Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: The moose - 30.06.2011, 23:48:24
-
tommonen tuli päivällä vastaan.
startti pyörii hyvin, ajettu juhannuksena talliin jossa itekseen siis hajonnut.
vikakoodi 121 maf map anturin signaali puuttuu.
b pumpun rele kuulemma vaihdettu toiseen kun ei lähtenyt..
pumppujen sulakkeet ehjät relettä en tarkistanut vaan luotin puheisiin.
pumput ei pidä mitään ääntä kun virrat menee päälle, onko tässä 2 pumppua sulakkeet on ainakin ja joku teline kuskin persuksen alla. sen kummemmin en kontannut auton alle muutakun koitin et teline on.
auton omistaja höräyttänyt starttipilotilla auton käymään poistamalla ahtoputken kaasuläpän edestä = vikakoodin aiheuttaja ??
käynnistyksen esto ? pelkkiä älyttömiä avaimia ei napin nappia eikä defan tappia.
pensaa tankissa punasen viivan yli vähäsen, opiskelijavalo ei pala.
ideoita ?
-
Oisko sama ku mulla edellisessä, levis kesken korjauksen.
ECU vissiin sano sopimuksen irti, ei maadottanu b-pumppui enää.
En ny muista het mitkä navat, mut b-pumpun rele irti ja hyppyjohdol yhistää kaks,
pyörittää pumppui koko aika, ja kuulostaa ihan siltä et sit vois lähteä käyntiinki, kerta ny ei pyöritä.
-
Oisko sama ku mulla edellisessä, levis kesken korjauksen.
ECU vissiin sano sopimuksen irti, ei maadottanu b-pumppui enää.
En ny muista het mitkä navat, mut b-pumpun rele irti ja hyppyjohdol yhistää kaks,
pyörittää pumppui koko aika, ja kuulostaa ihan siltä et sit vois lähteä käyntiinki, kerta ny ei pyöritä.
Veikataan samaa. Vedä releen 86/1 ja 86/2 navat yhteen hypyllä ja pitäs pumppujen pyöriä.
-
saa viedä romunsa korjaamolle.. ;) ei enään yhtään autoo jossa puuhapuihoja.
-
saa viedä romunsa korjaamolle.. ;) ei enään yhtään autoo jossa puuhapuihoja.
Ota bpumpun rele ja tinaat sinne sisälle ja vaihdat parkkiksella paikalleen, toi on helppo kokeilla :)
-
Veikataan samaa. Vedä releen 86/1 ja 86/2 navat yhteen hypyllä ja pitäs pumppujen pyöriä.
Mutta ei lähde ellei asentoanturilta tule tietoa.
-
Mutta ei lähde ellei asentoanturilta tule tietoa.
Hyrähtää käymään kun antaa polttoainetta?
-
Hyrähtää käymään kun antaa polttoainetta?
No sit vois sen suutinreleen vaihtaa. ;D
Noissahan ei pumput pyörähä joka kerta kun laittaa virrat päälle jos vaikka tiuhaan kokeilee. Muutaman minuutin tauko niin surahtaa taas.
-
No sit vois sen suutinreleen vaihtaa. ;D
Noissahan ei pumput pyörähä joka kerta kun laittaa virrat päälle jos vaikka tiuhaan kokeilee. Muutaman minuutin tauko niin surahtaa taas.
siinä istuskeltiin ja koitettiin useaan otteeseen pumppujen ääntä ootellen. suutinrele oli johtosarjan alla ja ei tullu mieleeni et vika oli s siinä :D niissä joista itellä kokemusta et suutinreleessä vikaa vikaa auto käy mut ei ota jenkaa ja bensaa menee iha törkeesti.
lisätään se tuohon kokeile jos ei korjaamo ei osaa listaan.. ;)
-
Suutinrele joko antaa tai ei anna virtaa suuttimille, boksi maadoittelee.
Ei käy ollenkaan jos ei virta mee suuttimille. 8)
-
onko sitten turboissa ja non turbossa eroa suutinreleen toiminnassa kun sen vaihdolla revennu pelaan..
no enivei kai sieltä kohta jotain kuuluu ?
-
Tarkasta ajoneston sulakkeet 4 ja 13.
-
Eikös tossa ollu tavalliset avaimet? Ajonesto tuli kait vasta -97?
-
Omassa -96 mallisessa on ajonesto.
Oon käsittänyt että tuli samoihin aikoihin kun diagnoosipistoke siirtyi kyynärnojan alle.
Olisi juuri tuossa -95 paikkeilla.
Ajonestovika mielestäni tekisi sitä, että hörähtää käyntiin mutta sammuu samantien.
-
vika korjattu. ainokainen pensapumppu ei saanu sähköä kun maapiuha poikki.
käy ja kukkuu.