Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: jm-team - 08.10.2015, 19:50:50
-
eli polttoaine pumppu ei ala nakuttaa ja lämmitin sammuttaa itsensä mänemättä vikatilaan (paloilma puhallin ja vesipumppu käynnistyy mutta pa-pumppu ei) polttoaine pumppu kuitenkin ehjä sillä kun syöttää sille +12 niin joka impulssista pumppaa (naksahtaa) polttoaine pumpulle tulevalle johdolle ei sähkökynällä katsottuna tule minkäänlaista virtaa kun yrittää käynnistää lämmittimen. joten kysymys kuuluu minne pa-pumpun virta impulssi on jäänyt? jollakin varmaan ollut sama ongelma joskus...
-
Kannattaa tarkistaa ylikuumenemis kytkin ardicista jos se on rikki niin pa-pumppu ei pyöri.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
"CEM-5F40 Polttonestepumppu Liian pieni signaali" joten tuskin on mitään ylikuumenemiseen liittyvää ja keväällä toimi ja nyt kesän jälkeen ei ollenkaan..
-
Se on silloin täsmälleen se ylikuumenemis anturi paskana jonka kautta tulee virta pumpulle josta tulee kys vikakoodit.
Eli Vaihda se.
-
Mistähän tuota anturia saa, ja onko osanumeroa tiedossa?
-
Mistähän tuota anturia saa, ja onko osanumeroa tiedossa?
Koitappas tuolta kyselä: http://www.autosahkotyotahonen.fi/ardic-lammittimet/
-
Helppo kokeilla kun yhdistää vaan ylikuumenemis anturin johdot
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Helppo kokeilla kun yhdistää vaan ylikuumenemis anturin johdot
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mistä kohtaa nuo johdot/anturi löytyy?
-
Mistä kohtaa nuo johdot/anturi löytyy?
Kuvassa osa nro 24 on se anturi.
(http://s2.postimg.org/o4nkord2t/Ardic_2003.jpg) (http://postimg.org/image/o4nkord2t/)
-
Kiitos kuvasta volovo70
-
Täällä samat oireet, eli ilmeisesti anturi mykkä. Mikä tuon anturin rikkoo? Vai tuleeko sille vain tunnit täyteen ilman sen kummempaa syytä?
-
wetteri kokkola 3730414 TERMOSTAATTI ARDIC 35€ vanhan mittasin yleismittarilla eikä ollu minkäänlaista yhteyttä uudessa pienehkö vastus... pitää vaihtaa katkasemalla johdot ja liittämällä uus niihin koska kyseinen anturi on osa lämmittimen johtosarjaa... volvon osapussissa kutistejatkot valmiiksi mukana... heti alkoi toimia lämmitin..
-
Kuinka pienellä (tai suurella) purkamisella tuon termostaatin pystyy vaihtamaan?
-
puskuri irti tai ainakin kuskinpuolelta niin että saa lämmittimen putoamaan vesiletkujen varaan, myös se musta muovi syylärin alta että vesiletkut antaa enemmän periksi. lämmitin itessään on ylhäältä yhellä mutterilla ja alhaalta pultilla etukelkan läpi kiinni..
-
Onko ardicissa vikaa kun termostaatti rikkoutuu? Vai tuleeko termostaateista vain valmiita ajan kanssa?
-
Tänään oman -04 xc:n ardickia selvittelin. Polttoainepumpou ei tuntus alkavan pitämään ääntä. Kaikki muu tuntus toimivan. Onko tämä lämpötila-anturi se pieni nappi ardickin kupeessa, johtosarjakopan alla?