja imusarjan välistä. Nekin saattavat olla revenneet ja sitä käyttä seos menee poskelleen...
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus ja uusi pakoputki!
Kirjoitti: miica76 - 20.07.2011, 15:16:53
Käytetään vanhaa topiccia onko kukaan tilannu ulkomailta pakoputkistoa autoonsa? Ajattelin omaani tilata kun omasta tuo etummainen putki(siis se missä katti on) jo kertaalleen hitsattu kuntoon. Kyselin volvolta etummaisen putken hintaa kun ei kerta saa tarvikkeena ei kuulemma saa. niin volvolla vain vajaa 2000e tai sitte kusetti oikein urakalla!?? Löysin yhden paikan enkuista ja tuli mieleeni mahtaako tuo kyseinen sarja sopia meikäläisen pirssiin?? tässä linkkiä: http://www.onlineautomotive.co.uk/Products.aspx?ProductID=387936&VehicleID=253429 (http://www.onlineautomotive.co.uk/Products.aspx?ProductID=387936&VehicleID=253429)
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus ja uusi pakoputki!
Kirjoitti: Juniku - 21.07.2011, 17:47:09
Kyselin volvolta etummaisen putken hintaa kun ei kerta saa tarvikkeena ei kuulemma saa. niin volvolla vain vajaa 2000e tai sitte kusetti oikein urakalla!??

Vanhat huhut kertoi että se maksaa tonnin. Huh huh, on siinä raudalla hyvä kilohinta.
Mulla menee putki kokonaan uusiksi katin jälkeen, onneksi selviää niinkin vähällä kuin 150 egellä.
Otsikko: Vs: 960 2.5 -96 Puolien testaus ja uusi pakoputki!
Kirjoitti: Lankku - 22.07.2011, 00:45:48
Löysin yhden paikan enkuista ja tuli mieleeni mahtaako tuo kyseinen sarja sopia meikäläisen pirssiin?? tässä linkkiä: http://www.onlineautomotive.co.uk/Products.aspx?ProductID=387936&VehicleID=253429 (http://www.onlineautomotive.co.uk/Products.aspx?ProductID=387936&VehicleID=253429)
Kuvan perusteella näyttäisi oikeanlaiselta. Ja ainahan on olemassa purkuosat esim. myyntiosiosta kaivelemalla.