Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: janrantanen - 11.10.2015, 22:26:01

Otsikko: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: janrantanen - 11.10.2015, 22:26:01
Morjensta!

Eli siis tilanne on nyt semmoinen että itselläni on volvo 240 jossa on b230ft ja sain siitä viikonloppuna vaihdelaatikon (m47) rikki. Pihasta löytyisi yksi vanha 240 diesel jossa olisi ehjä 5 vaihteinen vaihdelaatikko. Onko kellään mitään tietoa että ovatko nämä laatikot keskenään samanlaisia vai onko niissä jotain eroa?
Otsikko: Vs: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: Kaziganth - 11.10.2015, 22:28:10
Morjensta!

Eli siis tilanne on nyt semmoinen että itselläni on volvo 240 jossa on b230ft ja sain siitä viikonloppuna vaihdelaatikon (m47) rikki. Pihasta löytyisi yksi vanha 240 diesel jossa olisi ehjä 5 vaihteinen vaihdelaatikko. Onko kellään mitään tietoa että ovatko nämä laatikot keskenään samanlaisia vai onko niissä jotain eroa?
Kytkinkopan vaihtamalla taitaa sopia.
Otsikko: Vs: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: Taavi.H - 11.10.2015, 22:43:39
Nopeusmittarin vaijerin lähtö voi olla toisessa ja toisessa taas ei.
Otsikko: Vs: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: lassii - 12.10.2015, 07:14:57
Kardaanin etupätkä lienee myös eri mittanen.
Otsikko: Vs: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: vippe - 12.10.2015, 16:07:57
ja keppitelineissäkin on eroa, mutta vanhastahan taidat kaikki saada pulttailtua tuohon ehjään laatikkoon
Otsikko: Vs: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: janrantanen - 12.10.2015, 16:45:06
Okei selvä homma ja kiitoksia avusta. Tarvitsee katsoa jos jostain lyötyisi bensa volvon vaihdelaatikko niin olisi varmastikkin kaikki yksinkertaisin vaihtaa.. Jos joltain lyötyy b230 sopiva vaihdelaatikko kovalla 5 Päijät-hämeen alueelta sopivaan hintaan niin pistäkää yksityisviestiä tulemaan.
Otsikko: Vs: Volvo 240 b230 ja volvo 240 diesel
Kirjoitti: estate - 12.10.2015, 17:08:30
Miksi laittaa se heikoin vaihtoehto turbomoottorin jatkoksi? Ei kestä edes vakion turbon jatkona, ei niitä ole edes tehtaalla naitettu turboihin. M46 tai M90 Volvon omista laatikoista järkevin.