Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Kraken - 01.07.2011, 18:40:21
-
...
-
mikä auto sulla on?
-
C70 T5 allekirjoituksesta päätellen
-
Jos muut paikat kunnossa niin TCV vaihtoon.
Ja unohda ne bleederit.
-
tcv on vaihdettu, kuten kirjoituksessa lukee, yksi mahdollisuus on vuotava letku tcv ja turbon välillä tai ennen tcv:tä. bleederillä voi kokeilla mitä tekee, ja miksei se ilman tuota tcv:täkin pelaa, onhan nuita ajossa niinkin.
-
tcv on vaihdettu, kuten kirjoituksessa lukee, yksi mahdollisuus on vuotava letku tcv ja turbon välillä tai ennen tcv:tä. bleederillä voi kokeilla mitä tekee, ja miksei se ilman tuota tcv:täkin pelaa, onhan nuita ajossa niinkin.
Lukasin liika nopeasti. Miksi siellä on yleensä ahtopaineen ohjaus jos se kerran pelaa niin hyvin ilmankin. ::)
-
niin no, aikas monesti tulee nuiden ahtojen seilailua isommalla turbolla kun tcv käytössä, ite olen yhden v40 volvon vapauttanu tuosta tcv venttiilistä, tuli käytökseltään paljon tasaisempi, vaikka olikin vakio auto.
jos en väärin muista niin lastuttaja puhu et 19t ja isommilla turboilla tuon tcv:n joutuu ohittamaan, ei saa ahtopainetta tasaiseksi.
-
niin no, aikas monesti tulee nuiden ahtojen seilailua isommalla turbolla kun tcv käytössä, ite olen yhden v40 volvon vapauttanu tuosta tcv venttiilistä, tuli käytökseltään paljon tasaisempi, vaikka olikin vakio auto.
jos en väärin muista niin lastuttaja puhu et 19t ja isommilla turboilla tuon tcv:n joutuu ohittamaan, ei saa ahtopainetta tasaiseksi.
Ei varmaan noilla erittäin "laadukkailla" lastuttajien lastuilla saakkaan tasasista ahtopainetta. Tajusivat kait lopettaa myymisen. Useampi Volvo ollut niin 15,16,18,19T ahtimilla ja missään ei ole ollut ongelmia TCV kunnossa ollessa ahtojen seilaamisessa.
-
niin no.. kait se sitte niin on. asiaa penkoin silloin kun olin tuossa projektiautossa ajatuksena käyttää original ruiskua, ja kyselin tunnetulta lastuntekijältä mihin se kykenee. vastaus oli tuolloin että kokoluokkaa 19T ja isommat menee hankalaksi tuon kikkareen kans pelatessa. ja nyt on jokunen lastutettu tullu vastaan missä on nuita ahtojen seilailuja ollu. se on hieno keksintö joo mutta turhan usein vittuilee ja temppuilee.
vaan takas aiheeseen, tarkasta niiden letkujen tiiveys.
-
C70 T5 allekirjoituksesta päätellen
Vuosimallilla on väliä on motronic 4.4 tai Me7 mottorinohjauksena.
Me7:lla on MAP anturi motronic 4.4 ei
-
...
-
kyllä se tcv säätää sitä ahtopainetta koko ajan.
-
Bleedillä pitäis pelata ihan normaalisti, kun vain jättää sen tcv:n kuitenkin kiinni ettei tule mitään häiriöitä.
Bleedi ei pidä käyttää motornic 4.3 tai 4.4 kanssa!
niissä ei ole MAP antirua, boxi laskee ahdot IMM ja suihutetun bensan avulla.
Bleedi väärentää laskelmaa ja pahimmassa tapauksessa kone o laihalla ja se voi tuhuta koneen.
Eli turboruuvi/bleedi "nyrkkisääntö" on "EI tinakoneeseen".
jotkut virittäjäpajat kiertää "kuluneiden osien ongelman" asentamalla bleedin ja nostamalla sillä paineen. mutta se ei poista koneessaa olevaa ongelmaa!
Toiset pajat etsivät ja korjaavat ongelman jolloin lastu hoitaa tuon ahtopaineen.
-
...
-
...