Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: janrantanen - 11.10.2015, 22:26:01
-
Morjensta!
Eli siis tilanne on nyt semmoinen että itselläni on volvo 240 jossa on b230ft ja sain siitä viikonloppuna vaihdelaatikon (m47) rikki. Pihasta löytyisi yksi vanha 240 diesel jossa olisi ehjä 5 vaihteinen vaihdelaatikko. Onko kellään mitään tietoa että ovatko nämä laatikot keskenään samanlaisia vai onko niissä jotain eroa?
-
Morjensta!
Eli siis tilanne on nyt semmoinen että itselläni on volvo 240 jossa on b230ft ja sain siitä viikonloppuna vaihdelaatikon (m47) rikki. Pihasta löytyisi yksi vanha 240 diesel jossa olisi ehjä 5 vaihteinen vaihdelaatikko. Onko kellään mitään tietoa että ovatko nämä laatikot keskenään samanlaisia vai onko niissä jotain eroa?
Kytkinkopan vaihtamalla taitaa sopia.
-
Nopeusmittarin vaijerin lähtö voi olla toisessa ja toisessa taas ei.
-
Kardaanin etupätkä lienee myös eri mittanen.
-
ja keppitelineissäkin on eroa, mutta vanhastahan taidat kaikki saada pulttailtua tuohon ehjään laatikkoon
-
Okei selvä homma ja kiitoksia avusta. Tarvitsee katsoa jos jostain lyötyisi bensa volvon vaihdelaatikko niin olisi varmastikkin kaikki yksinkertaisin vaihtaa.. Jos joltain lyötyy b230 sopiva vaihdelaatikko kovalla 5 Päijät-hämeen alueelta sopivaan hintaan niin pistäkää yksityisviestiä tulemaan.
-
Miksi laittaa se heikoin vaihtoehto turbomoottorin jatkoksi? Ei kestä edes vakion turbon jatkona, ei niitä ole edes tehtaalla naitettu turboihin. M46 tai M90 Volvon omista laatikoista järkevin.