Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: miksuh86 - 09.10.2015, 10:06:30
-
Moikka!
Mulla ko auto eräässä liikkeessä korjattavana, koska on kaasuläppäkotelo ilmeisesti tukossa tms. Huomasin myös, että auto kuluttaa melkosen määrän öljyä, allensa ei laske eikä polta sitä (ei tupruta sinistä savua). Epäilevät huohotinletkua, että ois tukossa.
No, mulle sanottiin että noissa volvoissa kuitenkin on tuo öljyn kulutus kova, eli voi olla jopa 1L/1000km.
Mua hieman epäilyttää, joten onko kellään konkreettista tietoa tuon auton öljyn kulutuksesta, voiko tosiaan litran tonnille viedä....????
-
Itsellä S80 T6 vm 2000, 244tkm. Kuluttaa öljyä noin 1l per 1500km pitkässä matka-ajossa, onko normaalia. Öljy on täyssynteettinen Mobil1 5-50W. Kiitos vastauksesta,
-
Minulla S80 T6 vm.99. Olen laittanut öljyä lisää vuoden aikana 1,5 litraa ja ajoa 25 000km. Mittarissa kohta 208 000.
-
Moikka!
Mulla ko auto eräässä liikkeessä korjattavana, koska on kaasuläppäkotelo ilmeisesti tukossa tms. Huomasin myös, että auto kuluttaa melkosen määrän öljyä, allensa ei laske eikä polta sitä (ei tupruta sinistä savua). Epäilevät huohotinletkua, että ois tukossa.
No, mulle sanottiin että noissa volvoissa kuitenkin on tuo öljyn kulutus kova, eli voi olla jopa 1L/1000km.
Mua hieman epäilyttää, joten onko kellään konkreettista tietoa tuon auton öljyn kulutuksesta, voiko tosiaan litran tonnille viedä....????
Volkswageneissa kuulemma on normaalia, että menee 1litra per 1000km. Mutta Volvo ymmärtääkseni ei kuluta lähellekään noin.
Tuleeko öljymittatikun reiästä savua, kun moottori on lämmin ja käynnissä?
-
Minulla S80 T6 vm.99. Olen laittanut öljyä lisää vuoden aikana 1,5 litraa ja ajoa 25 000km. Mittarissa kohta 208 000.
Pitäiskö mun nyt siis huolestua niin pahasti että ajan auton jollekkin korjaamolle? Kai ne siellä osaa ottaa selvää onko öljynkulutus normaalia, ja jos ei. niin mistä kulutus johtuu? Viimeisimmässä matka-ajossa, 1500km. yhteensä, öljyä siis kului noin 1l. Ajoin motareita pitkin, jolloin pidin nopeuden suurimman osan aikaa mittarin mukaan 140km/h. Muu ajo on tosi lyhyttä kauppa-ajoa, suuntaansa pari kilometriä. Taisinkin jo mainitakkin että mittarissa on 245000.
-
Pitäiskö mun nyt siis huolestua niin pahasti että ajan auton jollekkin korjaamolle? Kai ne siellä osaa ottaa selvää onko öljynkulutus normaalia, ja jos ei. niin mistä kulutus johtuu? Viimeisimmässä matka-ajossa, 1500km. yhteensä, öljyä siis kului noin 1l. Ajoin motareita pitkin, jolloin pidin nopeuden suurimman osan aikaa mittarin mukaan 140km/h. Muu ajo on tosi lyhyttä kauppa-ajoa, suuntaansa pari kilometriä. Taisinkin jo mainitakkin että mittarissa on 245000.
Toivottavsti useampi kertoo omista kokemuksistaan öljyn kulutuksesta niin saisi paremman kuvan. Ja huoltahan vanhoista autoista aina on? :'( oma vm.-99.
-
Venttiiliohjurinkumit on näissäkin aika iso tekijä öljynkulutuksessa. Toiset ei kuluta vaihtovälillä kuin pari desiä, toisissa menee litra tonnille.
-
Venttiiliohjurinkumit on näissäkin aika iso tekijä öljynkulutuksessa. Toiset ei kuluta vaihtovälillä kuin pari desiä, toisissa menee litra tonnille.
Kiitos vinkistä, vien auton huoltoon ja vaihdatan kumit. Luulisin ettei maksa maltaita (?). Joku epäili että sylinteritiivisteet olisivat väljät mutta luulen että halvemmalla pääsen kumien vaihdattamisella. Sittenpähän sen näkee. Kiitos vinkistä.
-
Ei ole ihan näppihomma vaihtaa ohjurinkumeja. Työtä menee karkeasti 7-8h, kansi autossa paikallaan. Kumit maksaa noin 25-30e plus nokkien stefat jos niitä uusii samalla. Jakopäänkin joutuu purkamaan, joten sen uusimista kannattaa harkita samaan syyssyyn.
-
Yleensä näistä "tinakoneista" saa öljynkulutuksen loppumaan juurikin uusilla ohjurikumeilla, kuten ylläkin mainittiin.
Näissä kuitenkin on koneen rakenne senverran hankala, ettei tosiaan ole mikään tunnin tai parin homma vaihtaa niitä, enkä ihan jokaiselle pajalle edes veisi ko. hommaa, vaatii senverran kuitenkin tietoa näistä koneista.
Kannattaa kysellä tuohon hommaan tarjouksia eri pajoilta ja ehkä samalla vähän tiedustella, että ovatko moista ennen tehneet. Kannen tai nokat saa herkästi rikottua ellei osaa irroittaa "venttiilikoppaa" oikein.
Myös sen takaisin painaminen ja tiivistäminen vaatii pientä tietotaitoa.