Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Chili - 08.10.2015, 19:08:53
-
Parina aamuna ollut ensimmäiset kilometrit aika epävarmoja; tuulilasi puolijäässä ja huurussa. Saisikohan tuollaiseen 850:een tai jopa 700-sarjalaiseen lämmitettävän tuulilasin?
-
aika varma ettei ei,nyt pitäs keksiä joku muu ratkaisu.
-
Kuttilasta saa vuoden 1966 Opel C Rekordiinkin lämmitettävän tuulilasin, niin eiköhän jopa 700 Volvoonkin löydy.
-
Ennen kuin alat tuulilasilla korjaamaan tilannetta, niin muutama huurtumista edistävä asia, mitkä aikoinaan oli pielessä kun ostin 740.
-Joku vaihtanut lämmityslaitteen puhallinmoottorin ja kytkenyt sen väärinpäin > ei puhalla ainakaan hyttiin mitään.
-Ilmastoinnin kenno pölyttynyt tukkoon > Heikentää puhallusta aikalailla..
-Vettä vuoti sisälle ja lattiamatot märät > aiheuttaa huurtumista voimakkaasti.
-
Ja puhdas ikkuna ei kerää kosteutta niin paljoa :)
-
Lisätään vielä että helpompi & halvempi asentaa sisätilanlämmitin kuin vaihtaa tuulilasi.
-
Lisäyksenä vielä et joku peitto tuulilasille yön ajaks. Välillä noita näkee edelleen käytettävän ja ilmeisesti toimii.
Ikääntyneessä lankussa on aina omat ominaisuudet.
-
Ongelma ei ole sisäpuolella, mutta aamuisin joutuu skrapaamaan ulkopuolelta. Jos tuollainen lämmitin auttaisi.
Sisätilanlämppärin huono puoli on se, että lumi sulaa auton päälle. Ja toisekseen, ei ole pistoketta, mihin isä tyrkkäisi autonsa lämmitykseen.
-
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602737/AutoGlym-De-Icer-jaanpoistoaine-500ml
-
Matto tai autopeite vaan. Kokopeite on ainakin nopee heittää autonpäälle jos ei oo ulkoista antennia. Lisälämmitin kaukosäätimellä on sit ehken se paras vaihtoehto :)
-
Sisä lämppäri autoon, ei tarvi rapata ikkunaa talvisin. Hyvä defan 2100w laite niin talvella pysyy lumettomanakin aika hyvin.
-
Ongelma ei ole sisäpuolella, mutta aamuisin joutuu skrapaamaan ulkopuolelta. Jos tuollainen lämmitin auttaisi.
Sisätilanlämppärin huono puoli on se, että lumi sulaa auton päälle. Ja toisekseen, ei ole pistoketta, mihin isä tyrkkäisi autonsa lämmitykseen.
Sisälämppäri avaa hyvin tehokkaasti lasit. Itse en ole kokenut lumen sulamista ongelmana. Hyvä vahapinta maalissa helpottanee siihenkin, ainakin yleisesti ottaen mikään ei pysy vahatun auton päällä.
Sähkön puute on tietenkin kohtuu kova este. Polttoainelämmitin olisi silloin kova sana. Onhan se kalliimpi hankinta, mutta moottorillekin olisi hyväksi saada lämpöä ennen käynnistystä.